Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
weekendcontoleploegverslag:
er was iemand van de kust bezig om de betonwerken in orde te maken. hij moest dit vandaag komen doen zodat de mensen van SPIE woensdag aan de afwerking konden beginnen.
eind volgende week zal toch nipt worden denk ik.
Deze man had nog niet echt een tesla van dichtbij gezien, Dus heb ik maar even een kleine rondleiding gegeven.
Hij had wel van de mensen van SPIE gehoord, dat er een sport van werd gemaakt om als eerste aan een nieuwe supercharger te gaan laden en dat de werken op de voet werken gevolgd...
Waar halen ze het toch?:biggrin:

20141108_122723.jpg
20141108_123012.jpg
20141108_122750.jpg
20141108_122741.jpg
 
Last edited:
Hi all,
Coming from Switzerland through France and Luxemburg I'd like to supercharge in Aartselaar on my way to Holland on Thursday November 13th... Any chance it will be open and running? Appologies if this is all clear in the discussion above, but your language is out of reach for me :)
Thanks a bunch!
 
Hi all,
Coming from Switzerland through France and Luxemburg I'd like to supercharge in Aartselaar on my way to Holland on Thursday November 13th... Any chance it will be open and running? Appologies if this is all clear in the discussion above, but your language is out of reach for me :)
Thanks a bunch!

Would Metz be on your way?
You could fully charge there and reach Oosterhout to charge again.
From Luxemburg it's all downhill.
We did this 6 weeks ago, but temperature is a bit lower now.
Nivelles in Belgium could be your backy up.
 
I think November 13 is a bit soon for Aartselaar. Currently there's only a high voltage cabine. But keep checking this thread. Miracles might happen.
Thanks JoeNe
I can take another route no problem. I did the same destination, through Germany, in March 2014 and there were only 6 superchargers in 'continental' europe at the time, a bit of a challange... So THANKS Tesla for that fantastic roll out!!

- - - Updated - - -

Would Metz be on your way?
You could fully charge there and reach Oosterhout to charge again.
From Luxemburg it's all downhill.
We did this 6 weeks ago, but temperature is a bit lower now.
Nivelles in Belgium could be your backy up.
Thanks bpsmits
I'll do just that!
Geneva->Nuits-Saint-Georges->Metz->maybe Urmond?->Rotterdam: Rooaad triiiiiip!!
 
ze mogen dus woensdag verder doen!:wink:

SPIE is al aan de slag :smile:
Stalls en power converters staan netjes te wachten in de werfcontainer. Straks maar weer eens wat foto's nemen van de vooruitgang vandaag.
Helaas nog geen sap in de HS-cabine (Eandis aansluiting is nog een to-do), en ik begrijp het wel dat ze (nog steeds) niets mogen zeggen over de timing :wink: