Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi, ik zou ook 9 maanden gratis moeten kunnen SuperChargen en bij mij veranderde de indicatie in mijn account van “gratis” zonder einddatum naar “betalen naar gebruik”. Dat is inmiddels bijna 2 maanden geleden en ik tot nu toe kan ik gewoon SuperChargen zonder dat ik iets van een factuur zie.
Ik ga er dus maar van uit dat die data in je account - zoals wel vaker voorkomt (...) - niet hoeft overeen te komen met de échte status van de backoffice van Tesla....
 
Na het autowassen lekt na 5-10 minuten water onder de auto bij de achter drive unit tussen de kunststof beplating door.
Het lijkt alsof water zich verzamelt en daarna pas wegloopt. Iemand hier ervaring mee ?

Jep.. dat is een feature ;-)
Naja, ze hebben het allemaal. Op internet ook filmpjes te vinden wat er allemaal nog meer inzit als alleen water.. Modder, sneeuw etc.
Bij diverse mensen plaat eraf/bumper eraf in sneeuwgebieden als Canada etc, omdat hij op een gegeven moment iets teveel heeft opgeschept.

Is een design issue. Bij een van mijn SeC bezoeken heb ik het ook aangegeven, maar enige wat ze deden is een paar missende bouten en pluggen erbij steken, want die missen nogal eens (zodat water nog slechter weg kan ;)

In beide achterwielkasten missen vaak ook 2 pluggen die de kleding van de wielkasten moet vasthouden.
Mobiele service unit had er hele zak van in zijn auto liggen en zei dat dat bij heel veel autos zo is..

Wellicht waren de pluggen keer paar dagen/weken op in Fremont, niks om de band voor stil te zetten ;)

Water eruit lopen:

En hier je verzameling zand en rotzooi waar je mee rondrijdt ;-)


En het kan altijd erger

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Ik heb recht op 9 maanden free supercharging: (6 via referral + 3 ivm geen proefrit). Maar die kreeg ik niet, na aflevering. Na veel bellen en emails lukte het toch, maar pas op 27 mei, terwijl de auto is afgeleverd op 31 maart 2019. Ik kon alleen niet zien hoe lang, er stond alleen Free SuperCharging. Vrijdagavond weer gekeken en toen stond er in mijn account dat ik supercharging heb tot 23-08-2019 (is ongeveer 27-08-2019), dat is maar 6 maanden.

Daarom stuurde ik vrijdag via “contact-overige vragen", onderaan op de website een email of ze dat willen corrigeren naar 9 maanden dus tot 23-02-2020. Bellen kan immers niet meer.

Nu hebben ze vervolgens mijn account de hele Free SuperCharging weggehaald, er staat nu: "SuperChargen o.b.v. betalen per gebruik”.

Daarom heb ik nu maar weer een email gestuurd.
(Dat moest nu via “contact - plan een service afspraak” omdat de “contact-overige vragen” opeens verdwenen is):

Ik ben wel pissig, vooral omdat ik morgen toevallig een grote afstand reis, die niet zonder superchargen kan. Pissig ook op mezelf dat ik niet even gewacht heb tot na morgen met aan te geven dat het 9 maanden moet zijn ipv 6. Pissig omdat, erger nog dan mijn vraag negeren, ze me zelfs lijken te straffen. Pissig omdat je steeds moeilijker kunt communiceren met Tesla, dat ze nu zelfs contact-voor-overige vragen weghalen.
De auto is fantastisch, maar de service lijkt op die van een dubieuse autozaak: na de aankoop willen ze niets meer van je horen, bellen lukt zelfs niet meer. Sorry voor mijn opmerking uit frustatie.

Ik las ergens dat je kunt chatten met Tesla. Hoe gaat dat? Vanuit de App, vanuit je Account, of nog anders.
Ik kan het niet vinden :confused:, hoe kan ik daarbij komen? Of is dat niet meer mogelijk.
Hier een vergelijkbaar verhaal. Er is mij ook 6 maanden beloofd (zwart op wit) en achteraf is het geactiveerd hebben ze aangegeven. Maar er staat idd betalen voor superchargen. Maar als ik in de app kijk bij Loot Box hebben ze toen 1500 gratis km gegeven waarvan er nu nog zo'n 450 over zijn. Als het toch afgeschreven wordt ga ik na de vakantie contact met ze opnemen. Ik had her en der gelezen dat ze daar niet moeilijk over doen en gewoon crediteren.
 
Hier een vergelijkbaar verhaal. Er is mij ook 6 maanden beloofd (zwart op wit) en achteraf is het geactiveerd hebben ze aangegeven. Maar er staat idd betalen voor superchargen. Maar als ik in de app kijk bij Loot Box hebben ze toen 1500 gratis km gegeven waarvan er nu nog zo'n 450 over zijn. Als het toch afgeschreven wordt ga ik na de vakantie contact met ze opnemen. Ik had her en der gelezen dat ze daar niet moeilijk over doen en gewoon crediteren.

Dat is toch wel mooi aan Tesla, die consistentie hè in gebruikerservaringen... over dit onderwerp is al een heel mooi draadje, ik schaal dit punt qua ervaringen in onder het kopje Verwarring....
Model 3 - Free Supercharging

PS zelf trouwens ook alle fasen met en zonder email-communicatie vv. Tesla meegemaakt!
 
  • Funny
Reactions: JanG007
Ging vandaag met een mijn Model 3 (in de lease) naar SeC amsterdam, en kreeg een loaner mee omdat het langer dan 4 uur ging duren. Ze vertelden me dat ze gaan stoppen met het gratis meegeven van Loaners en dat je in plaats daarvan 90 euro Uber tegoed krijgt.
Rare ontwikkeling. Als je een leaseauto hebt moet je toch normaal vervangend vervoer mee kunnen krijgen?
 
Ze vertelden me dat ze gaan stoppen met het gratis meegeven van Loaners en dat je in plaats daarvan 90 euro Uber tegoed krijgt.
Rare ontwikkeling. Als je een leaseauto hebt moet je toch normaal vervangend vervoer mee kunnen krijgen?

Hangt denk ik af van het leasing contract en of je de verzekering bij in de lease neemt. Bij ons worden de leasing wagens apart verzekerd en heb je sowieso recht op een vervangwagen. Indien dit een garantie geval is, weet ik het niet goed. Maar waarschijnlijk best eens overleggen met de LM

90 euro Uber tegoed
Dat is opzich niet verkeerd. In Belgiê rijdt Uber (nog) niet denk ik en 90 Euro, heb geen idee hoe ver je daar mee geraakt.
Met een gewone Taxi alvast niet thuis, laat staan nog eens terug om de wagen op te halen na herstelling :confused:
 
Ging vandaag met een mijn Model 3 (in de lease) naar SeC amsterdam, en kreeg een loaner mee omdat het langer dan 4 uur ging duren. Ze vertelden me dat ze gaan stoppen met het gratis meegeven van Loaners en dat je in plaats daarvan 90 euro Uber tegoed krijgt.
Rare ontwikkeling. Als je een leaseauto hebt moet je toch normaal vervangend vervoer mee kunnen krijgen?


Bij een koopauto niet dan?

Bizar, met uber naar meerdere klanten.....en dat voor euro 90. Lachertje.

En ik lees op dit forum onderhoudsgevallen van meerdere dagen, dan ook geen loaner?
 
Bij een koopauto niet dan?
Bizar, met uber naar meerdere klanten.....en dat voor euro 90. Lachertje.
En ik lees op dit forum onderhoudsgevallen van meerdere dagen, dan ook geen loaner?
Ik rij enkel lease, dus kan moeilijk oordelen over wat de standaard voor een koopauto in onderhoud is. Mijn partner heeft met haar audi gewoon een automatische haal en breng service bij onderhoud.....Maar 90 euro tegoed voor een taxidienst die ik nooit gebruikt hebt vind ik gewoon heel erg raar.
M.b.t. meerdere dagen heb ik niet gevraagd. Ik stond namelijk met een mond vol tanden toen dit gezegd werd en was blij dat ik een Model S meekreeg voor nu.

Zal dit inderdaad ook eens aan mijn LM vragen, want Tesla kan van alles willen. Uiteindelijk moet ik zonder problemen naar mijn klanten kunnen als ik mijn eigen auto niet heb.
 
Dat is toch wel mooi aan Tesla, die consistentie hè in gebruikerservaringen... over dit onderwerp is al een heel mooi draadje, ik schaal dit punt qua ervaringen in onder het kopje Verwarring....
Model 3 - Free Supercharging

PS zelf trouwens ook alle fasen met en zonder email-communicatie vv. Tesla meegemaakt!
Dat is toch wel mooi aan Tesla, die consistentie hè in gebruikerservaringen... over dit onderwerp is al een heel mooi draadje, ik schaal dit punt qua ervaringen in onder het kopje Verwarring....
Model 3 - Free Supercharging

PS zelf trouwens ook alle fasen met en zonder email-communicatie vv. Tesla meegemaakt!

Of het nog actuelere onderwerp:Einde free superchargen bij aankoop Model 3
Bij mij viel het ook eergisteren weg en bij de chat vroegen ze mij een screendump van deze eerdere indicatie te sturen...
 
Hebben meer mensen op dit moment problemen met de app? Ik krijg al een tijdje Onbekende Fout
Ik heb ook storing in de app, al vanaf ongeveer 17.00 uur.... Onbekende fout, wachtwoord of gebruikersnaam onjuist, geen producten in mijn account en nog een andere melding die ik ben vergeten. Inloggen op de website werkt wel. Erg vervelend dit, aangezien het mijn eerste dag is. Eerst ging al op willekeurige momenten het alarm af (kwam dus door een vlieg in de auto), daarna deed de eerste publieke laadpaal het niet, en nu de app weer niet... pfff
 
  • Informative
Reactions: ScoopT
Ik heb recht op 9 maanden free supercharging: (6 via referral + 3 ivm geen proefrit). Maar die kreeg ik niet, na aflevering. Na veel bellen en emails lukte het toch, maar pas op 27 mei, terwijl de auto is afgeleverd op 31 maart 2019. Ik kon alleen niet zien hoe lang, er stond alleen Free SuperCharging. Vrijdagavond weer gekeken en toen stond er in mijn account dat ik supercharging heb tot 23-08-2019 (is ongeveer 27-08-2019), dat is maar 6 maanden.

Daarom stuurde ik vrijdag via “contact-overige vragen", onderaan op de website een email of ze dat willen corrigeren naar 9 maanden dus tot 23-02-2020. Bellen kan immers niet meer.

Nu hebben ze vervolgens mijn account de hele Free SuperCharging weggehaald, er staat nu: "SuperChargen o.b.v. betalen per gebruik”.

Daarom heb ik nu maar weer een email gestuurd.
(Dat moest nu via “contact - plan een service afspraak” omdat de “contact-overige vragen” opeens verdwenen is):

Ik ben wel pissig, vooral omdat ik morgen toevallig een grote afstand reis, die niet zonder superchargen kan. Pissig ook op mezelf dat ik niet even gewacht heb tot na morgen met aan te geven dat het 9 maanden moet zijn ipv 6. Pissig omdat, erger nog dan mijn vraag negeren, ze me zelfs lijken te straffen. Pissig omdat je steeds moeilijker kunt communiceren met Tesla, dat ze nu zelfs contact-voor-overige vragen weghalen.
De auto is fantastisch, maar de service lijkt op die van een dubieuse autozaak: na de aankoop willen ze niets meer van je horen, bellen lukt zelfs niet meer. Sorry voor mijn opmerking uit frustatie.

Ik las ergens dat je kunt chatten met Tesla. Hoe gaat dat? Vanuit de App, vanuit je Account, of nog anders.
Ik kan het niet vinden :confused:, hoe kan ik daarbij komen? Of is dat niet meer mogelijk.

Chatten gaat snel en erg vriendelijk. Helemaal onderaan de support pagina, maar werkt alleen doordeweeks tijdens kantoor uren. Meestal spreken ze NL
Klant- en productondersteuning | Tesla Support
 
Weet iemand wat mijn Tesla aan het doen is???

655C5F07-3121-4456-9CFC-09DFDE3117CE.png