Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Vannochtend ook in Leiderdorp geweest SUC en werkte gewoon, vanmiddag getest bij Badhoevedorp en werkt ook weer.

Dit maakt mij wel wat nerveus als zo'n SUC (meerdere stalls) niet werkt. Je zou maar op dooreis zijn dan kun je in de laadstress terecht komen :)

Ik lees de nodige SUC issues hierboven, hier ook aan de hand, zie onder...Kunnen jullie testen of de laadklep open gaat met SUC laadkabel en je Tesla kabel met knopje? Dit werkt bij mij ook niet meer nl naast het niet kunnen SUC laden (alleen getest bij Badhoevedorp)

le-ni, Today at 1:34 AM
Vanmorgen had ik met model 3 problemen met laden bij de supercharger in Badhoevedorp. Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto....Diverse stalls geprobeerd. Daarna naar mijn bedrijfspand en laden op 11KWH lader werkt goed daar. Maar kabels openen de chargeport ook niet via knopje.

Iemand dit ook ervaren recentelijk of zou het een HW issue zijn met de chargeport?
 
Ik lees de nodige SUC issues hierboven, hier ook aan de hand, zie onder...Kunnen jullie testen of de laadklep open gaat met SUC laadkabel en je Tesla kabel met knopje? Dit werkt bij mij ook niet meer nl naast het niet kunnen SUC laden (alleen getest bij Badhoevedorp)

le-ni, Today at 1:34 AM
Vanmorgen had ik met model 3 problemen met laden bij de supercharger in Badhoevedorp. Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto....Diverse stalls geprobeerd. Daarna naar mijn bedrijfspand en laden op 11KWH lader werkt goed daar. Maar kabels openen de chargeport ook niet via knopje.

Iemand dit ook ervaren recentelijk of zou het een HW issue zijn met de chargeport?
exact wat ik had. Ik wacht op een telefoontje van mijn Service Center
 
Toen die kunststof plaat op 2 plaatsen aan bestuurderszijde onder de deur en op een plaats aan de passagierszijde loslieten heb ik voor eind deze maand een reparatie-afspraak via de app gemaakt. Ik had die aansluitpunten toen weer terug-geklikt. Tot nu toe is de plaat niet weer losgeschoten. Vraag mij af wat ze er aan gaan doen zo...(nu je er niets meer aan ziet), maar wij gaan met de M3 op zomervakantie en zou wel graag willen dat het probleem niet in het buitenland weer opspeelt...

Dit was bij mij ook het geva, gewoon opnieuw vastgeklikt en niets meer van gemerkt.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik lees de nodige SUC issues hierboven, hier ook aan de hand, zie onder...Kunnen jullie testen of de laadklep open gaat met SUC laadkabel en je Tesla kabel met knopje? Dit werkt bij mij ook niet meer nl naast het niet kunnen SUC laden (alleen getest bij Badhoevedorp)

le-ni, Today at 1:34 AM
Vanmorgen had ik met model 3 problemen met laden bij de supercharger in Badhoevedorp. Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto....Diverse stalls geprobeerd. Daarna naar mijn bedrijfspand en laden op 11KWH lader werkt goed daar. Maar kabels openen de chargeport ook niet via knopje.

Iemand dit ook ervaren recentelijk of zou het een HW issue zijn met de chargeport?

Geen Model 3 en praktijkervaring...maar wel fan van "Uncle Bjorn" op Youtube. Blijkbaar kan het helpen wanneer je de voordeurklink even opent waardoor de deur op een kiertje komt. Daarna blijkt de chargeport wel te reageren op het drukken van de vinger, dan wel een knopje op de kabel. Naar verluidt was dit probleem kort verholpen en weer terug met de nieuwste update ".20".

Valt me wel op dat bij de S vooral over vocht in de lampen, driveunits achter en tocht door het kleine raampje voor werd gesproken....en bij de Model 3 toch relatief veel snellaad issues. Blijkbaar ook bij SuCs en niet alleen bij diverse random CCS snelladers. Waarvan de fabrikanten zeggen dat Tesla zich niet houdt aan de standaard "handshake". Waardoor "Hypercharger" fabrikanten maatwerkcode moeten schrijven om bugs te fixen...totdat Tesla weer een nieuwe firmware eruit gooit waardoor alles weer in de soep kan lopen.

Misschien kinderziektes omdat Tesla nog nooit op deze schaal auto's heeft gemaakt en SuC ready heeft moeten maken. Het is wel belangrijk dat deze incidenten weinig voorkomen...want je rekent echt op de SuC tijdens een trip.
 
Afgelopen donderdag mijn model 3 opgehaald. Vanaf dat moment kon ik de auto bedienen via mijn telefoon. Vandaag ermee op pad. Terug bij de auto, ging deze niet open. Toen ik de app opende kreeg ik de melding dat de tesla niet meer in mijn account stond. Als ik nu inlog, staan er geen producten meer gekoppeld. Iemand enig idee? Komt dit vaker voor? Na 45min in de wacht bij tesla maar opgehangen..
 
Afgelopen donderdag mijn model 3 opgehaald. Vanaf dat moment kon ik de auto bedienen via mijn telefoon. Vandaag ermee op pad. Terug bij de auto, ging deze niet open. Toen ik de app opende kreeg ik de melding dat de tesla niet meer in mijn account stond. Als ik nu inlog, staan er geen producten meer gekoppeld. Iemand enig idee? Komt dit vaker voor? Na 45min in de wacht bij tesla maar opgehangen..
Jazeker, altijd pasje bij je hebben, bij voorkeur ook meteen extra pasje(s) kopen. Loskoppeling in account kan zomaar gebeuren is mijn idee/ervaring als er administratief nog door Tesla Eu of Usa wat aangefröbeld wordt. Welkom in Teslaland en t is en blijft een geweldige auto/EV.... :cool:
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik lees de nodige SUC issues hierboven, hier ook aan de hand, zie onder...Kunnen jullie testen of de laadklep open gaat met SUC laadkabel en je Tesla kabel met knopje? Dit werkt bij mij ook niet meer nl naast het niet kunnen SUC laden (alleen getest bij Badhoevedorp)

le-ni, Today at 1:34 AM
Vanmorgen had ik met model 3 problemen met laden bij de supercharger in Badhoevedorp. Opvallend is ook dat de laadpoort niet open gaat via de knop van de laadkapel op supercharger. Ook het aanraken van de chargeport opend deze niet meer. Wel via smartphone en screen van de auto....Diverse stalls geprobeerd. Daarna naar mijn bedrijfspand en laden op 11KWH lader werkt goed daar. Maar kabels openen de chargeport ook niet via knopje.

Iemand dit ook ervaren recentelijk of zou het een HW issue zijn met de chargeport?
Heb ik na 1 week meegemaakt. Er was iets losgeschoten bij het opening mechanisme, onder de bekleding in de kofferbak. Ze hebben dat weer vastgezet. Sindsdien werkt het klepje goed.
 
Afgelopen donderdag mijn model 3 opgehaald. Vanaf dat moment kon ik de auto bedienen via mijn telefoon. Vandaag ermee op pad. Terug bij de auto, ging deze niet open. Toen ik de app opende kreeg ik de melding dat de tesla niet meer in mijn account stond. Als ik nu inlog, staan er geen producten meer gekoppeld. Iemand enig idee? Komt dit vaker voor? Na 45min in de wacht bij tesla maar opgehangen..


Nou gaat goed met mijn model 3... Vanochtend, gelukkig net voor kruispunt naar de A2, viel de achterste motor uit. Na telefonisch support incl meerdere reboots, niet aan de gang gekregen. Nu sleepwagen onderweg. Heb nog geen 300km op de teller..
 
Nou gaat goed met mijn model 3... Vanochtend, gelukkig net voor kruispunt naar de A2, viel de achterste motor uit. Na telefonisch support incl meerdere reboots, niet aan de gang gekregen. Nu sleepwagen onderweg. Heb nog geen 300km op de teller..

Je kon dus niet verder op de voorste motor? (ervan uit gaande dat je een AWD hebt) Ik heb op de Tesla-site gelezen dat bij problemen met de ene aandrijving de andere aandrijving je nog thuis kan brengen....:rolleyes:

Elders op forum ook een probleem met motor gelezen maar dat ging samen met hele vreemde geluiden/herrie :oops:
Dat was overigens ook een auto met weinig km op de teller.
 
Je kon dus niet verder op de voorste motor? (ervan uit gaande dat je een AWD hebt) Ik heb op de Tesla-site gelezen dat bij problemen met de ene aandrijving de andere aandrijving je nog thuis kan brengen....:rolleyes:

Elders op forum ook een probleem met motor gelezen maar dat ging samen met hele vreemde geluiden/herrie :oops:
Dat was overigens ook een auto met weinig km op de teller.


Ja het gaat hier om de AWD versie. En helaas... Nee op alleen de voorste motor wilde de auto niet. Ben benieuwd waar ik rekening mee moet houden qua onderhoud tijd..
 
Blijkbaar ook bij SuCs en niet alleen bij diverse random CCS snelladers. Waarvan de fabrikanten zeggen dat Tesla zich niet houdt aan de standaard "handshake". Waardoor "Hypercharger" fabrikanten maatwerkcode moeten schrijven om bugs te fixen...totdat Tesla weer een nieuwe firmware eruit gooit waardoor alles weer in de soep kan lopen.

Dat speelt bij vrijwel alle merken vlak na introductie. De iPace heeft ook nog steeds grote problemen met Allego snelladers en ook de IONITY laders geven regelmatig afgebroken sessies en foutmeldingen.

Ik heb me niet verdiept in het CCS protocol, maar als de specificatie niet strict genoeg is dan krijg je dit soort problemen.