Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Met een sticker adresseer je de individuele parkeerder; een volgende ICE zal er weer doodleuk gaan staan. Is het niet een idee om sociale media en de pers bij zo'n actie te betrekken?
Als dat in de pers komt kan je je punt maken en worden er veel meer mensen aan het denken gezet? Volgens mij houdt de pers wel van wat reuring, dus het moet denk ik niet zo moeilijk zijn om ze geïnteresseerd te krijgen. Kunnen ze gelijk eens zo'n foutparkeerder interviewen: "Ik wist niet dat bla bla..."
 
Met een sticker adresseer je de individuele parkeerder; een volgende ICE zal er weer doodleuk gaan staan. Is het niet een idee om sociale media en de pers bij zo'n actie te betrekken?
Als dat in de pers komt kan je je punt maken en worden er veel meer mensen aan het denken gezet? Volgens mij houdt de pers wel van wat reuring, dus het moet denk ik niet zo moeilijk zijn om ze geïnteresseerd te krijgen. Kunnen ze gelijk eens zo'n foutparkeerder interviewen: "Ik wist niet dat bla bla..."

Dit is wel een goed voorstel. misschien is dit wel een werkpuntje voor tesla club Belgium.

De stickers maak ik voor eigen gebruik en ik wil ze alleen gebruiken als ik in een situatie terecht kom zoals op de foto van afgelopen weekend in Nijvel.
Als ik dan echt niet kan laden, dan zal ik er toch niet als enige een kater aan over houden.
 
Met een sticker adresseer je de individuele parkeerder; een volgende ICE zal er weer doodleuk gaan staan. Is het niet een idee om sociale media en de pers bij zo'n actie te betrekken?
Als dat in de pers komt kan je je punt maken en worden er veel meer mensen aan het denken gezet? Volgens mij houdt de pers wel van wat reuring, dus het moet denk ik niet zo moeilijk zijn om ze geïnteresseerd te krijgen. Kunnen ze gelijk eens zo'n foutparkeerder interviewen: "Ik wist niet dat bla bla..."

Wet op de Privacy zal niet toelaten dat je mensen aan de schandpaal nagelt, e.g. foto nummerplaat etc.
 
Met een sticker adresseer je de individuele parkeerder; een volgende ICE zal er weer doodleuk gaan staan. Is het niet een idee om sociale media en de pers bij zo'n actie te betrekken?
Als dat in de pers komt kan je je punt maken en worden er veel meer mensen aan het denken gezet? Volgens mij houdt de pers wel van wat reuring, dus het moet denk ik niet zo moeilijk zijn om ze geïnteresseerd te krijgen. Kunnen ze gelijk eens zo'n foutparkeerder interviewen: "Ik wist niet dat bla bla..."

Ik vermoed dat voorzitter en netwerker Byron S. probleemloos een goed artikel in Gazet Van Antwerpen omtrent AFG (asociaal fossiel gedrag) kan laten publiceren... Een topic om met hem te bespreken op de volgende First Tuesday ?
 
Ik vermoed dat voorzitter en netwerker Byron S. probleemloos een goed artikel in Gazet Van Antwerpen omtrent AFG (asociaal fossiel gedrag) kan laten publiceren... Een topic om met hem te bespreken op de volgende First Tuesday ?
Waarom in de Gazet van Antwerpen?
Die van Antwerpen beschouwen de rest van het land als één grote parking, dus zal zo'n onbeschoft ICE-gedrag hen ongetwijfeld worst wezen...
 
Waarom in de Gazet van Antwerpen?
Die van Antwerpen beschouwen de rest van het land als één grote parking, dus zal zo'n onbeschoft ICE-gedrag hen ongetwijfeld worst wezen...

Dank u voor het compliment :)

Tja, je moet ergens beginnen, mag ook in Het Belang van Limburg voor mijn part, maar ik weet niet of De Standaard of de Morgen hier oren naar hebben. HLN zie ik echter ook wel op de kar springen. Maar soit, ik stel voor dat we beginnen met Byron aan te spreken.
 
Het is in het buitenland al geprobeerd dacht ik, maar waarom draaien we de rollen niet eens om en proberen we bij een "bevriend tankstation" niet een omkering van de rollen waarbij we met onze Tesla's de klassieke tankstellen eventjes onder persbelangstelling blokkeren.

Tankstation verliest eventjes wat omzet, maar komt wellicht uitgebreid in de pers wat gratis reclame inhoudt.
En ICE-gebruikers kunnen zich wellicht beter inleven wat het betekent om zelf niet te kunnen tanken.
 
Het is in het buitenland al geprobeerd dacht ik, maar waarom draaien we de rollen niet eens om en proberen we bij een "bevriend tankstation" niet een omkering van de rollen waarbij we met onze Tesla's de klassieke tankstellen eventjes onder persbelangstelling blokkeren.

Tankstation verliest eventjes wat omzet, maar komt wellicht uitgebreid in de pers wat gratis reclame inhoudt.
En ICE-gebruikers kunnen zich wellicht beter inleven wat het betekent om zelf niet te kunnen tanken.

Ik heb een nieuwe buur, een BP tankstation. Als in maart/april mijn laadpunten voor gereed zijn, zou mooie combi zijn. Allemaal Tesla's voor de deur bij mij, en bij de BP....
 
Het is in het buitenland al geprobeerd dacht ik, maar waarom draaien we de rollen niet eens om en proberen we bij een "bevriend tankstation" niet een omkering van de rollen waarbij we met onze Tesla's de klassieke tankstellen eventjes onder persbelangstelling blokkeren.

Tankstation verliest eventjes wat omzet, maar komt wellicht uitgebreid in de pers wat gratis reclame inhoudt.
En ICE-gebruikers kunnen zich wellicht beter inleven wat het betekent om zelf niet te kunnen tanken.

En dan een eis tot schadevergoeding aan ons been omwille van gemiste omzet. Nee sorry. Ik volg eerder Franks pad...
Frank, kan je me er ook een viertal bezorgen?
 
Al dit soort acties werkt alleen maar polarisatie in de hand. De meeste ICEn volgens mij uit meer uit onwetendheid dan expres. Een paar artikelen/items op de juiste plaats/moment waarin het voor meer mensen duidelijk wordt hoe je een laadpaal herkent en dat je er niet moet parkeren kan misschien beter werken.
 
Het idee met de stickers is wel iets wat werkt !
Bij ons worden er dergelijke A4tjes op de zijruiten gekleefd met een soort van behanglijm als je frequent durft foutparkeren :rolleyes:,
heb het zelf aan der lijve mogen ondervinden, snel lospeuteren lukte niet dus van werk naar huis mogen rijden met opdruk: IK hartje FOUTPARKEREN :redface:
Sindsdien weet ik wel beter.
Naar schijnt werd dit eerst op de voorruit gekleefd, maar hebben ze snel moeten afvoeren wegens 'verkeeronveilig' ...
 
Al dit soort acties werkt alleen maar polarisatie in de hand. De meeste ICEn volgens mij uit meer uit onwetendheid dan expres. Een paar artikelen/items op de juiste plaats/moment waarin het voor meer mensen duidelijk wordt hoe je een laadpaal herkent en dat je er niet moet parkeren kan misschien beter werken.

Agree! En heel duidelijk aangeven dat betreffende plek alleen bedoeld is voor EV die aan t laden is (dus bord EN in felle kleur op de betreffende parkeerplek) lost t probleem meer op dan allerlei ludieke acties.

Edit. Die ICE die we reeds eerder vriendelijk geattendeerd hebben op feit dat ie op foute plek staat mag tweede keer natuurlijk wel zo'n mooie sticker van Frank krijgen ..
 
Ik zou toch beginnen met iets eenvoudigs. Verkeerskegels met een koord er aan zodat ze aan de SuC vast zitten en die na gebruik midden op de parkeerplaats worden gezet. Is relatief goedkoop en werkt bij onze sportschool perfect.
Het actief moeten weghalen van zo'n kegel is waarschijnlijk net de reden om daar niet te parkeren als je geen EV hebt of niet wilt laden.

Als het niet helpt, dan natuurlijk rigoureuze maatregelen.
 
Het enige dat volgens mij écht helpt tegen deze aso-parkeerders is een intensief gebruik van deze nieuwe SuC door Teslarijders. Als er al 5 of 6 Tesla's op een rij staan, moet je als ICE-rijder toch wel een erg grote plaat voor je kop hebben om stal 6 of 7 te bezetten als gewone parkeerplaats. Plus het maakt de kans veel groter dat een foutparkeerder erop wordt aangesproken als hij of zij de fout in gaat.

En als er eenmaal 1 ICE staat, is de drempel voor de volgende om er te parkeren ineens een heel stuk lager... dus je moet vooral voorkomen dat het eerste ICE-voertuig bij de supercharger gaat staan.

Ben overigens wel benieuwd waarom er zo veel auto's daar fout parkeren.. is de parking daar te krap of de locatie van de SuC te aantrekkelijk? En speelt misschien ook mee dat elektrisch rijden in België nog wat meer een noviteit is dan in Nederland?
 
Last edited:
ik ben thuis gaan vluchten wegens lingerieavond. te veel vrouwen is te veel en sommige wil ik liever niet zien in lingerie. vlug iin fles cola en een pak chips mee gegraaid en ik sta hier nu aan de SuC Gent met een drankje en een hapje naar de muziek te luisteren.
toen ik hier aan kmam stonden er 2 te laden, maar nu sta ik hier weer alleen.
20150210_201824.jpg

oei, ben ik nu reclame aan het maken?
 
Last edited:
ik ben thuis gaan vluchten wegens lingerieavond. te veel vrouwen is te veel en sommige wil ik liever niet zien in lingerie. vlug iin fles cola en een pak chips mee gegraaid en ik sta hier nu aan de SuC Gent met een drankje en een hapje naar de muziek te luisteren.
toen ik hier aan kmam stonden er 2 te laden, maar nu sta ik hier weer alleen.

Rij eens naar Nijvel...kan je wellicht op dit uur één van je stickers uittesten ...:crying: