Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ik de enige die vind dat de automatisch dimmende buitenspiegels (en binnenspiegel) veel te veel dimt? Mijn ruiten zijn getint inmiddels en nu is het auto-dimmen helemaal nooit meer nodig, maar ik kan het niet uitzetten.
Of weet iemand een oplossing hiervoor?
Het enige wat je zou kunnen doen is het kabeltje achter u spiegel glas uit trekken neem wel het juiste de zwarte en bruine zijn voor te ontdooien
 
De enige keer dat ik problemen ervaar met Bluetooth is wanneer mijn telefoon van de leg is.
Na het rebooten van mijn telefoon zijn steevast mijn BT problemen opgelost en dit helpt ook bij andere BT-apparaten.

Auto en andere apparaten rebooten geregeld, mijn telefoon blijft echter soms weken lang aan staan en dan ineens krijg ik BT problemen.
 
Hallo allemaal. Ik rij sinds juni in een M3 en de achteruitrijcamera functioneert niet optimaal sinds die tijd. Soms doet hij het wel en soms doet hij het niet. Ik had vorige week een service afspraak in Rotterdam en toen gaven ze aan da tik moet stoppen met het gebuik van Flitsmeister in de brower. Sindsdien doe ik dat maar er lijkt geen verbetering te zijn. Iemand tips?
 
Hallo allemaal. Ik rij sinds juni in een M3 en de achteruitrijcamera functioneert niet optimaal sinds die tijd. Soms doet hij het wel en soms doet hij het niet. Ik had vorige week een service afspraak in Rotterdam en toen gaven ze aan da tik moet stoppen met het gebuik van Flitsmeister in de brower. Sindsdien doe ik dat maar er lijkt geen verbetering te zijn. Iemand tips?

beetje raar dat je browser info gerelateerd is aan de camera. Ik heb in het begin ook een heel slecht werkende camera gehad, 9 van de 10 keer werkte die niet, is uiteindelijk onder garantie vervangen en sindsdien nooit meer problemen gehad.
 
beetje raar dat je browser info gerelateerd is aan de camera. Ik heb in het begin ook een heel slecht werkende camera gehad, 9 van de 10 keer werkte die niet, is uiteindelijk onder garantie vervangen en sindsdien nooit meer problemen gehad.
Helemaal onmogelijk is het niet aangezien Tesla toestaat dat de webbrowser resources vreet van de belangrijker onderdelen van de UI. Dat moeten ze echt oplossen.
 
  • Like
Reactions: dutchchili
Het enige wat je zou kunnen doen is het kabeltje achter u spiegel glas uit trekken neem wel het juiste de zwarte en bruine zijn voor te ontdooien
Bonny, bedankt. Dit wist ik, maar vind niemand anders de uitermate sterk dimmende spiegels hinderlijk? Ben ik de enige? :)
Verder nog 2 dingen die mij zijn opgevallen tijdens de 1e 4000 km;
soms spring spotify in mn M3 aan, zonder dat ik deze heb aangezet. Sterker nog, ik ben thuis en in mn M3 speelt muziek. Ik heb wel eens gelezen dat anderen dit ook hebben, maar ik kan niet vinden of het is opgelost.
Laatste "probleempje"; Bij geschiedenis in mijn tesla account, zie ik hoeveel ik geladen heb met supercharger. Nu laad ik nooit meer dan tot maximaal 90% en ben ik over het algemeen niet leger dan 10% (1x uitgezonderd). Nu blijkt dat ik blijkbaar meer kan laden dan de volledige capaciteit is. (76kw geladen van 3% -->90%) Ik vind dit vreemd, of lees ik het soms verkeerd??
bedankt vast voor je reacties!
 
Nu laad ik nooit meer dan tot maximaal 90% en ben ik over het algemeen niet leger dan 10% (1x uitgezonderd). Nu blijkt dat ik blijkbaar meer kan laden dan de volledige capaciteit is. (76kw geladen van 3% -->90%) Ik vind dit vreemd, of lees ik het soms verkeerd??
bedankt vast voor je reacties!

Er treed verlies bij het laden op. Niet alles uit de stekker komt ook allemaal in de batterij. Er was ook spraken dat Tesla het verbruik van de airco en dergelijke tijdens het laden ging doorrekenen. (HVAC, Entertainment, …)

Wat ik dan niet begrijp, is dat ze gewoon het verbruik aan de charger zelf in rekening brengen, dus je betaalt alles wat er uit de stekker is gekomen. Lijkt me toch gewoon eerlijk?
 
soms spring spotify in mn M3 aan, zonder dat ik deze heb aangezet. Sterker nog, ik ben thuis en in mn M3 speelt muziek. Ik heb wel eens gelezen dat anderen dit ook hebben, maar ik kan niet vinden of het is opgelost.

Geen model 3, maar deze had ik ook een keer <grin> Bleek dat mijn PC met spotify de auto als 'luidspreker' had staan.... (rechtsonderin bij Windows App, devices available)
 
Heb het nu zelf een paar keer meegemaakt Het uitklappen van de spiegels is echt wel gekoppeld met de LTE verbinding.
Reeds twee maal in dezelfde ondergrondse garage gaan staan zonder bereik. Tweemaal klapte enkel de linkerspiegel open. Als ik dan eenmaal buiten was en genoeg bereik had, werkte het weer allemaal vanzelf….. de link met de LTE blijf ik bizar vinden.
 
  • Helpful
Reactions: Firehuntah
Vraag ivm Sentry: Ik zie dat er folders worden aangemaakt op de dagen dat ik Events heb gehad maar er is niets naar de stick geschreven.
Dit heeft van te voren gewerkt maar nu enkel de beelden wanneer ik op het dashcam ikoon druk, worden weggeschreven.
Mis ik iets?
 
Bonny, bedankt. Dit wist ik, maar vind niemand anders de uitermate sterk dimmende spiegels hinderlijk? Ben ik de enige? :)
Verder nog 2 dingen die mij zijn opgevallen tijdens de 1e 4000 km;
soms spring spotify in mn M3 aan, zonder dat ik deze heb aangezet. Sterker nog, ik ben thuis en in mn M3 speelt muziek. Ik heb wel eens gelezen dat anderen dit ook hebben, maar ik kan niet vinden of het is opgelost.

Herkenbaar, wij grappen altijd dat Lucille weer een lekker plaatje aan het luisteren is. Heb er nog geen regelmaat in kunnen ontdekken, het eerste waar ik wel aan dacht is dat als de Lucille muziek aan het luisteren is ze vast niet in slaap is.

Rebelse Tesla's :rolleyes:
 
Heb het nu zelf een paar keer meegemaakt Het uitklappen van de spiegels is echt wel gekoppeld met de LTE verbinding.
Reeds twee maal in dezelfde ondergrondse garage gaan staan zonder bereik. Tweemaal klapte enkel de linkerspiegel open. Als ik dan eenmaal buiten was en genoeg bereik had, werkte het weer allemaal vanzelf….. de link met de LTE blijf ik bizar vinden.

Yep, het is raar maar waar. ;) Ik heb afgelopen week wat video's ervan gemaakt en heb morgen eindelijk de service afspraak bij Tesla hiervoor. Ben wel eens benieuwd wat ze gaan zeggen erover en wat ze ermee gaan doen. Vorige keer hebben ze mijn spiegel al vervangen zonder resultaat. Zal morgen wel even een update hier plaatsen met wat er gebeurd is.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Er treed verlies bij het laden op. Niet alles uit de stekker komt ook allemaal in de batterij. Er was ook spraken dat Tesla het verbruik van de airco en dergelijke tijdens het laden ging doorrekenen. (HVAC, Entertainment, …)

Wat ik dan niet begrijp, is dat ze gewoon het verbruik aan de charger zelf in rekening brengen, dus je betaalt alles wat er uit de stekker is gekomen. Lijkt me toch gewoon eerlijk?
Dit verbruik "while charging" in rekening brengen was tot (plm?)vorige maand overigens niet het geval. Is nieuwe policy van Tesla. Zie superchargerdraadje.
 
Bij deze de video van het probleem met de spiegel die niet uitklapt als er een slechte netwerkverbinding is. Moest het toch uploaden zodat ik het morgen makkelijk kan laten zien bij het service center, dus ook maar hier eens laten zien. :) Blijft apart, zoals @JanG007 ook al zei, dat de netwerkverbinding invloed heeft op het uitklappen van de spiegels. Ik zelf denk dat het gewoon storing/ruis is vanaf de netwerk antennes, die dus ook in de spiegels zitten, die het signaal voor het uitklappen van de spiegel doet verstoren. Shielding om de kabels heen doen zou dan wel moeten helpen. Of gewoon een stomme bug in de software, dat is natuurlijk makkelijker te verhelpen. :p Maarja dat hebben ze me al eens beloofd dat er een fix zou komen via een software update, is nooit gekomen. Eens kijken wat ze zeggen morgen.

 
Had een update beloofd, vandaag bij service center geweest, nog niets wijzer geworden over het probleem met een van de spiegels die niet uitklapt bij slecht netwerkbereik. Wel 3,5 uur daar zitten wachten maar ze hebben meer tijd nodig om extra te onderzoeken. Mag 17 februari weer terug.. Ze hebben nog niet van dit probleem gehoord en lachte me eigenlijk uit toen ik zei dat het echt netwerk gerelateerd was, geloofde me op het begin niet eens. Heb er niet veel vertrouwen in dat dit probleem ooit gefixt gaat worden. Maarja we zullen wel weer zien over 4 weken, hoop dat ze dan wel wat meer kunnen zeggen erover want vandaag was gewoon echt slecht daar.
 
Heb het nu zelf een paar keer meegemaakt Het uitklappen van de spiegels is echt wel gekoppeld met de LTE verbinding.
Reeds twee maal in dezelfde ondergrondse garage gaan staan zonder bereik. Tweemaal klapte enkel de linkerspiegel open. Als ik dan eenmaal buiten was en genoeg bereik had, werkte het weer allemaal vanzelf….. de link met de LTE blijf ik bizar vinden.

Ik sta ook regelmatig in een ondergrondse garage, geen LTE bereik daar.
Af en toe klapt ook af en toe enkel de linkerspiegel open.
Volgens mij gebeurt dit enkel als ik rechts te dicht bij de muur sta. Blijkbaar is er een sensor/camera die op basis van de afstand verhindert dat een spiegel openklapt en zo het risico van beschadiging vermijdt.