Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Net terug van Bretagne. Dat is veel makkelijker geworden tov vorig jaar.
Er zijn nu SuCs in Valenciennes, Rouen en Caen. Alleen Amiens ontbreekt nog maar die zou er dit jaar nog komen. Daardoor is bijna vol laden nodig in Rouen/Valenciennes, toch als je 135 wil rijden en dus net iets meer verbruikt.
Even opletten om die in Valenciennes en Rouen te vinden. Alle 3 liggen bij een Novotel.

Mijn hotel in Dinard had 2 destination chargers, gratis te gebruiken incl. gratis plaatsje in de overdekt parking.
 
Orange, op 100 meter een leuke, zeer schone winkelstraat met oa een brasserie

20170726_135526.jpg
 
IMG_0997.JPG
Gister in Frejus geweest. De twee stalls welke daar stonden bij du Clos de Roses zijn helaas verdwenen.
Afgelopen oktober werd mij nog verteld dat ze welliswaar niet op de Tesla map zouden verschijnen, maar wel zouden blijven staan. Helaas is dit niet het geval.
Gelukkig zijn er nu drie andere Suc's in de buurt.
 
Net aangekomen in disneyland. Prima trip gehad met laden in aartselaar, jammer dat daar geen faciliteiten zijn. 3'stalls out of order.
Daarna valenciennes, helemaal troosteloos. Het hotel serveert geen lunch en dan sta je daar mooi met je goede gedrag. Mijn vrouw die toch al niet enthousiast is met reizen met de tesla peperde dat nog even in . Ik snap dat lokaties duur zijn maar ik zou het toch erg fijn vinden als er iets meer in de buurt is.
A better routeplannen gaf aan dat ik ook nog moest laden in senlis maar die kon ik overslaan ondanks dat ik 130 reed. Dat viel me met mijn 60'ontzettend mee!
 
Net aangekomen in disneyland. Prima trip gehad met laden in aartselaar, jammer dat daar geen faciliteiten zijn. 3'stalls out of order.
Daarna valenciennes, helemaal troosteloos. Het hotel serveert geen lunch en dan sta je daar mooi met je goede gedrag. Mijn vrouw die toch al niet enthousiast is met reizen met de tesla peperde dat nog even in . Ik snap dat lokaties duur zijn maar ik zou het toch erg fijn vinden als er iets meer in de buurt is.
A better routeplannen gaf aan dat ik ook nog moest laden in senlis maar die kon ik overslaan ondanks dat ik 130 reed. Dat viel me met mijn 60'ontzettend mee!
Ik heb twee en een halve week geleden prima geluncht in Valenciennes op het terras aan het zwembad. Was je te laat?
 
Binnenkort rijden we richting Lyon voor een tussen overnachting richting de kust van zuid FR.
Planning is: Eindhoven - Arlon - Val-de-Meuse - Beaune - Amberieux (hotel met destination charger). Dit is vwb laad/rij tijden de meest optimale route.
Enige waar ik tegen op zie is om in zowel Arlon en Vdm drie kwartier te moeten laden, terwijl daar totaal niks te doen is in de omgeving.
Ik reis met vrouw en twee kleine kinderen, dus het ontbreken van basis faciliteiten zoals een toilet zijn wel minder... Bij Arlon kan ik het nog oplossen door de family bij de Quick af te zetten en de auto naar de lader te rijden en even terug te lopen.
Maar bij Val-de-Meuse is echt helemaal niks in de buurt te vinden, en daar zullen we toch een drie kwartier moeten vertoeven.
Iemand tips misschien?
 
Loek, vorige week praktisch hetzelfde tochtje gemaakt met m'n 85D. Met 100% SoC vertrokken in Eindhoven en 3u27 later met 12% gearriveerd in Metz (339Km). Na twintig minuten laden met 60% SoC vetrokken naar Val de Meuse (178Km) om daar 1u36 later aan te komen met nog 7% over. Weer 20 minuten geladen en met 48% weg richting Beaune - daar na 1u14 aangekomen (148Km) met 6% SoC. Ben 's nachts om 02.00 uur vertrokken en was om 09.00 uur in Beaune.... Moet toch te doen zijn met de familie? Succes!
 
  • Like
Reactions: LuckyLuke
Binnenkort rijden we richting Lyon voor een tussen overnachting richting de kust van zuid FR.
Metz heb je vast al bekeken, in elk geval heeft die prettige voorzieningen bij de SuC, zeker naar Franse maatstaven.

Verder kun je Corridoor chargers overwegen, als je een Chademo adaptor hebt. Die staan bij de meeste grote wegrestaurants.

Notre réseau Corri-Door - SODETREL

Zijn overigens momenteel gratis met een LtL pas.
 
  • Like
Reactions: LuckyLuke
Eindhoven-Metz haal ik waarschijnlijk niet met mijn auto/rijstijl (heb een zware voet, een P85D en ook nog eens brede sloffen er op, geen zuinige combi al met al). Dus Arlon zal het sowieso moeten worden, of eventueel een mini stop in Arlon en dan alsnog door naar Metz. Nadeel is dat we op zondag gaan dus dan is die Leclerc dicht dus dan staan we nog met niks in Metz, behalve hangen in de novotel lounge daar tegenover maar dat zou nog niet zo slecht zijn.
Ik zie echter nu pas dat ik een inschattingsfoutje heb gemaakt, want Beaune is idd maar 147km vanaf Val-de-Meuse, dus daar hoeven we thank god maar +-20 minuten te verblijven.