Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd verhaal, mijn wachtwoord bevat geen cijfer, en ook eergisteren opnieuw moeten invoeren en dat werkt nog steeds.

Bovendien: het zou wel heel erg dom zijn als je van de ene op de andere dag alle (vermoedelijk tienduizenden) accounts onklaar zou maken van mensen die niet aan de nieuwe wachtwoordeisen voldoen?
(alhoewel: de ervaring met de software/logistiek van Tesla kennende...)
 
"Motor oververhit STOP ONMIDDELLIJK MET RIJDEN" stond er gisteren op ons scherm. Onze SR+ is amper 1 week oud en heeft nog maar ca 550 km gereden. Die dag hebben we alleen op 80 km wegen gereden. Het was wel warm (ca 30 graden). We hebben de auto uitgeschakeld en weer ingeschakeld, ook met enkele minuten wachten ertussen, maar de melding bleef komen. Dus uiteindelijk op de sleepwagen afgevoerd. Met onze Nissan Leaf die we hiervoor 5,5 jaar hebben gereden nooit zoiets gehad...

Ik hoor graag jullie vermoedens wat hier aan de hand kan zijn.

We hebben gisteren direct onze auto langs de kant gezet. Ons geplande dagje familiebezoek kreeg ineens een heel andere invulling met wachten, sleepdienst, wachten, taxi, wachten, huurauto en nog eens wachten..
View attachment 425159 View attachment 425158
(deze post had ik eerder per ongeluk in een algemeen draadje gezet; ik zal ga kijken of ik hem daar nog kan verwijderen)

Heb je takelauto zelf geregeld of heeft Tesla dat voor je gedaan? Kreeg je bij het bellen van Tesla noodnummer een NL sprekend persoon aan de telefoon, of iemand die gebrekkig Engels praat?

Je kan het beste nu even service center mailen waar die staat. Daar reageren ze best wel rap op. Mocht je in de buurt wonen, kan je nog beter er even langsrijden.
 
Vandaag ontdekt dat ik niet kan superchargen, en dit een dikke week voordat we (met de wagen) op vakantie trekken. :mad::mad:

Het laden thuis (Tesla Wall Connector) lukt prima. Maar vandaag dacht ik (gelukkig): ik moet superchargen eens testen, want die hebben we wel nodig als we naar onze vakantiebestemming rijden. Helaas: verder dan "klaar om te laden" kwam ik niet. Meteen Tesla Service gebeld, ze vroegen eerst of ik een kredietkaart aan mijn account had gekoppeld (is het geval) en vervolgens moest ik die ene stall proberen waar een andere model 3 aan het laden was (om de stalls zelf uit te sluiten). Die M3 bestuurder wou dan ook net tot 100% laden (nee, niet 99%, echt 100%). Ook dat geprobeerd, en zoals verwacht, verder dan "klaar om te laden" kwam hij niet.

Bijkomende info:
* Ik heb ooit één keer gesupercharged. Het werkte toen, al ging het langzaam. Ik vermoed dat het eerder kwam door de drukte op de site (Heusden Zolder (BE)). Ik heb er ook netjes een afrekening van gehad.
* Sinds twee dagen (toeval?) kan ik de laadklep van de wagen niet meer openen door op dat knopje van de laadkabel van de TWC te drukken. Ook op de supercharger-locatie werkte het nooit (heb uiteindelijk drie stalls getest). Ik vroeg aan de helpdesk-medewerker of er een verband kon zijn. Hij zij dat dit bij een M3 nooit zo werkt (wat niet klopt, maar ja). Mijn theorie: dat knopje zorgt ook voor authenticatie (die wagen op die stall). Zonder authenticatie kan je niet laden.
* Reboots hielpen niet;

De helpdeskmedewerker ging het doorgeven aan Tesla Service, zij zouden me contacteren voor een afspraak. Ik zal morgen zelf eens bellen (of gewoon langsrijden - is toch maar 10min van waar ik woon).

Heeft iemand nog tips? Dingen die ik kan proberen?
Of anders: heeft iemand een M3 die hij kan missen gedurende twee weken? ;) :(
 
Vandaag ontdekt dat ik niet kan superchargen, en dit een dikke week voordat we (met de wagen) op vakantie trekken. :mad::mad:

Het laden thuis (Tesla Wall Connector) lukt prima. Maar vandaag dacht ik (gelukkig): ik moet superchargen eens testen, want die hebben we wel nodig als we naar onze vakantiebestemming rijden. Helaas: verder dan "klaar om te laden" kwam ik niet. Meteen Tesla Service gebeld, ze vroegen eerst of ik een kredietkaart aan mijn account had gekoppeld (is het geval) en vervolgens moest ik die ene stall proberen waar een andere model 3 aan het laden was (om de stalls zelf uit te sluiten). Die M3 bestuurder wou dan ook net tot 100% laden (nee, niet 99%, echt 100%). Ook dat geprobeerd, en zoals verwacht, verder dan "klaar om te laden" kwam hij niet.

Bijkomende info:
* Ik heb ooit één keer gesupercharged. Het werkte toen, al ging het langzaam. Ik vermoed dat het eerder kwam door de drukte op de site (Heusden Zolder (BE)). Ik heb er ook netjes een afrekening van gehad.
* Sinds twee dagen (toeval?) kan ik de laadklep van de wagen niet meer openen door op dat knopje van de laadkabel van de TWC te drukken. Ook op de supercharger-locatie werkte het nooit (heb uiteindelijk drie stalls getest). Ik vroeg aan de helpdesk-medewerker of er een verband kon zijn. Hij zij dat dit bij een M3 nooit zo werkt (wat niet klopt, maar ja). Mijn theorie: dat knopje zorgt ook voor authenticatie (die wagen op die stall). Zonder authenticatie kan je niet laden.
* Reboots hielpen niet;

De helpdeskmedewerker ging het doorgeven aan Tesla Service, zij zouden me contacteren voor een afspraak. Ik zal morgen zelf eens bellen (of gewoon langsrijden - is toch maar 10min van waar ik woon).

Heeft iemand nog tips? Dingen die ik kan proberen?
Of anders: heeft iemand een M3 die hij kan missen gedurende twee weken? ;) :(
Direct naar Service Center gaan en daar blijven tot ie gemaakt is, en loaner onder garantie eisen als het langer duurt. Vriendelijk (het zijn ook gewoon hardwerkende mensen daar) doch beslist zijn.
 
  • Helpful
Reactions: MusQueTear
Vandaag ontdekt dat ik niet kan superchargen, en dit een dikke week voordat we (met de wagen) op vakantie trekken. :mad::mad:

Het laden thuis (Tesla Wall Connector) lukt prima. Maar vandaag dacht ik (gelukkig): ik moet superchargen eens testen, want die hebben we wel nodig als we naar onze vakantiebestemming rijden. Helaas: verder dan "klaar om te laden" kwam ik niet. Meteen Tesla Service gebeld, ze vroegen eerst of ik een kredietkaart aan mijn account had gekoppeld (is het geval) en vervolgens moest ik die ene stall proberen waar een andere model 3 aan het laden was (om de stalls zelf uit te sluiten). Die M3 bestuurder wou dan ook net tot 100% laden (nee, niet 99%, echt 100%). Ook dat geprobeerd, en zoals verwacht, verder dan "klaar om te laden" kwam hij niet.

Bijkomende info:
* Ik heb ooit één keer gesupercharged. Het werkte toen, al ging het langzaam. Ik vermoed dat het eerder kwam door de drukte op de site (Heusden Zolder (BE)). Ik heb er ook netjes een afrekening van gehad.
* Sinds twee dagen (toeval?) kan ik de laadklep van de wagen niet meer openen door op dat knopje van de laadkabel van de TWC te drukken. Ook op de supercharger-locatie werkte het nooit (heb uiteindelijk drie stalls getest). Ik vroeg aan de helpdesk-medewerker of er een verband kon zijn. Hij zij dat dit bij een M3 nooit zo werkt (wat niet klopt, maar ja). Mijn theorie: dat knopje zorgt ook voor authenticatie (die wagen op die stall). Zonder authenticatie kan je niet laden.
* Reboots hielpen niet;

De helpdeskmedewerker ging het doorgeven aan Tesla Service, zij zouden me contacteren voor een afspraak. Ik zal morgen zelf eens bellen (of gewoon langsrijden - is toch maar 10min van waar ik woon).

Heeft iemand nog tips? Dingen die ik kan proberen?
Of anders: heeft iemand een M3 die hij kan missen gedurende twee weken? ;) :(

@dries Wij hebben niet bij een SuC herkend worden 22 Maart jl. gehad (SuC Badhoevedorp) én dat was exact de periode / dagen dat onze Tesla app en Account ook af en toe 'even' uit de lucht waren want er was sprake van een adminstratieve Tesla-handeling op de achtergrond. Refund in ons geval van een niet-geleverde winterbandenset....
Speelt bij jou wellicht ook zoiets !?
Uit andere posts heb ik ook begrepen als Tesla ( Eu of Usa en dat loopt echt niet gesmeerd parallel weten wij inmiddels uit ervaring ) iets met je auto ah doen is ( SeC, adminstratieve handeling you name it... ) dan kun je zomaar even in een Tesla niemandsland terechtkomen.
Na die ene keer nooit meer SuC problemen gehad, recent nog volop SuC's gebruikt vv Denemarken. Één van de twee Tesla Usp's...
Suc6 ;)

PS... maar advies van @BobbyKings hierboven sowieso opvolgen uiteraard!
 
B1DD59C9-32E8-41F9-89EC-4163BEE6C0B9.jpeg
C070D5A0-E4F1-4D40-AFEA-B437330E58DA.jpeg
Vandaag zie ik dat de rubbers binnen bij de ramen gebobbeld zijn.. hebben meer mensen daar last van (gehad) ?
 
Heb je takelauto zelf geregeld of heeft Tesla dat voor je gedaan? Kreeg je bij het bellen van Tesla noodnummer een NL sprekend persoon aan de telefoon, of iemand die gebrekkig Engels praat?

Je kan het beste nu even service center mailen waar die staat. Daar reageren ze best wel rap op. Mocht je in de buurt wonen, kan je nog beter er even langsrijden.
Takelwagen is door Tesla gebeld. Het duurde wel ca 15 minuten voordat we iemand aan de lijn kregen; deze persoon begon in het Engels maar bleek ook Nederlands te spreken. Het duurde wel ca 1,5 uur voordat de takelwagen er was. Er bleek geen huurauto op die locatie, toen nog met taxi naar andere locatie 45 km verderop. Al met al 5 uur tussen moment van stilstand en vertrek met huurauto.
Dichtstbijzijnde service center voor ons (Duiven) blijkt helaas in de verbouwing en dus effectief dicht. Onze auto staat nu in Amsterdam.
Murphy strikes again.
Maar het was niet op vakantie oid, dus het kan altijd slechter, denk ik maar...
 
Vandaag ontdekt dat ik niet kan superchargen, en dit een dikke week voordat we (met de wagen) op vakantie trekken. :mad::mad:

Het laden thuis (Tesla Wall Connector) lukt prima. Maar vandaag dacht ik (gelukkig): ik moet superchargen eens testen, want die hebben we wel nodig als we naar onze vakantiebestemming rijden. Helaas: verder dan "klaar om te laden" kwam ik niet. Meteen Tesla Service gebeld, ze vroegen eerst of ik een kredietkaart aan mijn account had gekoppeld (is het geval) en vervolgens moest ik die ene stall proberen waar een andere model 3 aan het laden was (om de stalls zelf uit te sluiten). Die M3 bestuurder wou dan ook net tot 100% laden (nee, niet 99%, echt 100%). Ook dat geprobeerd, en zoals verwacht, verder dan "klaar om te laden" kwam hij niet.

Bijkomende info:
* Ik heb ooit één keer gesupercharged. Het werkte toen, al ging het langzaam. Ik vermoed dat het eerder kwam door de drukte op de site (Heusden Zolder (BE)). Ik heb er ook netjes een afrekening van gehad.
* Sinds twee dagen (toeval?) kan ik de laadklep van de wagen niet meer openen door op dat knopje van de laadkabel van de TWC te drukken. Ook op de supercharger-locatie werkte het nooit (heb uiteindelijk drie stalls getest). Ik vroeg aan de helpdesk-medewerker of er een verband kon zijn. Hij zij dat dit bij een M3 nooit zo werkt (wat niet klopt, maar ja). Mijn theorie: dat knopje zorgt ook voor authenticatie (die wagen op die stall). Zonder authenticatie kan je niet laden.
* Reboots hielpen niet;

De helpdeskmedewerker ging het doorgeven aan Tesla Service, zij zouden me contacteren voor een afspraak. Ik zal morgen zelf eens bellen (of gewoon langsrijden - is toch maar 10min van waar ik woon).

Heeft iemand nog tips? Dingen die ik kan proberen?
Of anders: heeft iemand een M3 die hij kan missen gedurende twee weken? ;) :(

Dries

Een paar weken terug hetzelfde gehad (verhaal staat een paar pagin's terug neergepend).
Ook de laadpoort ging inderdaad niet open.
Na de mislukte SuperCharge sessie, gewoon thuis geladen, en een paar dagen later kon ik wel bij de SuC in Edegem laden. Poort ging toen wel open met het knopje. Service heeft me erna ook gecontacteerd, maar heb gezegd dat het nu correct werkt en ik hen zal contacteren als het nog zou voorkomen.
Bij mij was het dus, voorlopig, eenmalig. Ik zou gewoon nog eens gaan proberen nu.
 
Dries

Een paar weken terug hetzelfde gehad (verhaal staat een paar pagin's terug neergepend).
Ook de laadpoort ging inderdaad niet open.
Na de mislukte SuperCharge sessie, gewoon thuis geladen, en een paar dagen later kon ik wel bij de SuC in Edegem laden. Poort ging toen wel open met het knopje. Service heeft me erna ook gecontacteerd, maar heb gezegd dat het nu correct werkt en ik hen zal contacteren als het nog zou voorkomen.
Bij mij was het dus, voorlopig, eenmalig. Ik zou gewoon nog eens gaan proberen nu.

@dries In het kader van afvinken een Fastned CCS al geprobeerd ?
 
Probleempje in de categorie klein leed: ik heb op mijn iphone mijn spotify bibliotheek (favorites) een beetje opgeschoond en zie dat de bibliotheek in de Tesla niet wordt aangepast. Is dit een bekend probleem? Heb al uitgelogd en zelfs een soft reset gedaan.
 
Probleempje in de categorie klein leed: ik heb op mijn iphone mijn spotify bibliotheek (favorites) een beetje opgeschoond en zie dat de bibliotheek in de Tesla niet wordt aangepast. Is dit een bekend probleem? Heb al uitgelogd en zelfs een soft reset gedaan.
Goede vraag dit, ik heb ook het gevoel dat aanpassingen van playlists zelf (nummers binnen playlists gaat wel goed) niet doorkomen. Iemand?

Edit: Zelfde ook voor als je een album zoekt in je tesla en deze wilt toevoegen aan je bibliotheek, werkt bij mij ook niet. Geen foutmelding of iets dergelijks, hij geeft wel aan 'added playlist' maar hij komt er gewoon niet te staan.
 
En zijn de krassen nu ook weg?
Ik zal bij mijn auto ook eens kijken of die folie er nog op zit.
Zit het aan beide kanten?

Ja, de krassen zijn weg, die zaten effectief in in/op de folie. Heb de folie ook alleen maar aan de linkerkant aangetroffen. Rechts zat hij er blijkbaar niet (meer) op, of hij zit ingelooflijk goed vast.

Deurrubbers waren bij mij ook behoorlijk hobbeldebobbel, vooral achteraan.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Ik heb een probleem denk ik met minn camera’s. Naast dat de vrachtwagens, auto’s, fietsen en voetvangers dansend en swingend over de weg rijden volgens het display. Heb ik rechts als ik een vrachtwagen of auto heb ingehaald en bij de rechter achterbumper staat, dat deze zelfde vrachtwagen of auto ineens verspringt op het display en dan bij de rechter voorbumper staat. Iemand die dit probleem (her)kent ? Lijkt me niet erg jofel als ik autopilot ga gebruiken. Ook rijden de vrachtwagens/auto’s op het display gewoon over de lijn in mijn baan.
 
Als je daar al van schrikt zou ik niet boven de kentekenplaat van de achterklep kijken. Gewichtsbesparing noemen we het maar :)

Dat is natuurlijk niet zo mooi, maar ik heb dat bij andere merken ook wel gezien. Er is een generatie Ford Transit geweest waar de spuitrobot de deuropeningen achter niet echt lekker meenam, dat kon je in de showroom gewoon zien. Nu is een busje natuurlijk wel van een ander kaliber, maar toch.

De vriend van mijn moeder werkte tot recent bij BMW en was o.a. eindverantwoordelijk voor het spuiten van de auto’s. Hij vertelde dat het tegenwoordig schijnbaar normaal is om die plek niet te spuiten? :eek:

Dat klopt, dit heb ik ook gezien bij de sedans die ik gereden heb. Wat ik in 2004 ook wel bijzonder vond is dat het stalen frame waar het dashboard van mijn nieuwe leasebak op gemonteerd was, ongespoten en onbehandeld in de auto was gezet. Daar zat de vliegroest gewoon op.
 
Vandaag serviceafspraak gemaakt, kan 16 juli al terecht in Eindhoven. Kon al eerder eigenlijk maar kwam niet echt uit. Heb bij mijn SR+ wat problemen met de rechter zijspiegel, vaak klapt deze niet of maar gedeeltelijk uit. Moet dan steeds 1 of 2 keer inklappen en weer uitklappen voordat die weer goed staat. Begint best wel vervelend te worden. ;) Iemand ook al dit probleem gehad toevallig?

Pushpins bij de wielkasten ontbreken ook, laat ik dan ook meteen even plaatsen.

Hoe werkt dat bij Tesla eigenlijk, kunnen ze zo'n dingen meteen repareren of krijg ik een leenauto mee?