Gister mijn auto weg gebracht voor een service afspraak. Wat een treurnis zeg. Ik was 2 weken geleden bij de SEC, puntjes doorgenomen, foto's die genomen zijn tijdens aflevering als bewijs laten zien en opgestuurd voor het dossier. Was geen enkel probleem, dus samen met host de afspraak voor gister gepland.
Gister einde van de dag de melding gekregen dat ze geen reparaties uitvoeren omdat er geen "aflever rapport" is. Auto staat weer klaar.... poging gedaan om ze te bellen, mailen, en bericht gestuurd, maar geen reacties. Alleen maar "auto is gereed, je kan m komen halen".... vind het echt waardeloos dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn. Zie mezelf al weer naar SeC rijden om eea uit te leggen. Zonde van mijn tijd :-(
Als particuliere koper heb ik bij de aflevering op 30 maart zelf een afleverrapport gemaakt, verzocht om deze in het dossier te doen en gevraagd om een kopie. Daarbij aangegeven dat ik wellicht nog niet alle problemen en aandachtspunten had gezien en dat ik daarom verwachtte dat alles op een later tijdstip wel netjes afgehandeld moest worden. Een paar uur later heb ik er soortgelijk mailtje incl digitaal exemplaar van het afleverrapport richting Tesla gestuurd. De dagen daarna de auto nagelopen en bijna alle punten schriftelijk door gegeven. Vervolgens naar het SeC Den Haag gegaan en samen met hen en uiteindelijk ook met de Mobile Service alle punten opgelost. Ze hebben zelfs punten opgelost die ik niet had gezien. Alles is in alle vriendelijkheid heel prettig verlopen. Ik kan niet anders aangeven dat het mij heel goed is bevallen. Maar dat heeft misschien wel zijn oorzaak:
- Sinds 2014 kwam ik een paar keer per jaar bij de Shop en het Service Center Den Haag, toonde mijn interesse, bouwde een prettige en leuke relatie op met de medewerkers,
- Ik gaf altijd mijn beweegredenen om een tesla te kopen aan; namelijk CO2 afbouw en de milieuproblematiek,
- Particuliere koper,
- Als er een probleem is dan vraag en overleg ik dat in alle openheid en vriendelijk en ga niet zeuren, maar blijf wel stellig op mijn punt staan en geef daarbij gegronde en redelijke redenen,
- Ik bevestig zaken schriftelijk,
- Vaak ga ik op de bonne foie langs, geef meteen aan het begin mijn VIN door, blijf zakelijk en communiceer efficiënt en effectief; zodat de medewerkers er snel mee aan de slag kunnen en ook weer snel er mee klaar kunnen zijn. Dat waarderen ze,
- Als laatste. Zie ik iets in de Shop of nav het bezoek aan het SeC dan vraag ik naar de prijs. En beslis dan of ik het koop of niet. Ëen keer heeft een vaste medewerker mij iets aangeboden, maar heb ik er toch de helft voor betaald omdat ik het niet gratis wilde hebben. Per slot van rekening zijn de producten gewoon voor de verkoop en niet om weg te geven.
Mbt de aflevering zelf op 30 maart. Piekfijn. Er stonden een paar honderd leasegebruikers te wachten op de aflevering. Ik gaf meteen bij binnenkomst aan dat ik een particulere koper was en werd binnen 5 minuten geholpen. Ik kreeg ruim de tijd om de auto na te kijken en vragen te stellen. Alles bij elkaar 45 minuten in beslag genomen, maar dat kwam echt door mijzelf.
Ook de telefonische communicatie vooraf aan de aflevering ging goed; alleen soms wat langer wachten voordat je een medewerker aan de lijn kreeg.
Het enige minpunt wat ik heb ervaren was de aflever wachttijd en dat tot twee keer toe de afleverafspraak werd verzet.
Ergo: Ik kan niet anders zeggen dat mij de After Sales en Service heel goed bevallen. Vaak nog beter dan ik van te voren had verwacht.