Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Niet alle. Bij mij stak er 1 uit. Is inmiddels ook hersteld door SEC.
Over hoeveel spreken we? Bij mijn wagen is het een mm of twee in het midden en quasi niets aan de zijkant, symmetrisch, en 100% van de wagens in Sint-Martens-Latem had net hetzelfde, ook de oudere 2018 VIN in de showroom. Dat laat me denken dat de plaatsing alvast nominaal is, en dan ga ik niet zeuren.
 
Iemand hier tips over de volgende zaken. Bij tesla wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, idem bij de leasemaatschappij. Ben nu al uren bellen en mailen verder al ruim 1.5 maand. Ik wordt zogenaamd teruggebeld, problemen die niet in een case verschijnen en ineens weet niemand nergens van bij tesla. Er wordt lacherig over gedaan en na elke keer 30-45 min in de wacht te staan kan ik alles opnieuw uitleggen en wordt er soms gewoon opgehangen waardoor je opnieuw kan beginnen. Schandalig, stressvol en hoogst frustrerend ondertussen....
- deuken, krassen over de hele auto en vieze vingers en vlekken op de hemelbekleding.
- Raam en achterbak rubbers die bollen en niet goed aansluiten.
- een chargeport klep die een beetje uitsteekt.
- De achterdeuren zijn niet goed uitgelijnd.
- Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
- achterklep kieren die niet gelijk zijn. En wat er lelijk uitziet.
- ontbrekende autpilot waar wel voor betaald is
- een laadkabel van 2 meter..Dus moet de hele tijd insteken


Arghh#&&$(@(^@%%!&*##
Als ik dit zo lees; dan had ik allang in de (email-) pen geklommen. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Deze even een briefje laten opstellen, zou ik denken. Maar idd Den Haag is wel prettig(er?)
 
Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
Dat is bij mij ook een keer gebeurd bij de LA deur. Deed ik open om daarna laadkabel te ontgrendelen (gaat handiger). Deur viel half dicht maar ketste open en raam schoof omhoog, waarna slot toch pakte. Bij opendoen deur schoof raam naar beneden => krassen op plastic (!) sierlijst. Bij SeC Duiven vonden ze dat dit niet hoorde; garantie. Sierlijst staat al 2 maanden in bestelling. Ik merk het wel.
- Chargeport klepje is in Duiven opnieuw uitgelijnd. Nu goed. Rest heb ik geen last van.
 
Last edited:
Als ik dit zo lees; dan had ik allang in de (email-) pen geklommen. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Deze even een briefje laten opstellen, zou ik denken. Maar idd Den Haag is wel prettig(er?)
Ben gisteren naar de sec in Amsterdam gereden en ben daar 1.5 uur lang bezig geweest tot alle problemen gerapporteerd waren en in een workorder gezet zijn. Ze boden me aan eind juni een service beurt te verlenen en dat vond ik niet acceptabel. Dus nu mag ik volgende week de auto brengen en dan zeggen ze dat alles verholpen gaat worden...

We gaan het zien
 
Dat is bij mij ook een keer gebeurd bij de LA deur. Deed ik open om daarna laadkabel te ontgrendelen (gaat handiger). Deur viel half dicht maar ketste open en raam schoof omhoog, waarna slot toch pakte. Bij opendoen deur schoof raam naar beneden => krassen op plastic (!) sierlijst. Bij SeC Duiven vonden ze dat dit niet hoorde; garantie. Sierlijst staat al 2 maanden in bestelling. Ik merk het wel.
- Chargeport klepje is in Duiven opnieuw uitgelijnd. Nu goed. Rest heb ik geen last van.
2 maanden voor een sierlijst? Wat een drama zeg
 
Ben gisteren naar de sec in Amsterdam gereden en ben daar 1.5 uur lang bezig geweest tot alle problemen gerapporteerd waren en in een workorder gezet zijn. Ze boden me aan eind juni een service beurt te verlenen en dat vond ik niet acceptabel. Dus nu mag ik volgende week de auto brengen en dan zeggen ze dat alles verholpen gaat worden...

We gaan het zien
Ik heb soortgelijke ervaring. Eind maart geleverd, direct naar de sec. Kon pas midden mei terecht. 2 weken geleden heeft de auto 1 week daar gestaan, resultaat: nihil! Reactie: was nog wel binnen spec we zien ergere dingen! Waarom dan 1 week hier gestaan? Reactie: euh weten we niet!

Verleden week naar mijn ‘oude’ Audi dealer gereden en die heeft in 1 uur kofferbak en Frunk uitgelijnd en gezorgd dat de deuren netjes sluiten. Niet netjes verzonken deurklinken hebben we zo gelaten.

Wat een amateurs bij Tesla. Jammer dat ze mijn bestelde, betaalde maar nog steeds niet geactiveerde autopilot niet konden fixen.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Ik heb soortgelijke ervaring. Eind maart geleverd, direct naar de sec. Kon pas midden mei terecht. 2 weken geleden heeft de auto 1 week daar gestaan, resultaat: nihil! Reactie: was nog wel binnen spec we zien ergere dingen! Waarom dan 1 week hier gestaan? Reactie: euh weten we niet!

Verleden week naar mijn ‘oude’ Audi dealer gereden en die heeft in 1 uur kofferbak en Frunk uitgelijnd en gezorgd dat de deuren netjes sluiten. Niet netjes verzonken deurklinken hebben we zo gelaten.

Wat een amateurs bij Tesla. Jammer dat ze mijn bestelde, betaalde maar nog steeds niet geactiveerde autopilot niet konden fixen.
Dit geeft de mens moed :-D...hoop dat het bij mij beter gaat komende week. Heb je voor je servicebeurt bij audi nog voor moeten lappen?
 
2 maanden voor een sierlijst? Wat een drama zeg
Ik vind het helemaal niet vreemd dat ik moet wachten op een niet-essentieel onderdeel voor een auto die ze met moeite net hier in Europa aan het uitleveren zijn. "Drama" vind ik zwaar overdreven. De auto rijdt er geen cent minder om en niemand heeft het nog opgemerkt..
Bij productie probeert een autofabrikant alle onderdelen zoveel mogelijk 'just in time' te laten leveren. Omdat elk onderdeel teveel geld kost en elk onderdeel te weinig productietijd kost. Kortom, ze hebben pas vervangingsonderdelen 'over' als de productie gestabiliseerd is.
Ik was al heel blij dat ze het onder garantie willen vervangen (als dat ook gebeurt, dat is afwachten).

Ja, ik vind ook dat de service en het prijsbeleid van Tesla beter kunnen, maar we wisten dat we dit soort risico's liepen bij een bedrijf wat zo explosief groeit. En nee, ik vind vergelijking met gevestigde merken niet terecht. Die zijn degelijker, maar je weet dat je daar geen fundamentele vernieuwing van hoeft te verwachten.
 
Wat een amateurs bij Tesla.
Misschien moeten we daar juist blij om zijn. Van 'professionals' hoef je geen fundamentele vernieuwing te verwachten. Want dat past niet binnen hun businesscase / bedrijfsstructuur / promotietraject. We hebben een product gekocht wat de vervoerswereld fundamenteel op de kop zet, niet vreemd dat er dan ook wat mis gaat.
NB Als ik bij Tesla kom valt me op hoe jong iedereen is die daar werkt. En dat ze zich strikt aan van boven opgelegde protocollen (moeten) houden. Dat is vanuit het bedrijf gezien efficiënt, maar niet erg servicegericht. Gelukkig heeft onze auto weinig onderhoud nodig, waarvoor je bij gevestigde dealers de hoofdprijs betaalt.
 
Ik vind het helemaal niet vreemd dat ik moet wachten op een niet-essentieel onderdeel voor een auto die ze met moeite net hier in Europa aan het uitleveren zijn. "Drama" vind ik zwaar overdreven. De auto rijdt er geen cent minder om en niemand heeft het nog opgemerkt..
Bij productie probeert een autofabrikant alle onderdelen zoveel mogelijk 'just in time' te laten leveren. Omdat elk onderdeel teveel geld kost en elk onderdeel te weinig productietijd kost. Kortom, ze hebben pas vervangingsonderdelen 'over' als de productie gestabiliseerd is.
Ik was al heel blij dat ze het onder garantie willen vervangen (als dat ook gebeurt, dat is afwachten).

Ja, ik vind ook dat de service en het prijsbeleid van Tesla beter kunnen, maar we wisten dat we dit soort risico's liepen bij een bedrijf wat zo explosief groeit. En nee, ik vind vergelijking met gevestigde merken niet terecht. Die zijn degelijker, maar je weet dat je daar geen fundamentele vernieuwing van hoeft te verwachten.

Ja eens met @Michel3 en hoewel het voor @Sahino niet direct iets oplost :eek:, voor de Big Picture is het dan wel weer aardig eens te kijken wat kopers van de Nissan Leaf-40kWh ( zitten dus veel privérijders bij die toch gauw een € 40k hebben betaald... ) met rapidgate voor hun kiezen hebben gekregen. Zie Twitter #rapidgate #rapidgate - Twitter Search Ineens verdubbelt de snellaadtijd en dat was dus zogenaamd een design feature :mad:
 
Ik heb niets hoeven te betalen. Wel een Mededeling, ‘we zien u graag volgende keer weer als klant terug’!
Verstandig van ze. En gefeliciteerd. Ze beseffen blijkbaar dat ze inmiddels achterhaalde producten verkopen.
Overigens hoop ik serieus dat het de VW groep gaat lukken om de transitie naar BEV te maken. Ondanks de leveringsproblemen voor accu’s, waar ze nu al tegenop lopen. De fossiele producenten moeten de slag ook maken.
 
Iemand hier tips over de volgende zaken. Bij tesla wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, idem bij de leasemaatschappij. Ben nu al uren bellen en mailen verder al ruim 1.5 maand. Ik wordt zogenaamd teruggebeld, problemen die niet in een case verschijnen en ineens weet niemand nergens van bij tesla. Er wordt lacherig over gedaan en na elke keer 30-45 min in de wacht te staan kan ik alles opnieuw uitleggen en wordt er soms gewoon opgehangen waardoor je opnieuw kan beginnen. Schandalig, stressvol en hoogst frustrerend ondertussen....
- deuken, krassen over de hele auto en vieze vingers en vlekken op de hemelbekleding.
- Raam en achterbak rubbers die bollen en niet goed aansluiten.
- een chargeport klep die een beetje uitsteekt.
- De achterdeuren zijn niet goed uitgelijnd.
- Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
- achterklep kieren die niet gelijk zijn. En wat er lelijk uitziet.
- ontbrekende autpilot waar wel voor betaald is
- een laadkabel van 2 meter..Dus moet de hele tijd insteken


Arghh#&&$(@(^@%%!&*##
Verbazend dat het bij jou zo'n gedoe oplevert. Heb bij SeC Eindhoven begin april een rits vergelijkbare klachten gemeld, van 2 scheve rubbers tot amper zichtbare lakdruppel, plus dikke barst in de achterruit die vermoedelijk pas na oplevering is ontstaan of uitgelopen. Werden allemaal geinventariseerd, nergens discussie over, afspraak gemaakt 3 weken later omdat het allemaal niet wereldschokkend was, 2 dagen gratis Model X loaner mee gehad en alles was perfect opgelost. Kan er echt helemaal niets negatief over zeggen eigenlijk, grote complimenten aan dat ze met bij SeC Eindhoven hetzelfde uitstekende gevoel van service en "klant is koning" dat ik voorheen met een nieuwe BMW3 kreeg bij Van Laarhoven Eindhoven. Mag ook wel een keer gezegd worden :p
 
  • Like
Reactions: Michel3 and sixela
Het is ook niet alleen de after sales. maar ook hun reguliere administratieve proces wat niet op orde is. Van een "software" bedrijf zonder legacy systemen (aanname...) zou je toch verwacht dat dát nu juist wel vanaf de grond af goed is opgezet. En het is ook weer niet zo dat ze nog een start-up zijn in een achterkamertje die hun eerste auto's uitleveren.

Algemene beeld is toch dat de after sales service echt ver onder de norm is. Medewerkers zijn zeker allemaal vriendelijk, maar communicatie, logistiek, en uitvoering zijn echt bijster slecht. Overigens ook reden voor de leasebedrijven om Tesla hierop in de recente verkiezing voor auto van het jaar als allerslechtste te scoren. En voor de verzekeringsbedrijven om de premies te verhogen vanwege de hoge herstelkosten bij schade.

Het herstellen van al die foutkosten moet Tesla ontzettend veel geld kosten. Bij de marge en aantallen die gemaakt werden van de MS of MX kan/kon dat wellicht nog en konden de klanten tevreden houden door er hoge kosten tegen aan te gooien ("3 dagen een Model X loaner" voor herstel van een paar rubbers en een ruit?).

Met de aantallen en marge op de M3 gaat ze dat echt diep in de problemen helpen. En dat gaat nu snel toenemen nu er bijna meer dan 600.000 auto's rondrijden.
 
Wuif het maar weg, doet de rest van de service desk van Tesla ook. Voor jou wellicht geen essentieel probleem...voor een ander een hoop gezeik bovenop de 60k die de auto kost. Essentieel of niet, het dient verholpen te worden

Opzich eens, maar er zit wel een kern van waarheid in. Ik had in 1 maand 2 defecten:
- De alom bekende optrek rammel. Dit was binnen 24 uur gefixed nadat ik er mee kwam.
- Veerpoot had een week nadat de optrekrammel is verholpen last van herrie (ik sluit niet uit dat dat komt door de eerdere werkzaamheden). Dat is binnen 36 uur verholpen.

Kortom, voor "cruciale" zaken lijkt Tesla de onderdelen levering wel op orde te hebben, althans wat ik heb gezien. Ik heb ook ooit een deurrubber gehad die niet goed zat, daar heb ik 2 maanden op moeten wachten.
 
Mij begint een licht klapperen in het onderstel aan de achterzijde op gewone straten een beetje te irriteren. Snelheid vanaf ca. 40 km/u. Iemand een idee?

Misschien in jouw geval veroorzaakt door ontbrekende / losgetrilde, hoe dan ook verdwenen pushpins, aan de binnenkant vd wielkasten. Afb.is achter. Bij ons ontdekte ik dit na ruim 2 maanden aan beide kanten achter en voor bleek ook nog wat te ontbreken hoorde ik na het herstel bij SeC R'dam. Ik was toen op zoek naar mogelijk extra geluid... Loos alarm bleek

upload_2019-5-24_19-51-39-png.411642