Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Dat het vermogen daar naartoe gaat snap ik maar waarom zouden ze dit bewust zo ontworpen hebben?

Ik zou graag nog steeds airco koeling in de auto hebben bij hoge snelheden.
Ik heb jaren geleden met continue 200 km/u+ bij 35 graden buitentemperatuur in Duitsland meegemaakt dat de eerst lekkere koele airco gewoon erg hete lucht ging blazen in de auto en mijn vermogen beperkte om na de warme verrassing weer meer vermogen te krijgen. Was een vreemde gewaarwording kan ik je zeggen. Ben toen maar op de 150:160 gaan rijden....
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Ik heb hetzelfde probleem, soms werkt het wel, meestal niet. Zou een software update voor komen maar bij de laatste update was er niets verbeterd in ieder geval.

Ik kreeg vorige week wel een service oproep vanuit Tesla zelf, iemand van jullie dat ook gehad?
Gisteren stond mijn auto een dagje geparkeerd. Bij terugkomst deed tot mijn verbazing (en vreugde) de achteruitkijkcamera het weer. Na opladen vannacht toch weer geen zicht. Als ik de andere meldingen hierboven zie mag ik waarschijnlijk niet klagen, maar het is wel irritant.
 
Dat was natuurlijk de goden verzoeken. Zondag tweede keer onderbroken laadbeurt. Maar bijna vol dus ik kon twee dagen vooruit. Vannacht beetje bijladen dacht ik. Nee dus. HIJ LAADT NIET MEER!. Alle mogelijke resets... mmm vanmiddag SuC Bunnik .... dito (en na de beruchte “klunk” maar dan iets harder) een foutmelding Rode led. Alle keren stekker niet los te krijgen anders dan met de manual release (die wist ik dankzij mijn geheugen en dit forum te vinden gelukkig). Bellen met roadside assistance: veel te druk, eindeloze wachtrij . Dus op de gok met 85 km/h (en 7% restant range) naar mijn vaste SeC, Duiven. Voortreffelijk ontvangen, logs uitgelezen. Geen quick fix.. Ze waren net als ik blij dat ik de Flatbed had voorkomen, en nog zoveel mogelijk juice over had, dan valt er wellicht sneller iets te vinden en herstellen. Morgen, dus auto stroomvrij gemaakt zodat die lading er morgen nog inzit. Oude vertrouwde Model S 85P mee als loaner... voorlopig TOP service!! To be continued..
Zag vandaag al hoopgevende laadsessie-signalen in de app en vanmiddag was ie klaar. Ik ben overigens wel gebeld door SeC overigens, wat eigenlijk de policy niet meer is. Defecte OBC. Die blokkeert dan met een foutsignaal ook het DC chargen, wat op zich onnodig lijkt want die gebruikt de OBC immers niet. OnBoardCharger is voor AC nodig.
Hoe dan ook, morgen rijd ik alweer mijn RedE.T. Ik ben meer dan tevreden over snelheid en behandeling ! Boven mijn verwachting. Edit: Sec Duiven, BRAVO!
 
Last edited:
Zag vandaag al hoopgevende laadsessie-signalen in de app en vanmiddag was ie klaar. Ik ben overigens wel gebeld door SeC overigens, wat eigenlijk de policy niet meer is. Defecte OBC. Die blokkeert dan met een foutsignaal ook het DC chargen, wat op zich onnodig lijkt want die gebruikt de OBC immers niet. OnBoardCharger is voor AC nodig.
Hoe dan ook, morgen rijd ik alweer mijn RedE.T. Ik ben meer dan tevreden over snelheid en behandeling ! Boven mijn verwachting. Edit: Sec Duiven, BRAVO!
Om precies te zijn was er 1 contacter kapot. Kleine reparatie dus en schijnbaar generiek onderdeel plus op voorraad, dus mijn advies zou zijn om ALLE onderdelen van lieverlee op voorraad te gaan nemen, dan maar minder winst draaien... zou hou je wel je klanten tevreden, kijk maar naar andere voorbeelden alhier (waaronder het draadje “janken over tekortkomingen” met daarin ook voorbeelden van mij van vorig jaar inzake een DC DC converter en iets simpels als een stabilisatorstangetje.)
 
ben zojuist teruggekeerd van Tesla Rotterdam en er is een nieuwe achteruitrijcamera besteld, er kan niets aan problemen gevonden worden maar hij werkt gewoon niet goed, restte hun ook geen andere optie dan een nieuwe te monteren. Wanneer die binnen is , geen idee, is ook niet zo een groot probleem dat ik niet rijden kan.

Volgende week op vakantie naar Portugal, de vrouw in de stress ivm laden maar ik heb er wel vertrouwen is :)
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2019-08-01 at 14.57.20.jpeg
    WhatsApp Image 2019-08-01 at 14.57.20.jpeg
    373.1 KB · Views: 92
Ik heb in mijn M3 de volgende brower foutmelding, Google Maps error: "Google maps does not have permission to use your location", met andere woorden location based services (ABRP, TeslaWaze,Flitsmeister) werken niet in de browser. Iemand enig idee?
 
Om precies te zijn was er 1 contacter kapot. Kleine reparatie dus en schijnbaar generiek onderdeel plus op voorraad, dus mijn advies zou zijn om ALLE onderdelen van lieverlee op voorraad te gaan nemen, dan maar minder winst draaien... zou hou je wel je klanten tevreden, kijk maar naar andere voorbeelden alhier (waaronder het draadje “janken over tekortkomingen” met daarin ook voorbeelden van mij van vorig jaar inzake een DC DC converter en iets simpels als een stabilisatorstangetje.)
Coninuing story. Ze hadden helaas wel vergeten de moertjes van de accuklem vast te zetten. Gevolg; foutmelding en “accu losgekoppeld. uw auto kan plotseling stilvallen” gelukkig binnen 30 minuten van SeC. Grappig / anderzijds beangstigend was dat na parkeren bij de SeC de deuren ook niet meer open gingen. Uiteraard binnen een paar minuten gefixt. SeC mag van mij best een foutje maken en gelukkig viel ie daardoor onderweg niet stil. Was wel blij dat ik direct naar SeC was gereden.
 
Gingen de deuren ook niet meer open met die hendel?
Dat zou dan idd nog extra beangstigend zijn.
upload_2019-8-4_17-1-8.png

Vroeger had je ook nog wat meen ik dubblelock genoemd werd. Hadden we in onze Saab uit 1999, alleen we konden er niet meer IN! Dat is natuurlijk handiger maar ook toeval. De Anwb wist na een 45min uiteindelijk nog door een zekering oid kort te sluiten de zijramen naar beneden te krijgen. Dat was 't laatste wat bewoog aan die auto vóór de afgang naar de sloop.. :(
 
Hieronder volgt mijn model 3 SR+ problemen:

- Kleine lak beschadiging achter bumper.
- Linke claxon werken niet
- Linke camera vertoon zeer slechte beelden kwaliteit, soms is de helft van de beeld groen.
- Rijgeluid is niet evenredig, lijkt wel slecht uitgelijnd.
- Zeer luidruchtig rol/wind geluid. Geen idee wat de normale niveau is, maar toen ik in een Kia Niro van onze boekhouder reed was die duidelijk stuk stiller. Je hoort de rol/wind geluid bijna niet op een 80km weg, terwijl je bij model 3 genoodzaakt ben om muziek iets harder te zetten.

Service staat gepland op 15 augustus.

Ik echter nog aantal twijfel punten waar ik niet weet of het normaal is, hopelijk kan iemand zijn/haar ervaring delen.

- Toen ik model 3 SR+ voor het eerst naar 90% laad was het 344~345km, als ik nu naar 90% laad is het 339km, moet ik mij zorg gaan maken over de batterij? Is dit waard om bij de service te melden?
- Ik merk ook dat batterij regen van onze auto beperkt word, en het gaat maar niet weg. Volgens handleiding wordt het pas beperkt als temperatuur te laag, te hoog word of batterij te vol(100%) is geladen. Maar met buiten temperatuur van 20 tot 30 en batterij 80% tot 90%(ook op 70%) wordt onze regen nog steeds beperkt. Is dit normaal?

Ik heb zelfde vragen gesteld in 'Beginners Vragen' topic, helaas geen reactie. Misschien hier iets meer geluk.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Hieronder volgt mijn model 3 SR+ problemen:

- Kleine lak beschadiging achter bumper.
- Linke claxon werken niet
- Linke camera vertoon zeer slechte beelden kwaliteit, soms is de helft van de beeld groen.
- Rijgeluid is niet evenredig, lijkt wel slecht uitgelijnd.
- Zeer luidruchtig rol/wind geluid. Geen idee wat de normale niveau is, maar toen ik in een Kia Niro van onze boekhouder reed was die duidelijk stuk stiller. Je hoort de rol/wind geluid bijna niet op een 80km weg, terwijl je bij model 3 genoodzaakt ben om muziek iets harder te zetten.

Service staat gepland op 15 augustus.

Ik echter nog aantal twijfel punten waar ik niet weet of het normaal is, hopelijk kan iemand zijn/haar ervaring delen.

- Toen ik model 3 SR+ voor het eerst naar 90% laad was het 344~345km, als ik nu naar 90% laad is het 339km, moet ik mij zorg gaan maken over de batterij? Is dit waard om bij de service te melden?
- Ik merk ook dat batterij regen van onze auto beperkt word, en het gaat maar niet weg. Volgens handleiding wordt het pas beperkt als temperatuur te laag, te hoog word of batterij te vol(100%) is geladen. Maar met buiten temperatuur van 20 tot 30 en batterij 80% tot 90%(ook op 70%) wordt onze regen nog steeds beperkt. Is dit normaal?

Ik heb zelfde vragen gesteld in 'Beginners Vragen' topic, helaas geen reactie. Misschien hier iets meer geluk.

Zelfs bij 90 procent heb je niet je volledige regen, over de range zou ik mij geen zorgen maken. Ik heb bij mezelf op 90 procent (LR)o al 468 zien voorbij komen, op sommige dagen is het dan weer 473. Met betrekking tot de rolgeluiden denk ik dat er weinig tot geen verschil gaat zijn tss afgeleverde auto's. Dat hoort tot de karakteristieken van deze auto. Daar ga je mee moeten leven denk ik, en zo erg is het niet hoor als je uit een ICE komt. Veel plezier nog met deze fantastische wagen, we zouden het nog haast gaan vergeten.
 
  • Helpful
Reactions: Annoyingmouse
Hieronder volgt mijn model 3 SR+ problemen:

- Kleine lak beschadiging achter bumper.
- Linke claxon werken niet
- Linke camera vertoon zeer slechte beelden kwaliteit, soms is de helft van de beeld groen.
- Rijgeluid is niet evenredig, lijkt wel slecht uitgelijnd.
- Zeer luidruchtig rol/wind geluid. Geen idee wat de normale niveau is, maar toen ik in een Kia Niro van onze boekhouder reed was die duidelijk stuk stiller. Je hoort de rol/wind geluid bijna niet op een 80km weg, terwijl je bij model 3 genoodzaakt ben om muziek iets harder te zetten.

Service staat gepland op 15 augustus.

Ik echter nog aantal twijfel punten waar ik niet weet of het normaal is, hopelijk kan iemand zijn/haar ervaring delen.

- Toen ik model 3 SR+ voor het eerst naar 90% laad was het 344~345km, als ik nu naar 90% laad is het 339km, moet ik mij zorg gaan maken over de batterij? Is dit waard om bij de service te melden?
- Ik merk ook dat batterij regen van onze auto beperkt word, en het gaat maar niet weg. Volgens handleiding wordt het pas beperkt als temperatuur te laag, te hoog word of batterij te vol(100%) is geladen. Maar met buiten temperatuur van 20 tot 30 en batterij 80% tot 90%(ook op 70%) wordt onze regen nog steeds beperkt. Is dit normaal?

Ik heb zelfde vragen gesteld in 'Beginners Vragen' topic, helaas geen reactie. Misschien hier iets meer geluk.

Doorzoek dit draadje met wat handige trefwoorden... Meeste punten zijn al tig x langsgekomen... Suc6
 
Nu op vakantie lekker veel kilometers aan het maken met de M3.

Bevalt prima maar sinds 2 dagen helaas de volgende problemen:

- melding cruise control niet beschikbaar en AP werkt niet;
- scherm toont geen belijning meer en geen andere auto’s;
- verlichting staat continu op dimlicht en schakelt niet meer terug naar dagrijverlichting.

Ik lees op andere plekken op het (us) forum dat ook vaak de regensensor het niet meer doet maar dat heb ik nog niet ervaren - het regent hier niet :).

Ook in dit draadje kom ik eea tegen en een hard reset zou een oplossing bieden. Heb ik meerdere malen gedaan maar helaas zonder resultaat.

Heb maar een serviceverzoek bij Tesla ingediend, kan over een maand terecht.....
 
Nu op vakantie lekker veel kilometers aan het maken met de M3.

Bevalt prima maar sinds 2 dagen helaas de volgende problemen:

- melding cruise control niet beschikbaar en AP werkt niet;
- scherm toont geen belijning meer en geen andere auto’s;
- verlichting staat continu op dimlicht en schakelt niet meer terug naar dagrijverlichting.

Ik lees op andere plekken op het (us) forum dat ook vaak de regensensor het niet meer doet maar dat heb ik nog niet ervaren - het regent hier niet :).

Ook in dit draadje kom ik eea tegen en een hard reset zou een oplossing bieden. Heb ik meerdere malen gedaan maar helaas zonder resultaat.

Heb maar een serviceverzoek bij Tesla ingediend, kan over een maand terecht.....
Ik ben nu ook op vakantie - in Frankrijk - met mijn M3sr+. Bevalt ook mij uitstekend, maar heb precies hetzelfde als jij noemt in je eerste 2 punten. Reset hielp niet direct. Volgende dag echter werkte alles weer en ik rijd nu alweer 3 dagen zonder problemen rond. Bij mij heeft het probleem maar een paar uur geduurd.
 
Ik ben nu ook op vakantie - in Frankrijk - met mijn M3sr+. Bevalt ook mij uitstekend, maar heb precies hetzelfde als jij noemt in je eerste 2 punten. Reset hielp niet direct. Volgende dag echter werkte alles weer en ik rijd nu alweer 3 dagen zonder problemen rond. Bij mij heeft het probleem maar een paar uur geduurd.

Ook 2x gehad afgelopen maanden. De 1e keer bleef ik resetten maar gebeurde er niets -> totdat ik auto helemaal had afgesloten en na een half uurtje weer ging rijden -> alles was weer in order. De 2e keer gereset en weggezet. Ook toen weer alles oké na terugkomst :) De 2e keer was na software update, de eerste keer weet ik niet goed meer :rolleyes:

Edit nav reactie "kreeft" -> Sentry mode was beide keren niet in gebruik (auto laten slapen hielp dus wel)