Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig heeft Nijvel er nu 8, want tel even mee: 3 Tesla's + 2 BMW + 1 Mercedes + 1 Volvo + 1 Audi = 0 vrij ! :crying: :cursing:

Zo kan Tesla natuurlijk nog 16 stallingen bijzetten zonder dat het iets oplost !

Een actieplan, iemand?


misschien moeten we eens met een aantal mensen afspreken en de ICE wagens allemaal blokkeren en ondertussen samen iets gaan drinken....De opening van Nijvel moet toch nog officieus gevierd worden... (hint...hint...)

(en dan hopen dat de ICE eigenaren niet overnachten in het hotel :frown::confused: )
 
Heb in Nijvel ook al enkele keren naast een ASO staan laden, maar nog nooit zo erg als op deze foto.

Zeker de foto's doorsturen naar Tesla en het hotel !!!

Dit is inderdaad wel heel erg. Zelfs in Neuberg, waar de verleiding erg groot is in verband met de aanwezige game hall e.d. heb ik nog niet gezien dat er een ice stond, nou ja, één keer maar die reed snel weg. Kan zijn dat hij iemand had opgepikt. Parkeernood is daar best hoog op gezette tijden maar men houdt het kennelijk in de gaten. Goede plek om te laden trouwens.
 
Uiteindelijk is het een kwestie van wetgeving en handhaving. In Italië moet je het niet wagen als ICE op een laadplek te gaan staan. Gegarandeerd wegslepen+stevige boete. Ondanks dat er nog maar weinig EV's rijden -;). Kan dus best wel - keuze.

Ja, heb maar 1x een ICE gezien op een laadplek in Italië en dat was in zonden speciale zone waar je eigenlijk niet mag komen. Erg vreemd overigens, heb paal palen in zo een zone gehad en gelukkig geen bekeuring gehad. Maar bij de haven van Genoa, alle parkeerplaatsen vol behalve de 2 laaplekken. Ideaal!
 
Raar eigenlijk. Mijn beeld van de Italianen was dat ze daar wel erg makkelijk mee om zouden gaan.. Tegendeel bleek het geval. In Rimini kwam ik op een plek bij het station waar twee ICE's stonden, met een briefje dat verwees naar het Cafe aan de overkant. Ben eerst gaande verkeerde kant gaan staan (mocht je niet lang parkeren) - zodra men dat zag werd een van de auto's op de laadplek weggehaald. Leukste was nog de shopeigenaar in Rome die me kwam waarschuwen dat ik op de laadplek (als "niet-EV") weggesleept zou worden -;)

IMG_5802.jpg
IMG_5801.jpg
 
Zo een A4 sticker die onmiddelijk scheurt als je hem eraf probeert te trekken - met de lijm al aangebracht - kunnen we die niet in een groepsaankoop in het groot kopen ?

ik wil wel een doos... kan in de koffer onder de mat liggen naast mijn laadkabels. Het 2de ontwerp van XFrank zegt me wel wat...
En dan plak je die gelijk in het midden van het zicht van de ICE chauffeur - zodat-ie niet snel weg kan rijden.
 
en nochtans is het technologisch helemaal niet moeilijk om daar een sluitende oplossing voor te vinden. De stalls zouden perfect kunnen uitgerust worden met een proximity sensor die, als er een Tesla wordt gedetecteerd, een paaltje of zo kan laten zakken in de grond. Ik weet niet hoe accuraat de GPS module in de Tesla's is, maar ze zouden perfect in de Fremont kunnen zien welke en/of hoeveel Tesla's aan de stalls staan/aankomen etc. Maar ik kan me wel inbeelden dat je ook omgekeerd bv de wagen kan laten checken of het aan een stall komt (via de auto-pilot hardware, en met speciale markers op de grond of zo, wat de software in de wagen dan kan parsen, en een signaal geven naar Fremont, die dan op zijn beurt een paaltje of zo laat zakken....

en nu, zelfs als zou je niet kunnen inpluggen en laden, je kan je er nog altijd voor parkeren en de boel blokkeren.
 
en nu, zelfs als zou je niet kunnen inpluggen en laden, je kan je er nog altijd voor parkeren en de boel blokkeren.

akkoord...maar daar sta je dan te wachten...ik weet niet hoe ik zou reageren mocht ik het meemaken, ben aan het werken, moet op tijd bij mijn klanten zijn...heb dan niet veel goesting om "te staan wachten" tot Mr. ICE terug komt ...

Ik denk het enigste wat echt zal helpen is consequent de plaatselijke verantwoordelijke EN Tesla verwittigen zodoende ze op termijn zien hoe groot het probleem is, zodoende ze er iets aan kunnen doen.

Een 'leuke' actie van Teslarijders kan misschien de dingen in gang zetten, maar plakkers gaan plakken op de ruiten gaat ons eerder een negatief imago geven, alhoewel ik het ook nog wel zou doen.

Kom maar aan een laadplaats wanneer je gehaast ben en deze staat vol met ICE wagens....Ik zou ontploffen denk ik ...:cursing:
 
en nochtans is het technologisch helemaal niet moeilijk om daar een sluitende oplossing voor te vinden. De stalls zouden perfect kunnen uitgerust worden met een proximity sensor die, als er een Tesla wordt gedetecteerd, een paaltje of zo kan laten zakken in de grond. Ik weet niet hoe accuraat de GPS module in de Tesla's is, maar ze zouden perfect in de Fremont kunnen zien welke en/of hoeveel Tesla's aan de stalls staan/aankomen etc. Maar ik kan me wel inbeelden dat je ook omgekeerd bv de wagen kan laten checken of het aan een stall komt (via de auto-pilot hardware, en met speciale markers op de grond of zo, wat de software in de wagen dan kan parsen, en een signaal geven naar Fremont, die dan op zijn beurt een paaltje of zo laat zakken....

en nu, zelfs als zou je niet kunnen inpluggen en laden, je kan je er nog altijd voor parkeren en de boel blokkeren.

Ze zouden die paaltjes kunnen programmeren op de HomeLink in onze wagens...
Maar ben bang voor de kostprijs van die paaltjes, denk niet dat Tesla dat er voor over heeft.

- - - Updated - - -

Een 'leuke' actie van Teslarijders kan misschien de dingen in gang zetten, maar plakkers gaan plakken op de ruiten gaat ons eerder een negatief imago geven, alhoewel ik het ook nog wel zou doen.

Je zou een klein steentje in het ventieldopje van de band kunnen steken en het dopje terug dichtdraaien. Dat is iets wat groene actievoerders in het Antwerpse enkele jaren geleden gedaan hebben. (noemden zichzelf "de volgende generatie")

Alé, ideeën genoeg.
 
Stickers verkrijgbaar hier: http://www.e-driver.net/tesla-model-s/weiteres-zubehör/#cc-m-product-8777845821 (leuke site trouwens), inclusief gratis down te loaden dingen, maar die zijn in 't Duits (geen goed idee in Nijvel!).

In 't Frans bestaat http://www.garecommeunemerde.fr/gcum/ (maar niet specifiek voor e-laden).

In Frankrijk zelf gebruiken ze vaak dit blijkbaar : http://www.automobile-propre.com/boutique/6-autocollants-stickers

In België bestaat een verkeersbord dat (op de openbare weg) parkeren aan EV-houders voorbehoudt:

elec_auto.png


Maar dat geldt natuurlijk niet op een private parking. Dus die ICE-rijders in Nijvel doen wel iets wreed asociaal, maar niets onwettig. En dan moeten we afwegen of andermans wagen volplakken met stickers compatibel is met de waardigheid van de "gentleman/lady zen driver" die ons allen op dit forum zo vanzelfsprekend kenmerkt :)
 
Last edited:
Stickers verkrijgbaar hier: http://www.e-driver.net/tesla-model-s/weiteres-zubehör/#cc-m-product-8777845821 (leuke site trouwens), inclusief gratis down te loaden dingen, maar die zijn in 't Duits (geen goed idee in Nijvel!).

In 't Frans bestaat http://www.garecommeunemerde.fr/gcum/ (maar niet specifiek voor e-laden).

In Frankrijk zelf gebruiken ze vaak dit blijkbaar : http://www.automobile-propre.com/boutique/6-autocollants-stickers


In België bestaat een verkeersbord dat (op de openbare weg) parkeren aan EV-houders voorbehoudt:

View attachment 71759

Maar dat geldt natuurlijk niet op een private parking. Dus die ICE-rijders in Nijvel doen wel iets wreed asociaal, maar niets onwettig. En dan moeten we afwegen of andermans wagen volplakken met stickers compatibel is met de waardigheid van de "gentleman/lady zen driver" die ons allen op dit forum zo vanzelfsprekend kenmerkt :)

probleem is dat die kerels waarschijnlijk heel goed weten waar ze mee bezig zijn en weten dat je hun niets kan maken.
In het slechtste geval worden ze opgeroepen om hun auto te verzetten en zeggen ze doodleuk, "sorry, ik wast dit niet" en staan ze er volgende keer weer.
Als ze daarintegen enkele uren moeten pietsen om een sticker te verwijderen kunnen ze in die periode er eens over nadenken of dit het wel waard is geweest.

Alhoewel ik ook voorstander ben om kegeltjes te plaatsen die tesla rijders dan verplaatsen en terug zetten.
 
Ik denk dat ik bij de bandenboer een apparaatje ga halen om een ventiel los te draaien en als er dan een ICE staat, zet ik 2 banden plat. Daar is niks mis mee, maar heeft hij wel last om te vertrekken en zal dan toch wel 2 keer nadenken voordat hij daar weer gaat staan :)