Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wilde toch ook even een positief bericht achterlaten na de problemen die ik ervaren heb met de aflevering en de mankementen die ik met de M3 heb gehad.

Samen met het gezinnetje en de M3 afgelopen 2 weken door Scandinavië vereist en wel redelijk wat kilometers gemaakt. Vanuit Nederland, Duitsland, Zweden, Noorwegen weer terug via Denemarken en Duitsland naar ons kikkerlandje.
De M3 heeft het fantastisch gedaan. Veel bergruimte en geen enkel probleem gehad met de auto (behalve de reeds aanwezige tekortkomingen zoals o.a. het piepende stuur, het windgeruis, verwarming werkt niet goed en de lakschades).
Het rijden van supercharger naar Supercharger heeft me verbaasd omdat het qua dekking echt wel goed zit. Ik heb incidenteel in Zweden 1 maal aan het stopcontact gezeten, en 1x een gratis fast charger gebruikt. De destination charters op onze laatste bestemming in Zweden maakte de dekking volledig is me dus 200% meegevallen. Heb geen extra aangevraagde tankpas nodig gehad.

28 aug een afspraak bij de sec en hopelijk willen ze dan eindelijk alle punten die nu nog openstaan (deels) oplossen.
 
Ruud, Toch begrijp ik een aantal dingen niet. Heb je de problemen niet ter plekke genoteerd op een formulier en dat laten ondertekenen door de aflevermedewerker. En hoeveel dagen na de aflevering ben je naar de SEC geweest om de punten ook daar aan te kaarten? Ik kreeg op zaterdag 30 maart de auto en stond de maandagochtend erop om exact 09:00 uur met de auto bij het SeC en heb de punten door de medewerker opnieuw laten noteren en een kopietje daarvan gevraagd.
Nog even als aanvulling. Nadat de SeC de punten had genoteerd zijn er gelijkertijd een aantal afspraken ingepland om de zaken door Verweij schadeherstel en de Mobile Service te laten verhelpen. Dat is ergens begin mei uitgevoerd.
 
Ruud, je hebt gelijk . Het was een flauwe reactie die te ver doorschoot.
Daar bied ik ook mijn excuses voor aan.
Maar het was ook wel een beetje onduidelijk door de tekst van Tesla. Dus ja. Tesla doet dingen ook niet goed.
Verder had ik wel voor levering van mijn M3 begrepen dat USB telefoonkabeltjes niet standaard bij de auto worden geleverd en ik had ze ook niet ontvangen. Echter gezien de vele reacties blijkt dus dat ze wel geleverd hadden moeten worden.
Hier laat ik het bij, maar nogmaals mijn welgemeende excuses. Ik had mij even in moeten houden alvorens een spontane reactie te geven.

Nog even over sensatiezucht en zwartmakerij. Dat gold niet voor jou, maar voor de Telegraaf. Ik vind dat een dagblad welk feiten vaak verdraaid. Daar zag men gisteren ook weer een voorbeeld van.
Met vriendelijke groet,

Peter.

Aan alle anderen. Ja ook jullie hebben gelijk. Ik had mij anders moeten gedragen naar Ruud toe.
Aan iedereen. Echt ...........het is nu echt wel genoeg met de likes. Mijn stelling is: Als je een fout maakt moet je dat ook toegeven en je excuses aanbieden. In welke situatie dan ook. Die houding vind ik de normaalste gang van zaken; niets bijzonders. Dus dan hoeft het ook niet zoveel geliked te worden. Straks krijg ik nog een prijs omdat ik de meeste likes heb op de site. Dat is echt niet de bedoeling.

Horta, geef nou niet het "goede of verkeerde"voorbeeld. Straks komen hier een paar 100 overbodige likes op. Maak dan een leuke humoristische grap.
 
Ervaar een hoop problemen, één daarvan betreft poppend geluid in de boxen. Nu is de auto bij service center Amsterdam.

Diagnose: konden probleem niet reproduceren.

Dat is wellicht mogelijk, het komt sporadisch voor.

Conclusie: ga langs de telefoon winkel om dit te verhelpen.

Dat is wel een bijzondere conclusie aangezien de radio én Spotify via de auto verlopen... veel problemen zijn tevens niet reproduceerbaar aldus hun reactie. Dat wordt gezellig a.s. maandag bij service center Amsterdam...
 
Last edited:
Ervaar een hoop problemen, één daarvan betreft poppend geluid in de boxen. Nu is de auto bij service center Amsterdam.

Diagnose: konden probleem niet reproduceren.

Dat is wellicht mogelijk, het komt sporadisch voor.

Conclusie: ga langs de telefoon winkel om dit te verhelpen.

Dat is wel een bijzondere conclusie aangezien de radio én Spotify via de auto verlopen... veel problemen zijn tevens niet reproduceerbaar aldus hun reactie. Dat wordt gezellig a.s. maandag bij service center Amsterdam...
Ben je een Amsterdammer cq Mokummer? Dan weet je daar toch raad mee! Met mijn (beleefde) Amsterdamse wijze lukt het mij altijd, of het nou in Amsterdam is of daarbuiten.
 
  • Funny
Reactions: 1MP3R4T0R and horta
Morgen zal ik mij gaan gedragen als een Amsterdammer . Ondanks dat het mij niet siert lijkt het noodzakelijk...
Maar je kan ook een beleefd Amsterdam-Zuid type hanteren. Ook zij hebben hun mondje altijd klaar staan, maar met een hele lichte air en een kleine hete aardappel in de mond. Zij zeggen ltijd:"Mijnheer...............en gaan dan verder tot als het noodzakelijk is......de advocaat der famille."
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: 1MP3R4T0R
Het is me opgevallen dat je de luchtroosters voor de achter passagiers, welke in de middenconsole zitten, niet kan dichtdoen. Best wel hinderlijk als de voorpassagiers wel koele airco lucht willen maar die achterin zitten niet. Remedie is een jas eroverheen maar ik vind dit een gemis in de Model 3.
 
Het is me opgevallen dat je de luchtroosters voor de achter passagiers, welke in de middenconsole zitten, niet kan dichtdoen. Best wel hinderlijk als de voorpassagiers wel koele airco lucht willen maar die achterin zitten niet. Remedie is een jas eroverheen maar ik vind dit een gemis in de Model 3.
Kan volgens mij wel. Als je op je hoofdscherm op de ventilator klikt, zie je vervolgens rechts een knop met 2 poppetjes achter elkaar met een pijltje ertussen.
Dat is volgens mij de instelling voor de achter zone van de model 3 en daarmee sluit de ventilator van de middenconsole.


Ik heb overigens het probleem dat je bij 20-25 graden instelling nog steeds koude lucht aangevoerd krijgt. Koelen werkt prima, maar opwarmen is wel een probleem. Heeft iemand anders dit ook?
 
Heb mijn M3 nu bijna 2 maanden. Meeste gaat eigenlijk wonderbaarlijk goed met de M3.

Wel is internetverbinding erg slecht. Meerdere keren per week ben ik de verbinding kwijt. Alles grijs of een streep door de indicator.
Dit fenomeen doet zich voor in NL maar ook daar buiten. Bij grensovergangen zelfde effect en duurt het erg lang voor ik weer verbinding heb. Dit laatste is erg vervelende als je veelvuldig rond grensovergangen aan het rondrijden bent. Na een soft reset werkt alles weer naar behoren.

Meer M3 rijders welke hier last van hebben, of mag ik met mijn exemplaar weer langs Tesla?
 
Het is me opgevallen dat je de luchtroosters voor de achter passagiers, welke in de middenconsole zitten, niet kan dichtdoen. Best wel hinderlijk als de voorpassagiers wel koele airco lucht willen maar die achterin zitten niet. Remedie is een jas eroverheen maar ik vind dit een gemis in de Model 3.
Wonderlijk. Om het zelf te testen, zette ik de ventilatie op maximaal en de climate controle aan. Ik werd door de sleuf aan de voorkant zelfs achterin weg geblazen, maar kreeg de luchtroosters achter niet aan. Vervolgens uitgezet en opnieuw aan. Toen werkte alles; ook achterin, maar kreeg de roosters achter inderdaad niet meer dicht. Wat ik vermoed is dat het softwarematig geregeld kan worden, maar hoe is mij nog niet duidelijk. Update: Het zijn idd de twee poppetjes aan de rechterkant
 
Last edited: