Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hier schiet jij jezelf in de voet.

Je toont hier een briefje van Tesla welk over laadkabels gaat. Telefoonkabeltjes is een ander onderwerp.
Dus haal je twee dingen door elkaar. Of je dit bewust doet of onbewust maakt niet meer uit. Je geloofwaardigheid is weg en weet ik niet wat ik nog van alle punten die jij hebt genoemd moet geloven. Zelfs krijg ik het gevoel dat je hoe dan ook negatief over Tesla wilt schrijven..

Je gaf dit aan: "en dan vergeet ik nog dat gezeik over die achterlijke telefoonsnoertjes die je moet kopen. Ze verkopen een auto met 2 dockingstations maar als je de snoertjes erbij wilt, moet je daarvoor betalen... echt sneu en A-merk onwaardig"
Mijn reactie op de telefoonsnoertjes was: "Het werkt bij Tesla anders dan bij andere merken. Dat communiceren ze ook; dus jouw verwachtingspatroon was niet op Tesla ingesteld.

Ik vind jouw communicatie over Tesla niet netjes. Jouw verhaal lijkt op een Geile Traaf verhaal die ook zaken verdraaid en daardoor (onnodig) schade toebrengt: alleen vanwege sensatiezucht en zwartmakerij om er goed aan te kunnen verdienen.

Als laatste: Laadkabels worden altijd nageleverd, zo heb ik op dit forum kunnen lezen. Eind maart begin april waren er ook problemen met het naleveren van kabels. Toen moesten ze zelfs nog uit Amerika komen. Bij mijn aflevering zaten de kabels er netjes bij. Een andere medewerker vroeg ten tijde van de aflevering of ik nog een setje kabels diende te hebben, want hij had nog drie sets over. Nee zei ik. Ook bij SeC Den Haag hebben ze meerdere keren gevraagd of ik laadkabels had gekregen.

wat flauwe reactie... zie complete mail, ik praat over telefoonoplaadkabels, in de reactie van Tesla wordt pas over laadkabels gesproken, ik heb deze 1 op 1 gekopieeerd juist om volledig openheid te geven.
verder stap ik uit de discussie, geen zin om "bewijs" te moeten leveren en afgezeken te worden vanwege sensatiezucht en zwartmakerij. Dit is een discussie over de problemen met model 3 en ik ervaar dit als probleem. Daar hoef je het niet mee eens te zijn of mag je onzin vinden, maar je reactie schiet behoorlijk door.
 

Attachments

  • mail.jpg
    mail.jpg
    152.4 KB · Views: 81
wat flauwe reactie... zie complete mail, ik praat over telefoonoplaadkabels, in de reactie van Tesla wordt pas over laadkabels gesproken, ik heb deze 1 op 1 gekopieeerd juist om volledig openheid te geven.
verder stap ik uit de discussie, geen zin om "bewijs" te moeten leveren en afgezeken te worden vanwege sensatiezucht en zwartmakerij. Dit is een discussie over de problemen met model 3 en ik ervaar dit als probleem. Daar hoef je het niet mee eens te zijn of mag je onzin vinden, maar je reactie schiet behoorlijk door.
Ruud, je hebt gelijk . Het was een flauwe reactie die te ver doorschoot.
Daar bied ik ook mijn excuses voor aan.
Maar het was ook wel een beetje onduidelijk door de tekst van Tesla. Dus ja. Tesla doet dingen ook niet goed.
Verder had ik wel voor levering van mijn M3 begrepen dat USB telefoonkabeltjes niet standaard bij de auto worden geleverd en ik had ze ook niet ontvangen. Echter gezien de vele reacties blijkt dus dat ze wel geleverd hadden moeten worden.
Hier laat ik het bij, maar nogmaals mijn welgemeende excuses. Ik had mij even in moeten houden alvorens een spontane reactie te geven.

Nog even over sensatiezucht en zwartmakerij. Dat gold niet voor jou, maar voor de Telegraaf. Ik vind dat een dagblad welk feiten vaak verdraaid. Daar zag men gisteren ook weer een voorbeeld van.
Met vriendelijke groet,

Peter.

Aan alle anderen. Ja ook jullie hebben gelijk. Ik had mij anders moeten gedragen naar Ruud toe.
 
Last edited:
Eerste storing aan mijn M3 AWD dient zich helaas sinds deze week aan. Comfortstand (3x knipperen) van richtingaanwijzer naar links doet het niet, een zacht tikje tegen de aanwijzer zorgt er al voor dat het knipperlicht continue knippert. Hard/soft reset helpt niet, de fout zit echt in de hardware. Heb al wat reacties voorbij zien komen op het forum van mensen die er ook last van hadden, waarbij de hele unit is vervangen. Ik heb toevallig eind deze maand een service afspraak gepland staan, eens kijken hoe de service gaat zijn....
 
Ruud, je hebt gelijk . Het was een flauwe reactie die te ver doorschoot.
Daar bied ik ook mijn excuses voor aan.
Maar het was ook wel een beetje onduidelijk door de tekst van Tesla. Dus ja. Tesla doet dingen ook niet goed.
Verder had ik wel voor levering van mijn M3 begrepen dat USB telefoonkabeltjes niet standaard bij de auto worden geleverd en ik had ze ook niet ontvangen. Echter gezien de vele reacties blijkt dus dat ze wel geleverd hadden moeten worden.
Hier laat ik het bij, maar nogmaals mijn welgemeende excuses. Ik had mij even in moeten houden alvorens een spontane reactie te geven.

Nog even over sensatiezucht en zwartmakerij. Dat gold niet voor jou, maar voor de Telegraaf. Ik vind dat een dagblad welk feiten vaak verdraaid. Daar zag men gisteren ook weer een voorbeeld van.
Met vriendelijke groet,

Peter.

Aan alle anderen. Ja ook jullie hebben gelijk. Ik had mij anders moeten gedragen naar Ruud toe.

Peter, dit kan ik waarderen, zand erover! Laten we met elkaar blijven discusseren en ervaringen delen!
 
Eerste storing aan mijn M3 AWD dient zich helaas sinds deze week aan. Comfortstand (3x knipperen) van richtingaanwijzer naar links doet het niet, een zacht tikje tegen de aanwijzer zorgt er al voor dat het knipperlicht continue knippert. Hard/soft reset helpt niet, de fout zit echt in de hardware. Heb al wat reacties voorbij zien komen op het forum van mensen die er ook last van hadden, waarbij de hele unit is vervangen. Ik heb toevallig eind deze maand een service afspraak gepland staan, eens kijken hoe de service gaat zijn....
Hierbij exact het zelfde issue. Sinds een week of 2 heb ik hier ook last van, volgende week heb ik een afspraak staan.
 
Eerste storing aan mijn M3 AWD dient zich helaas sinds deze week aan. Comfortstand (3x knipperen) van richtingaanwijzer naar links doet het niet, een zacht tikje tegen de aanwijzer zorgt er al voor dat het knipperlicht continue knippert. Hard/soft reset helpt niet, de fout zit echt in de hardware. Heb al wat reacties voorbij zien komen op het forum van mensen die er ook last van hadden, waarbij de hele unit is vervangen. Ik heb toevallig eind deze maand een service afspraak gepland staan, eens kijken hoe de service gaat zijn....
Moet je wel even van te voren melden. Dan kunnen ze ervoor zorgen dat ze een unit op voorraad hebben bij de tijd dat je jouw service afspraak hebt. Ik had hetzelfde probleem. De Mobile Service heeft de hele linker handelunit vervangen. Daarna was het opgelost.
 
1 maand na aflevering van mijn al op de sukkel met service. Een van mijn deuren ging stroef open langs binnenuit. Mobile service er niet in geslaagd om het op te lossen en raam van die deur was nu ook volledig zijn calibratie kwijt waardoor sluiten van de deur nu ook een probleem werd.

Dan maar afspraak met service center (wat verbijsterend moeilijk te plannen is zonder telefoonnummer of een app die vlot werkt) die me na een 6 tal uurtjes melden dat er een probleem is met ‘de high voltage’. Ik vroeg hen of het wel degelijk om mijn auto ging want ik had enkel een probleem met mijn deur en deze reed voor de rest prima. Ze bevestigden. Blijkbaar een recall geweest van model 3’s met een chip met bepaalde serienummer (?). Morgen krijg ik telefoon met meer uitleg, maar een vervangwagen heb ik in ieder geval niet aangeboden gekregen voorlopig. Onderdelen moeten vanuit tilburg afkomen naar Hasselt (duurt 3 dagen, of als ze die daar niet hebben 2-3 weken (!) vanuit amerika)

Kijk, ik ben blij dat ze bijkomende problemen in de service vinden en oplossen. Informatief en wat betreft klantenservice (zelf aanbieden vervangwagen) kan het toch echt een stuk beter. Lijstje met vragen staat klaar voor morgen. Voel me er niet gerust in met mijn nieuwe wagen.
 
Ruud, je hebt gelijk . Het was een flauwe reactie die te ver doorschoot.
Daar bied ik ook mijn excuses voor aan.
Maar het was ook wel een beetje onduidelijk door de tekst van Tesla. Dus ja. Tesla doet dingen ook niet goed.
Verder had ik wel voor levering van mijn M3 begrepen dat USB telefoonkabeltjes niet standaard bij de auto worden geleverd en ik had ze ook niet ontvangen. Echter gezien de vele reacties blijkt dus dat ze wel geleverd hadden moeten worden.
Hier laat ik het bij, maar nogmaals mijn welgemeende excuses. Ik had mij even in moeten houden alvorens een spontane reactie te geven.

Nog even over sensatiezucht en zwartmakerij. Dat gold niet voor jou, maar voor de Telegraaf. Ik vind dat een dagblad welk feiten vaak verdraaid. Daar zag men gisteren ook weer een voorbeeld van.
Met vriendelijke groet,

Peter.

Aan alle anderen. Ja ook jullie hebben gelijk. Ik had mij anders moeten gedragen naar Ruud toe.
Ja nu is het wel genoeg met al die like's. Ik weet dat ik fout ben geweest.
 
blijft voor mij een ernorme frustrerende uitdaging om tesla te bereiken.
Ik ben 25 juli bij de SeC geweest vanwege een kleine aanrijding. Daar konden ze niets aan doen, maar direct gevraagd naar de restpuntjes van aflevering. prima en begripvol gesprek. Foto's laten zien als bewijs dat ze op dag van aflevering geconstateerd zijn, allemaal prima en geen enkel probleem, in overleg afspraak gemaakt en foto's als bewijs aan dossier toegevoegd.

Maandag auto gebracht en zelfde dag "gerepareerd" verklaard met melding, geen bewijs, dus geen garantie. Hier direct via contact formulier (internet) gereageerd dat ik niet akkoord was en telefonisch overleg gevraagd, Dinsdag gebeld (zonder te worden doorgeschakeld, maar medewerker zou terugbel verzoek plaatsen). dinsdag gemaild, woensdag per SMS terugbel verzoek gedaan, woensdag gechat (medewerker heeft opnieuw terugbel verzoek geplaatst), donderdag opnieuw per SMS en opnieuw mail. Ik heb alle bronnen meerdere malen geprobeerd, maar kan niet eens overleggen.

heeft iemand hier nog advies??! en verder lucht het gewoon even op om frustratie te uiten ;-)
 
Herkent iemand dit? 1 week oude 3, niet opgemerkt bijbhet ophalen. Op het dakraam komen flinke vlekken. Een paar grotere maar ook veel kleintjes. Zelfs een paar kleintjes op het voorraam. krijg het niet weg.....
 

Attachments

  • IMG_20190816_180822716.jpg
    IMG_20190816_180822716.jpg
    169.4 KB · Views: 80
  • IMG_20190816_180817637.jpg
    IMG_20190816_180817637.jpg
    171.3 KB · Views: 79
Last edited:
Herkent iemand dit? 1 week oude 3, niet opgemerkt bijbhet ophalen. Op het dakraam komen flinke vlekken. Een paar grotere maar ook veel kleintjes. Zelfs een paar kleintjes op het voorraam. krijg het niet weg.....

Ik heb ook een paar van dat soort vlekjes maar veeeel kleiner dan bij jou.
Zelf denk ik dat het iets met de coating is, dus dan zal je het idd niet weg kunnen krijgen....
 
  • Like
Reactions: Danny n
lakschades, geconstateerd bij aflevering maar niet direct verholpen. Werd toen gezegd dat ik foto's moest maken en contact opnemen met SeC door service afspraak met app te maken
Ruud, Toch begrijp ik een aantal dingen niet. Heb je de problemen niet ter plekke genoteerd op een formulier en dat laten ondertekenen door de aflevermedewerker. En hoeveel dagen na de aflevering ben je naar de SEC geweest om de punten ook daar aan te kaarten? Ik kreeg op zaterdag 30 maart de auto en stond de maandagochtend erop om exact 09:00 uur met de auto bij het SeC en heb de punten door de medewerker opnieuw laten noteren en een kopietje daarvan gevraagd.