Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Inside Teslas Supercharger Partner Program: The Costs And Commitments Of Electrifying Road Transport | TechCrunch

Hier wordt gesproken van een bedrag tussen 100k en 175k US$ per Supercharger station

http://seekingalpha.com/article/1923251-superchargers-as-a-profit-center-for-tesla
Hier wordt gesproken over 150k US$ voor de versie zonder zonnepanelen tot 300k US$ voor een versie met zonnepanelen.
In dit artikel wordt berekend dat het uitrollen van het wereldwijde SuC netwerk voor Tesla altijd profijtelijk blijft.
De auteur rekent met een gemiddelde prijs van $ 225.000,- voor een SuperCharger.
 
http://seekingalpha.com/article/1923251-superchargers-as-a-profit-center-for-tesla
Hier wordt gesproken over 150k US$ voor de versie zonder zonnepanelen tot 300k US$ voor een versie met zonnepanelen.
In dit artikel wordt berekend dat het uitrollen van het wereldwijde SuC netwerk voor Tesla altijd profijtelijk blijft.
De auteur rekent met een gemiddelde prijs van $ 225.000,- voor een SuperCharger.

Kan ik zelf niet zo inschatten, maar 80k is wat ik hoor. Wellicht zijn er grote regionale verschillen (US vs Europa vb).
Veel hangt ook af van wat in de investering wordt meegerekend (enkel apparatuur of ook real estate?). SuC Gent en Aartselaar hadden vb. een eigen nieuwe HS-cabine nodig. Maar wellicht is 80k er toch wat over :biggrin:
 
Last edited:
IMG_5053.JPG
IMG_5051.JPG
IMG_5058.JPG
IMG_5059.JPG
IMG_5060.JPG
 
Is de snelheid al wat opgevoerd ?

Ik ben vrijdag 'weeste' tanken in Gent.
's Morgens haalde ik 230 km/u (wat nog niet top is, maar allez).
Toen ik 's avonds weerkeerde haalde ik 'maar' 120 km/u.
Terwijl ik zat te wachten in de bar even met Tesla support gebeld.
Zij konden ook niets abnormaals zien, maar gingen het verder nakijken.
's Avond nog een mail gekregen dat de temperatuur van de batterij 10°C was (wagen stond de hele dag buiten) en dat daarom de stroomsterkte beperkt werd om de batterij te sparen.

Rond 1600 geladen in SuC Gent - Snelheid iets meer van 540km/uur. Was lopende band...
Ik dacht al dat er net voor mij iemand komen laden was aan (ik was er om 17:00 Hr) en de hele toestand leeggezogen had...
 
's Avond nog een mail gekregen dat de temperatuur van de batterij 10°C was (wagen stond de hele dag buiten) en dat daarom de stroomsterkte beperkt werd om de batterij te sparen.
wordt die dan niet geleidelijk opgewarmd tijdens rijden? of was de afstand te kort hiervoor?
Ik dacht al dat er net voor mij iemand komen laden was aan (ik was er om 17:00 Hr) en de hele toestand leeggezogen had...
:tongue:
 
wordt die dan niet geleidelijk opgewarmd tijdens rijden? of was de afstand te kort hiervoor?
Inderdaad. Wagen had de hele dag buiten gestaan en SC is 3 min rijden van bij de klant.. batterij heeft dus de tijd niet gehad om op te warmen.

Deze morgen kunnen laden aan 'slechts' 400 km/h, daar waar mijn gebuur aan het laden was aan 600 km/h.
Kwam van Brussel, buiten 8°C, dus batterij zou netjes op temperatuur moeten geweest zijn.
Had 120 km range toen ik aankwam...

Ik neem het (nog eens) op met TESLA support.
 
Inderdaad. Wagen had de hele dag buiten gestaan en SC is 3 min rijden van bij de klant.. batterij heeft dus de tijd niet gehad om op te warmen.

Deze morgen kunnen laden aan 'slechts' 400 km/h, daar waar mijn gebuur aan het laden was aan 600 km/h.
Kwam van Brussel, buiten 8°C, dus batterij zou netjes op temperatuur moeten geweest zijn.
Had 120 km range toen ik aankwam...

Ik neem het (nog eens) op met TESLA support.

Voorzichtig met die laadsnelheden in Km. dat zijn n.l. gemiddeldes! Ook is het belangrijk om te weten hoeveel range je buurman had toen hij aankwam. Als hij b.v. met een range van 35 km aankwam zal hij een stuk sneller laden dan jij vanaf 120 km range.
 
Voorzichtig met die laadsnelheden in Km. dat zijn n.l. gemiddeldes! Ook is het belangrijk om te weten hoeveel range je buurman had toen hij aankwam. Als hij b.v. met een range van 35 km aankwam zal hij een stuk sneller laden dan jij vanaf 120 km range.

is inderdaad ook boodschap van TESLA. De buurman had 35 km op de batterij staan...
We hebben afgesproken volgende vrijdag (dan ben ik terug in Gent) nog eens te proberen met een lagere batterijstand.
Ik mag ook TESLA bellen als ik sta te laden om na te kijken dat er geen probleem is met de SC.

Ben op die manier alvast aan het 'trainen' voor mijn SC stops naar het skigebied.
Dan rijdt de hele familie mee en wil je niet 'afgaan' met het laadverhaal dat hopeloos lang duurt.