Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Even een update: Auto is ondertussen bij SeC Hasselt binnen geweest voor herstel van 3 zaken; De 2de actuator voor de frunk is vervangen, een ‘low voltage module’ is vervangen omdat de spiegel aan de bestuurderskant niet meer wou dimmen EN de beide bovenste draagarmen zijn alsnog vervangen door die revisie ‘H’ waarover eerder werd gesproken. Alles onder garantie.
 
Even een update: Auto is ondertussen bij SeC Hasselt binnen geweest voor herstel van 3 zaken; De 2de actuator voor de frunk is vervangen, een ‘low voltage module’ is vervangen omdat de spiegel aan de bestuurderskant niet meer wou dimmen EN de beide bovenste draagarmen zijn alsnog vervangen door die revisie ‘H’ waarover eerder werd gesproken. Alles onder garantie.
Bedankt voor de feedback. Wat die bovenarmen betreft, had je het probleem nog toen je binnen ging in de SeC. Of heb je moeten bewijzen dat het piepen/kraken zo was, de mijne doet het nl. momenteel niet meer.
 
Bedankt voor de feedback. Wat die bovenarmen betreft, had je het probleem nog toen je binnen ging in de SeC. Of heb je moeten bewijzen dat het piepen/kraken zo was, de mijne doet het nl. momenteel niet meer.
Piepte/krakte de dag van onderhoud niet. Ze hebben er ook niet mee testgereden alvorens te vervangen. Volgens de man die ik voordien aan de lijn had zouden ze het ook visueel kunnen zien. (Zat eerst rev. G onder)

Hoe dan ook, had wel filmpje kunnen laten zien mocht het tot discussie zijn gekomen. Op vakantie genoeg rare blikken gehad toen ik niet bepaald geruisloos naast hun kampeerplaats kwam…
 
Mijn Model 3 gaat volgende week dinsdag langs bij het SeC voor een aantal zaken. Ten eerste is er een stukje blanke lak ter grootte van een 2 Euro muntstuk verdwenen van de voorbumper zonder dat er schade door steenslag te zien is o.i.d. Ben benieuwd of dit nog onder garantie valt, de auto is eind september 2019 geleverd.

Ten tweede kan ik al heel lang niet meer de laadklep van buitenaf openen, alleen maar via het scherm. Was niet al te groot probleem, dus ik heb hier niet apart een afspraak voor gemaakt.

Verder geen al te erge problemen met de auto, hij begint wel steeds meer te rammelen en mijn range duikelt de laatste tijd hard naar beneden met de software updates. Toen ik de auto kreeg kon ik 345km rijden op een 80% geladen accu, nu nog maar 305km en dat terwijl het zomer is...
 
mijn range duikelt de laatste tijd hard naar beneden met de software updates. Toen ik de auto kreeg kon ik 345km rijden op een 80% geladen accu, nu nog maar 305km en dat terwijl het zomer is...
Op dit punt is mijn vraag: kijk je naar het scherm of rij je die kilometers ook echt?
Degradatie kan het eerste jaar wel 5% belopen, maar ik vermoed dat je nog nooit naar bijna 0 km op de teller bent gereden (na op 100% geladen te hebben en wel totdat hij stopt met laden. Z.s.m. gaan rijden want stilstaan met 100% moet je zo kort mogelijk doen)
Waarom: Vermoedelijk is het BMS niet meer goed gecalibreerd. Dan zul je zien dat als je dat wel een keer doet de teller weer omhoog zal gaan.
Voor de feitelijke range hoef je dat eigenlijk nooit te doen, want die wordt er geen millimeter langer door, maar je zult zien dat als je een keer richting 0 kilometer rijdt, de weergave van resterende kilometers richting het naderen van 0 langzamer zakt dan je op basis van gereden kilometers zou vermoeden.
De laatste keer dat ik calibreerde kwamen er wel iets van 14 kilometers bij, al na 1 cycle.

NB Als je nou een signature aanmaakt op je profielpagina maakt , weten we ook welke auto je hebt, maar het zal een LR MODEL ☰ zijn denk ik
 
Een vervelend probleem, mijn laadklep opent niet meer, ook niet met dat ding in de koffer, heb net een reset geprobeerd waarna een update binnenkwam maar helaas pindakaas het blijft gesloten, krijg hem niet open. En een schroevendraaier er tussen wringen lijkt me niet direct een strak plan. Iemand enig idee hoe dit open te krijgen...
 
Vals alarm sorry, ik ging nogmaals proberen en toen hoorde ik net of het motortje het klepje wou sluiten. nogmaals op openen geduwd en voorzichtig met het vingertje het klepje proberen te openen. Het ging een stukje open. Dan terug sluiten en weer openen en toen deed ie het weer. Gelukkig want ik moet er morgen mee weg en er zat nog maar 20% in.
Moet dat klepje gesmeerd worden of zo...
 
in het tl-licht in de parkeergarage viel mij een lakbeschadiging op bij de dakstijl boven de rechterachterdeur. Het lijkt een blaasje in de lak waar het topje van open is. Is zo een blaasje gevolg van een slecht aangebrachte laklaag?
F4753B50-D63C-4F1C-9920-22D44AD4768F.jpeg
57104A18-FBBC-49AB-BAF0-72334887762F.jpeg
2D89D3E1-4A03-4AF7-88B8-9A9D203D123E.jpeg
 
De kwaliteit van het spuitwerk van Tesla is niet echt denderend, ik krijg deze week een hele nieuwe voorbumper (!), omdat bij mijn huidige bumper de blanke lak op meerdere plekken loslaat zonder dat er schade door bijvoorbeeld steenslag is te zien. De foto's zijn niet heel erg duidelijk, maar het ziet eruit als een fout in het aanbrengen van de (blanke) lak.