Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Even iets geks. Volgens de handleiding bedien je de ruitenwisservloeistof door de de knop op de linker hendel van het stuur ingedrukt te houden. Als ik dat doe gaan de wissers wel bewegen maar er komt niets uit....
Het lijkt er op dat er helemaal geen ruitenwisservloeistof in zit?! Of misschien defect is? (auto is vorige maand geleverd en tot nu toe nog niet nodig gehad) Nog meer mensen hier last van? Ik heb even geen ruiterwisservloeistof bij de hand on te testen. Straks even kopen.
 
Even iets geks. Volgens de handleiding bedien je de ruitenwisservloeistof door de de knop op de linker hendel van het stuur ingedrukt te houden. Als ik dat doe gaan de wissers wel bewegen maar er komt niets .

Druk je de knop wel ver genoeg in? Hij heeft twee standen, de eerste laat alleen de wissers bewegen en de tweede, dieper ingedrukte stand zet de sproeiers in gang.
 
Als er de vloeistof op is/raakt krijg je een melding in je scherm (rood uitroeptekentje rechtsbovenin de balk waar je op kunt klikken). Waarschijnlijk druk je de knop niet hard of lang genoeg in. Je hoort dan ook het pompje draaien. Als je hem ingedrukt houdt start en stopt het pomje overigens steeds als de wisser onderaan het raam beweegt.
 
Bedankt mensen! idd heeft die ruitenwisservloeistof knop 2 standen. Het werkt.

Ik was vandaag op de A2 en daar moet je 100 rijden. Ik merk op dat rond die snelheid (95-105) een soort onderbrekend zacht huil geluid optreedt. Als ik het "pasgedaal" los laat is het geluid weg. Ik vraag me af of dit zo hoort (heb er verder geen last van).
 
Bedankt mensen! idd heeft die ruitenwisservloeistof knop 2 standen. Het werkt.

Ik was vandaag op de A2 en daar moet je 100 rijden. Ik merk op dat rond die snelheid (95-105) een soort onderbrekend zacht huil geluid optreedt. Als ik het "pasgedaal" los laat is het geluid weg. Ik vraag me af of dit zo hoort (heb er verder geen last van).
Als je het "pasgedaal" los laat denken de achterliggers dat je remt, omdat de remlichten dan meteen gaan werken.
 

Dit geluid, het is niet zo aanwezig/erg als in het filmpje erboven. Bij mij is het stukken subtieler, maar lijkt dus de front motor te zijn van de AWD versies?
Ja, dat heb ik ook. Duidelijk hoorbaar vooral rond de 100 km/u (waarom heb je dat soort geluidjes altijd rond de honderd :confused: ). Ik wilde er (nog) niet mee naar service, omdat het vast een moeilijke discussie oplevert. Maar als het een bekend probleem is of wordt, wordt het ook makkelijker om het te melden.
Ik heb wel spijt dat ik me heb laten verleiden tot de AWD terwijl ik wachtte op een RWD. Een AWD is gewoon rumoeriger.
 
Ik heb wel spijt dat ik me heb laten verleiden tot de AWD terwijl ik wachtte op een RWD. Een AWD is gewoon rumoeriger.[/QUOTE]

Bezie het positief. De AWD is een betere uitvoering en heb je net iets meer acceleratievermogen bij een mogelijk naderend ongeluk. Die 100ste of 10de van een seconde kan net het verschil maken. Had ik een keer met mijn motor. Heeft mijn leven gered, want de veroorzaker is ter plaatste overleden. Had ik iets minder pk's gehad had hij mij meegenomen.
Je hebt ook een iets betere wegligging.
 
  • Disagree
Reactions: CJA Hulskamp
Hier ook een wat huilende motor voor bij een awd, ben er van uit gegaan dat het normaal is maar lijkt me iets dat ze met wat isolatie hadden kunnen wegfilteren. Ik had het idee dat je het in een model S namelijk niet zo merkt.

Wel een nieuwe 'storing' hier, tijdens wat vlot rijden op de autobahn is spontaan een van de aero wieldoppen van de auto gevlogen zonder duidelijke oorzaak. Tijdens de rit was er eigenlijk niets van te merken, op een seinende medeweggebruiker na, maar bij de SC viel het missen ervan meteen op. Maar eens informeren wat een nieuwe dop kost binnenkort.
 

Dit geluid, het is niet zo aanwezig/erg als in het filmpje erboven. Bij mij is het stukken subtieler, maar lijkt dus de front motor te zijn van de AWD versies?

Vervelend geluid. Niet opgemerkt tijdens proefritten in de AWD. Is het piepgeluid weg als je harder gaat rijden bv 105?

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over het geruis, lijkt heel sterk aanwezig in het filmpje. Hopelijk dat beide niet de radio/muziek op “normaal” volume overstijgen.
 
Hier ook een wat huilende motor voor bij een awd, ben er van uit gegaan dat het normaal is maar lijkt me iets dat ze met wat isolatie hadden kunnen wegfilteren. Ik had het idee dat je het in een model S namelijk niet zo merkt.

Wel een nieuwe 'storing' hier, tijdens wat vlot rijden op de autobahn is spontaan een van de aero wieldoppen van de auto gevlogen zonder duidelijke oorzaak. Tijdens de rit was er eigenlijk niets van te merken, op een seinende medeweggebruiker na, maar bij de SC viel het missen ervan meteen op. Maar eens informeren wat een nieuwe dop kost binnenkort.
Niet informeren wat het kost. Het spontaan afvallen van de aerodoppen heeft als oorzaak dat de metalen klemmetjes niet goed in hun plastic behuzing van de dop zitten met als gevolg dat ze nooit goed op de velg waren gemonteerd. Bij vervoer op de boot van de US naar Zeebrugge zijn ze er afgehaald en op de wal er weer verkeerd er opgezet. Dus dat kan worden bezien als afleverprobleem. Dat was bij mij twee maal het geval en samen met de Mobile service opgelost. Ze zitten nu al 3500 km goed. Of je hebt ze zelf al een keer afgehaald en er weer opgezet. Dan kan je geen beroep doen op aflevergarantie.
 
Gister mijn auto weg gebracht voor een service afspraak. Wat een treurnis zeg. Ik was 2 weken geleden bij de SEC, puntjes doorgenomen, foto's die genomen zijn tijdens aflevering als bewijs laten zien en opgestuurd voor het dossier. Was geen enkel probleem, dus samen met host de afspraak voor gister gepland.
Gister einde van de dag de melding gekregen dat ze geen reparaties uitvoeren omdat er geen "aflever rapport" is. Auto staat weer klaar.... poging gedaan om ze te bellen, mailen, en bericht gestuurd, maar geen reacties. Alleen maar "auto is gereed, je kan m komen halen".... vind het echt waardeloos dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn. Zie mezelf al weer naar SeC rijden om eea uit te leggen. Zonde van mijn tijd :-(