Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SuC etiquette

This site may earn commission on affiliate links.
Zou ook handig zijn dat een melding kon instellen bij een bepaald percentage. Bij een SUC ga je niet tot 100% laden..
Nou, soms juist wel. Heb het meegemaakt dat de navigatie me helemaal via een omweg nog even langs een extra Supercharger wilde sturen omdat bij de standaard 90% waar de nav van uitgaat ik niet genoeg lading had om er te komen. Die planner wil ook nog dat je met minimaal 10% restant aankomt.

Met 100% laden geen probleem.
 
Kan iemand mij uitleggen wat onderstaand plaatje betekent ? Voor mijn reis van vandaag zat deze SuC wel opgenomen.......of wordt het suck

"Service afgenomen" i
 

Attachments

  • IMG_0965.JPG
    IMG_0965.JPG
    66.1 KB · Views: 68
Service degraded is de engelse term. Dat klinkt wat minder ernstig (tenminste is mijn ervaring)

Als overigens een SUC niet operationeel is (dus geen mogenlijkheid om te laden) dan is is het veel duidelijk aangegeven.

Ik vindt het een onhandige melding, 'er is iets mis' maar niet ernstig genoeg om te niet te kunnen laden.

De melding service afgenomen is volgens mij gewoon dat de details van de beschikbare stalls niet opvraagbaar zijn, of wellicht dat er een stall in storing is, of minder snelheid met laden o.i.d.

(Is volledig mijn eigen interpretatie - heb geen bron of andere source)
 
Ik was vanmiddag bij de SUC Amsterdam Z.O., die gaf op mijn navigatie ook aan dat er verminderde service was. Toen ik de SUC als bestemming koos melde de navigatie dat de locatie gesloten was. Toch maar de gok gewaagd en hij was gewoon open. Er was wel een monteur aan de gang. Even kort met hem gebabbeld, aardige gast Hij melde dat al de kabels aan het vervangen was en de beschikbaarheid op 50% had gezet, deze functie zou sinds kort zijn uitgerold. Hij zei dat de navigatie indien je op een trip zou moeten laden je wordt omgeleid naar een andere SUC. Ik kon in ieder geval gewoon laden.
 
Kan iemand mij uitleggen wat onderstaand plaatje betekent ? Voor mijn reis van vandaag zat deze SuC wel opgenomen.......of wordt het suck

"Service afgenomen" i
FWIW: dit was onderdeel van een storing in NL, BE, DE en CH. In Maienfeld waren op 1 april slechts twee stalls beschikbaar, een Zwitser die zijn MS 1 dag had en voor de eerste keer ging superchargen heeft Teslaservice gebeld en dit als antwoord gekregen.