Vandaag ontdekt dat ik niet kan superchargen, en dit een dikke week voordat we (met de wagen) op vakantie trekken.
Het laden thuis (Tesla Wall Connector) lukt prima. Maar vandaag dacht ik (gelukkig): ik moet superchargen eens testen, want die hebben we wel nodig als we naar onze vakantiebestemming rijden. Helaas: verder dan "klaar om te laden" kwam ik niet. Meteen Tesla Service gebeld, ze vroegen eerst of ik een kredietkaart aan mijn account had gekoppeld (is het geval) en vervolgens moest ik die ene stall proberen waar een andere model 3 aan het laden was (om de stalls zelf uit te sluiten). Die M3 bestuurder wou dan ook net tot 100% laden (nee, niet 99%, echt 100%). Ook dat geprobeerd, en zoals verwacht, verder dan "klaar om te laden" kwam hij niet.
Bijkomende info:
* Ik heb ooit één keer gesupercharged. Het werkte toen, al ging het langzaam. Ik vermoed dat het eerder kwam door de drukte op de site (Heusden Zolder (BE)). Ik heb er ook netjes een afrekening van gehad.
* Sinds twee dagen (toeval?) kan ik de laadklep van de wagen niet meer openen door op dat knopje van de laadkabel van de TWC te drukken. Ook op de supercharger-locatie werkte het nooit (heb uiteindelijk drie stalls getest). Ik vroeg aan de helpdesk-medewerker of er een verband kon zijn. Hij zij dat dit bij een M3 nooit zo werkt (wat niet klopt, maar ja). Mijn theorie: dat knopje zorgt ook voor authenticatie (die wagen op die stall). Zonder authenticatie kan je niet laden.
* Reboots hielpen niet;
De helpdeskmedewerker ging het doorgeven aan Tesla Service, zij zouden me contacteren voor een afspraak. Ik zal morgen zelf eens bellen (of gewoon langsrijden - is toch maar 10min van waar ik woon).
Heeft iemand nog tips? Dingen die ik kan proberen?
Of anders: heeft iemand een M3 die hij kan missen gedurende twee weken?