Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie dat het 'tapijt' aan de achterste wielen wat naar binnen loskomt. Nochtans zijn alle bevestigingsschroeven/clips aanwezig? Nog iemand dit gehad? Oplossen met dubbelzijdige tapijttape?
1630228713550.png
 
Dit had ik bij de mijne ook. Heb er met een schaar een inkeping in gemaakt en zo in het andere deel gezet. Zit nog altijd prima nu. Steekt nog net iets uit maar lang niet zo veel als toen die helemaal los zat, zoals ook bij jou het geval is. Wel jammer dat dit moet natuurlijk, er is ook gewoon geen goede manier om dit echt volledig dicht te houden. Kan altijd vuil tussen komen. Vooraan is het beter dus denk gewoon slechte materiaalkeuze achter.
 
Dit had ik bij de mijne ook. Heb er met een schaar een inkeping in gemaakt en zo in het andere deel gezet. Zit nog altijd prima nu. Steekt nog net iets uit maar lang niet zo veel als toen die helemaal los zat, zoals ook bij jou het geval is. Wel jammer dat dit moet natuurlijk, er is ook gewoon geen goede manier om dit echt volledig dicht te houden. Kan altijd vuil tussen komen. Vooraan is het beter dus denk gewoon slechte materiaalkeuze achter.
Prima idee, bedankt voor de insteek.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ha! Sinds kort heeft de rechterkant van mijn Model 3 een rammel, het lijkt erop als ik het raam een CM naar beneden doe de rammel/gekraakt verdwijnt. Iemand ervaring met dit en wat is er tegen te doen? Klopt het dat als ik de rubbers insmeer of inspuit met (WD40?) het mogelijk verholpen is? Is WD40 hier dan het meest geschikt voor? Ik irriteer me namelijk mateloos aan het geluid... ;)
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Ik had wat gekraak waarvan ik eerst dacht dat het van het scherm kwam, omdat ik hetzelfde geluid kreeg als ik wat tegen het scherm duwde. Het lijkt nu echter de witte (bij vele anderen houten) 'plank' te zijn die over het dashboard loopt. Als ik in het midden een stevige duw geef, houdt het gekraak een tijd op. Ik zal eens een service-afspraak moeten boeken.
 
Hier rammelt hij al van dag één rechtsachter. Ik heb nog niet de tijd gehad om de juiste plaats te localiseren, als ik zeker weet van waar het komt zal er een service request volgen.
Mijn Triumph Spitfire had dit ook, maar dat was een oldtimer 😆
Ik heb idd soms ook rechtsachter een rammel (geen gekraak maar echt een rammel)
Wel eens aan de kinderen gevraagd om het op te zoeken maar zonder resultaat.

Bij mij is rammel ontstaan nadat de achterbank was verwijderd tijdens bezoek Tesla. Dus wellicht helpt het om de zitting van de achterbank een keer omhoog te klappen mbv de clipjes aan de voorzijde (zonder gereedschap binnen 20 seconden geregeld kwam ik achter tijdens montage trekhaak)

Als er andere M3 rijders zijn die weten waar de rammel vandaan komt dan hoor/lees ik het graag :) :)
 
  • Like
Reactions: Bokkerijder
Ik had wat gekraak waarvan ik eerst dacht dat het van het scherm kwam, omdat ik hetzelfde geluid kreeg als ik wat tegen het scherm duwde. Het lijkt nu echter de witte (bij vele anderen houten) 'plank' te zijn die over het dashboard loopt. Als ik in het midden een stevige duw geef, houdt het gekraak een tijd op. Ik zal eens een service-afspraak moeten boeken.
Hier een vergelijkbaar euvel, maar komt van links, het paneel net achter de front speaker. Als ik daar op druk dan is de rammel weg. Geen big deal want alleen hoorbaar bij slechtere/klinkerwegen maar uiteindelijk toch maar een keer laten fixen.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Ha! Sinds kort heeft de rechterkant van mijn Model 3 een rammel, het lijkt erop als ik het raam een CM naar beneden doe de rammel/gekraakt verdwijnt. Iemand ervaring met dit en wat is er tegen te doen? Klopt het dat als ik de rubbers insmeer of inspuit met (WD40?) het mogelijk verholpen is? Is WD40 hier dan het meest geschikt voor? Ik irriteer me namelijk mateloos aan het geluid... ;)
Wd40 is geen smeermiddel, maar een vochtverdrijver. W staat voor water D voor displacement.

Rubbers invetten doe je met vaseline.
 
Control Arm - Upper - Front - Pair (Remove and Replace) à € 0,- vw garantie, M3 van Feb 2019
Is net bij Tesla SeC Rotterdam gedaan. 2 manuren in totaal slechts, 9h begonnen en 10h kon ik alweer weg! Netjes!

Dat is heel netjes inderdaad. Heb ze zelf al eens los gehad bij de mijne maar zo snel lukte het mij toch niet. 😄 En bij SeC Eindhoven ben ik meestal voor veel makkelijkere dingen veel langer daar, vraag me soms echt af waarom alles daar zo lang duurt terwijl het bij een andere SeC dus blijkbaar wel allemaal sneller kan. 🤔
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Control Arm - Upper - Front - Pair (Remove and Replace) à € 0,- vw garantie, M3 van Feb 2019
Is net bij Tesla SeC Rotterdam gedaan. 2 manuren in totaal slechts, 9h begonnen en 10h kon ik alweer weg! Netjes!
Ik heb m ook voor een check staan vanwege 76000 km op de teller. 4 november weet ik meer (linksvoor vrijwel zeker en ik denk dat ze ze dan meteen allebei doen. ) De tips hier naar aanleiding van mijn klachten over lichte geluiden, vooral bij sterk insturen wat erger, werden bevestigd door “iemand met nog meer verstand van Tesla’s van wie ik de naam en functie niet zal noemen”
 
Ik heb m ook voor een check staan vanwege 76000 km op de teller. 4 november weet ik meer (linksvoor vrijwel zeker en ik denk dat ze ze dan meteen allebei doen. ) De tips hier naar aanleiding van mijn klachten over lichte geluiden, vooral bij sterk insturen wat erger, werden bevestigd door “iemand met nog meer verstand van Tesla’s van wie ik de naam en functie niet zal noemen”
Bij mij was op de 1e proforma factuur nog sprake van 'Reseal ... etc' maar dat is dus gecorrigeerd, als volgt...
1635008765154.png


Maar ik zie nu ineens dat je FSD hebt en HW3...tja, dat zou nog wel eens een dingetje kunnen zijn. Suc6
 
Even een update: Auto is ondertussen bij SeC Hasselt binnen geweest voor herstel van 3 zaken; De 2de actuator voor de frunk is vervangen, een ‘low voltage module’ is vervangen omdat de spiegel aan de bestuurderskant niet meer wou dimmen EN de beide bovenste draagarmen zijn alsnog vervangen door die revisie ‘H’ waarover eerder werd gesproken. Alles onder garantie.
Zo, die pas vervangen frunk actuator doet het weer niet meer… Denk dat de frunk sedert vervanging to nu nog geen 10 keer open is geweest.

Geweldige auto om mee te rijden, maar eveneens de auto die het meeste herstellingen nodig heeft van alles wat ik al heb gereden sinds ‘98
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Zo, die pas vervangen frunk actuator doet het weer niet meer… Denk dat de frunk sedert vervanging to nu nog geen 10 keer open is geweest.

Geweldige auto om mee te rijden, maar eveneens de auto die het meeste herstellingen nodig heeft van alles wat ik al heb gereden sinds ‘98
En de 2de actuator doet het ineens terug… Had een service afspraak met een ranger aangevraagd. Zouden ze vanop afstand een reset hebben uitgevoerd ofzo?