Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren in Arlon geladen. Het restaurant is open, maar nog een beetje leeg. Een glas kraanwater kan er niet vanaf. Je krijgt een fles van 5! Euro aan je broek.
Wat wel weer mooi is, is dat hun courtesy vehicle een blauwe Tesla is.
Was het er ook zo koud?

2 weken geleden een koffie gedronken, heel koud binnen, geen verwarming maar toch alles vol met gasten. Parking stond vol Luxemburgers.

Een week geleden waren de mannen toiletten best vuil, ze zijn ook onderbelicht met een zogezegd gezellig lampje vlak boven het toilet. Waarschijnlijk nog niet echt een vaste poestploeg voor de toiletten door de werken.
 
Interesting as this doesn't show up on Tesla's "Find Us" map...

More SuC's the better, but given the proximity of Gent, I don't think this is the most needed location - somewhere around Namur would be better, but OK.
The more locations scattered around the country/continent the better for charging conveniance, redundancy and grid load.
Of course Namur is also much needed, but will come.
 
Was het er ook zo koud?

2 weken geleden een koffie gedronken, heel koud binnen, geen verwarming maar toch alles vol met gasten. Parking stond vol Luxemburgers.

Een week geleden waren de mannen toiletten best vuil, ze zijn ook onderbelicht met een zogezegd gezellig lampje vlak boven het toilet. Waarschijnlijk nog niet echt een vaste poestploeg voor de toiletten door de werken.
De verwarming doet het intussen. En het was erg leeg toen wij er waren. Er waren twee andere tafeltjes bezet, waarvan een door de familie Van der Valk. Wel even een aardig praatje met ze gemaakt. Ze worden wel een beetje moe van hoe lang alles duurt.
 
De verwarming doet het intussen. En het was erg leeg toen wij er waren. Er waren twee andere tafeltjes bezet, waarvan een door de familie Van der Valk. Wel even een aardig praatje met ze gemaakt. Ze worden wel een beetje moe van hoe lang alles duurt.
gisteren gepasseerd in Arlon: hotel, WC, bar, restaurant,... alles werkt.
Ondertussen nog volop aan de afwerking bezig.
Toegang via Mercedes-garage-wegje is echter versperd: je moet nu de VdV parking oprijden om achteraan links naar de SUC's te geraken.
 
Update uit Aalst:
De ondergrond wordt aangelegd, maar er lijkt nog wel wat werk om dat te vervolledige. Omwille van tijdsgebrek ben ik niet in staat geweest om binnen te gaan en een vraag te stellen ivm geplande opening of dergelijke.

Weet er trouwens iemand waar er info komt van de officiële opening van een SuC? Ik zou wel graag eens naar zo een openingsevent gaan.

SuC_Aalst.JPG
 
  • Like
Reactions: KrisB
Update uit Aalst:
De ondergrond wordt aangelegd, maar er lijkt nog wel wat werk om dat te vervolledige. Omwille van tijdsgebrek ben ik niet in staat geweest om binnen te gaan en een vraag te stellen ivm geplande opening of dergelijke.

Weet er trouwens iemand waar er info komt van de officiële opening van een SuC? Ik zou wel graag eens naar zo een openingsevent gaan.

View attachment 248302
upload_2017-9-18_17-26-51.png
 
Spijtig genoeg is onze kust niet zo bezaaid met laadpunten als de gemiddelde Nederlander gewoon is. Is vrij triest gesteld zelfs...

En als je er laad dan kleden ze je uit. 15/08 naar Knokke, niet alleen hele dure parking ondergronds, maar ook duur laden, 27 kWh geladen en 10,58 EUR excl. BTW betalen. Dat is ongeveer genoeg voor een 120 km aan autosnelweg verbruik. Dat is duurder dan benzine tanken. Ik ben natuurlijk verwend met de gratis SUC, de DEC's, laden op bedrijf voel je ook niet zo, thuis amper laden en zie je ook pas een jaar later. Maar ik kan me voorstellen dat mijn ouders die net een e-golf gekocht hebben naar de kust gaan toch de indruk hebben dat elektriciteit goedkoper is dan benzine maar dat valt dus tegen!
 
  • Informative
Reactions: davandy and FVO