Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ja het gaat hier om de AWD versie. En helaas... Nee op alleen de voorste motor wilde de auto niet. Ben benieuwd waar ik rekening mee moet houden qua onderhoud tijd..
Wat een vreemd verhaal, op Tesla’s eigen site staat:

“De all-wheel drive van Tesla bestaat uit twee onafhankelijke motoren. In tegenstelling tot conventionele all-wheel drive-systemen, regelen deze twee motoren digitaal het koppel naar de voor- en achterwielen—voor een aanzienlijk betere handling en tractiecontrole. Uw auto kan ook met één motor rijden, dus hoeft u niet bang te zijn dat u stil komt te staan. Wanneer een van de motoren uitvalt, kunt u veilig met de andere motor doorrijden naar uw bestemming.”
 
  • Like
Reactions: Michel3
Probleem met de richtingaanwijzer heb ik ook (ook alleen links) is dit opgelost na het plaatsen van het nieuwe onderdeel?
NB. Ik dacht dit probleem in het begin niet te hebben gezien en dat het pas na een SW update is gekomen maar dat kan toeval zijn.
Is bij iemand al het probleem met het knipperlicht dat niet uit gaat na drie keer knipperen (comfortstand van het knipperlicht na kort drukken tegen de knipperlicht hendel) verholpen?
Zo ja hoe is dit gegaan: nieuwe onderdelen of anders?
 
Wat een vreemd verhaal, op Tesla’s eigen site staat:

“De all-wheel drive van Tesla bestaat uit twee onafhankelijke motoren. In tegenstelling tot conventionele all-wheel drive-systemen, regelen deze twee motoren digitaal het koppel naar de voor- en achterwielen—voor een aanzienlijk betere handling en tractiecontrole. Uw auto kan ook met één motor rijden, dus hoeft u niet bang te zijn dat u stil komt te staan. Wanneer een van de motoren uitvalt, kunt u veilig met de andere motor doorrijden naar uw bestemming.”

Ja heel apart. Maar toch was het echt zo. Aan de telefoon met 24/7 tesla dienst, ook niets over gezegd.
 
Je kon dus niet verder op de voorste motor? (ervan uit gaande dat je een AWD hebt) Ik heb op de Tesla-site gelezen dat bij problemen met de ene aandrijving de andere aandrijving je nog thuis kan brengen....:rolleyes:

Elders op forum ook een probleem met motor gelezen maar dat ging samen met hele vreemde geluiden/herrie :oops:
Dat was overigens ook een auto met weinig km op de teller.

Dat was ik :) met een kapotte drive unit voor kan je nog wel verder rijden. Maar een veilig gevoel geeft het je niet. Maakt redelijke herrie een kapotte drive unit.
 
Daarstraks aan de supercharger in Antwerpen (haven) kon mijn Model 3 niet laden. Gewoon blauw lampje aan de laadpoort en 'Ready to Charge' op het scherm. Andere Tesla's konden er wel gewoon laden.

Met Tesla gebeld.
- de SuC zag en herkende de auto maar leek geen instructie te krijgen om het laden te starten
- reboot gedaan via de knopjes op het stuur, geen oplossing.
- dan alle USB apparaten moeten uittrekken, via 'Safety & Security' een shutdown moeten doen en 10 minuten moeten wachten. Helaas ook geen oplossing.
- Service gaat mijn SeC inlichten voor een extra diagnose.

Ik kon gelukkig nog wel thuis geraken en de TWC laadt wel zoals het hoort.

To be continued...

Uit curiositeit nog een geprobeerd bij de SuC Edegem nu net en hij laadt weer (aan 115-117kW). Verder volgens mij niets speciaal gedaan vanop afstand. Ik heb al zeker niets gedaan.
 
Als ik wil bellen vanuit de carkit zie ik netjes alle namen met bijbehorende telefoon nummers.
Nu ben ik twee keer gebeld en zie ik alleen het telefoon nummer zonder naam.
Kijk ik bij recente oproepen staat wel de naam erbij.
Best wel verwarrend aangezien ik weinig nummers herken en graag de naam van de beller wil zien.
Meer mensen dit opgevallen?
 
Als ik wil bellen vanuit de carkit zie ik netjes alle namen met bijbehorende telefoon nummers.
Nu ben ik twee keer gebeld en zie ik alleen het telefoon nummer zonder naam.
Kijk ik bij recente oproepen staat wel de naam erbij.
Best wel verwarrend aangezien ik weinig nummers herken en graag de naam van de beller wil zien.
Meer mensen dit opgevallen?

Ik heb precies hetzelfde....
 
  • Informative
Reactions: Jonkheer
Afgelopen donderdag mijn model 3 opgehaald. Vanaf dat moment kon ik de auto bedienen via mijn telefoon. Vandaag ermee op pad. Terug bij de auto, ging deze niet open. Toen ik de app opende kreeg ik de melding dat de tesla niet meer in mijn account stond. Als ik nu inlog, staan er geen producten meer gekoppeld. Iemand enig idee? Komt dit vaker voor? Na 45min in de wacht bij tesla maar opgehangen..

Nou gaat goed met mijn model 3... Vanochtend, gelukkig net voor kruispunt naar de A2, viel de achterste motor uit. Na telefonisch support incl meerdere reboots, niet aan de gang gekregen. Nu sleepwagen onderweg. Heb nog geen 300km op de teller..

Gisteren wilde ik de technische afdeling van Amsterdam bellen, om te kijken of er inmiddels een diagnose gesteld is. Helaas zijn de menu opties gewijzigd, waardoor je niet meer doorverbonden kan worden met de technische afdeling. Ze verwijzen naar de Tesla app, waar je via technisch support vragen kunt stellen. Helaas is mijn auto sinds een aantal dagen verwijderd uit de app. Iemand enig idee hoe ik om een status update kan vragen (liefs per telefoon)?
 
Bij ons is het ook alleen linksaf, lijkt steeds erger te worden. Er zijn er dus meer die er last van hebben.

Half juli een afspraak staan bij een SeC, hopelijk vervangen ze hem dan ook bij ons.
Wij hebben net hetzelfde gehad, pinkerhendel die te gevoelig was en dacht dat je de tweede stand had aangetikt terwijl je niet over de weerstand geweest as. Ik kon het mooi reproduceren door hard genoeg op de hendel te duwen zodat hij net niet over de weerstand ging, dan deed hij het altijd.

Een ranger is het gratis op onze oprit komen herstellen. Was best veel werk: auto zonder stroom zetten om te voorkomen dat de airbag per ongeluk af zou gaan (batterij losgekoppeld en zelfs de achterbank eruit om daaronder ook nog een connectie los te koppelen), stuurwiel gedemonteerd, en een hele nieuwe unit erin waar de twee hendeltjes aan hangen. Dan alles terug in elkaar, en dan nog een half uurtje softwaregedoe tegen afstotingsverschijnselen van het nieuwe onderdeel. En gelukkig bleek de nieuwe hendel dan correct te werken :)
 
  • Informative
Reactions: ScoopT
Een tip die misschien wel eens van pas kan komen: eergisteren wou mijn raampje niet helemaal naar beneden gaan als ik het knopje volledig indrukte. Het ging wel naar beneden maar stopte zodra ik de knop los liet. Na het probleem met de pinker dacht ik eerst dat het een probleem met het knopje was, en ik vreesde dat ik weer een ranger moest laten komen om de hele deur te demonteren en dat heel de buurt weer zou denken dat ik in panne stond, maar met wat experimenteren bleek dat hij het zowel omhoog als omlaag niet deed, en niet alleen bij het voorste maar ook bij het achterste raampje links. (Rechts OK). Leek dus eerder een software-probleem. Even gegoogeld, en inderdaad, hier blijkt een eenvoudige reset voor te zijn. De knop volledig indrukken en ingedrukt houden tot 15 seconden nadat het raampje helemaal beneden is. Vervolgens de knop volledig in de andere richting, weer tot 15 seconden nadat het raampje helemaal dicht is. Klaar! Werkt weer perfect, geen ranger nodig.
 
Ik heb nog een leuke...

Gisteravond update naar 2019.20.2.1. Deze ochtend staat de auto nat, maar willen de ruitenwissers niet werken. Ook niet manueel, ook niet met het knopje op de stalk.

Vanavond naar Tesla Service gebeld (1m39s tot ik iemand aan de lijn had!) en na een reboot en uitzetten van de auto geen verbetering.

Morgenvroeg dus een tripje naar het nabijgelegen service center.
 
Als ik wil bellen vanuit de carkit zie ik netjes alle namen met bijbehorende telefoon nummers.
Nu ben ik twee keer gebeld en zie ik alleen het telefoon nummer zonder naam.
Kijk ik bij recente oproepen staat wel de naam erbij.
Best wel verwarrend aangezien ik weinig nummers herken en graag de naam van de beller wil zien.
Meer mensen dit opgevallen?

Misschien een open deur, maar voor de zekerheid.... Hoe heb je de nummers ingevuld? Als 0612345678 of +31612345678? Het verschil tussen hoe de nummer gerapporteerd worden door het netwerk en hoe ze in je adreslijst staan kan dit veroorzaken.

Ik heb nog een leuke...

Gisteravond update naar 2019.20.2.1. Deze ochtend staat de auto nat, maar willen de ruitenwissers niet werken. Ook niet manueel, ook niet met het knopje op de stalk.

Vanavond naar Tesla Service gebeld (1m39s tot ik iemand aan de lijn had!) en na een reboot en uitzetten van de auto geen verbetering.

Morgenvroeg dus een tripje naar het nabijgelegen service center.

Uuhm, hoe werkt dit? Ik zit nog op 2019.16? Hoe kom jij al aan 2019.20?
 
[QUOTE="

Uuhm, hoe werkt dit? Ik zit nog op 2019.16? Hoe kom jij al aan 2019.20?[/QUOTE]

Maakt jouw wagen connectie met de WiFi wanneer je hem thuis parkeert ? Ik hem mijn wagen amper een maand en heb gisteren de derde update geïnstalleerd. Deze keer via de app een melding gekregen terwijl ik momenteel in Azië verblijf. En via de app de upgrade naar 2019.20.2.1 probleemloos uitgevoerd.
 
Ik heb nog een leuke...

Gisteravond update naar 2019.20.2.1. Deze ochtend staat de auto nat, maar willen de ruitenwissers niet werken. Ook niet manueel, ook niet met het knopje op de stalk.

Vanavond naar Tesla Service gebeld (1m39s tot ik iemand aan de lijn had!) en na een reboot en uitzetten van de auto geen verbetering.

Morgenvroeg dus een tripje naar het nabijgelegen service center.

Die stel ik dan nog maar even uit tot na mijn tripje naar Frankrijk.., thanks voor de post!