Ik vind het helemaal niet vreemd dat ik moet wachten op een niet-essentieel onderdeel voor een auto die ze met moeite net hier in Europa aan het uitleveren zijn. "Drama" vind ik zwaar overdreven. De auto rijdt er geen cent minder om en niemand heeft het nog opgemerkt..
Bij productie probeert een autofabrikant alle onderdelen zoveel mogelijk 'just in time' te laten leveren. Omdat elk onderdeel teveel geld kost en elk onderdeel te weinig productietijd kost. Kortom, ze hebben pas vervangingsonderdelen 'over' als de productie gestabiliseerd is.
Ik was al heel blij dat ze het onder garantie willen vervangen (als dat ook gebeurt, dat is afwachten).
Ja, ik vind ook dat de service en het prijsbeleid van Tesla beter kunnen, maar we wisten dat we dit soort risico's liepen bij een bedrijf wat zo explosief groeit. En nee, ik vind vergelijking met gevestigde merken niet terecht. Die zijn degelijker, maar je weet dat je daar geen fundamentele vernieuwing van hoeft te verwachten.