Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Systeem valt volledig uit tijdens rit-schermen op zwart

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk maar even in het draadje Software 10. Genoeg die hier last van hebben. Lijkt een combinatie van (lange) route plannen en slechte internetverbinding te zijn. Ik kan het reproduceren. Het is "gewoon" een bug.

ik heb het ook bij korte routes, en van de week ook meegemaakt dat scherm /invul veld navigatie voortdurend 111111...verscheen alsof iemand de 1 ingedrukt hield. Toen maar een reset gedaaan... toch wel wat vreemde verschijnselen bij elkaar zo. Ik kan het niet reproduceren. Maar 16 maart hoop ik meer te horen van sec
 
Ik wil,@LukyLuke nog bedanken voor de snelle hulp om het probleem met de zwarte schermen op te lossen.
Hij kon mij er gelukkig nog tussen schuiven om het te repareren.

Nog tip voor liefhebber van DAF.
Als de auto daar laat repareren is er op loop afstand het DAF museum.
Echt de moeite waard.
 
Houd er rekening mee dat ze je waarschijnlijk met een zoethoudertje weer wegsturen. "We hebben een diagnose gedaan en de mcu is nog in goede staat" etc. Advies is zodra je boven de 80k / buiten garantie zit en beginnende symptomen ervaart om te overwegen om de chip (preventief) te laten vervangen.

Ja, daar had ik ook al zeker wel rekening mee gehouden. Op dit moment staat de auto bij het SeC, voor enkele verbeteringen en ook vanwege mijn melding over de totale blackout.

Heb nu een loaner mee, een Classic uit 2016. Wat ik wel vreemd vind is dat deze MCU sneller lijkt dan die van mij (een MX uit 2018 met MCU1). De auto lijkt wat sneller te zijn met het tonen van de satteliet images, het sneller tonen van menu en dergelijke.

Dit heb ik inmiddels ook al doorgegeven aan Tesla, aangekaart dat de blackout en mijn traag lijkende MCU misschien wel gerelateerd kunnen zijn en te maken zou kunnen hebben met de eMMC chip. De medewerker gaf aan dat hij te weinig inhoudelijk op de hoogte was om hier zo uitspraak over te doen.

Ik verwacht dus weinig reactie vanuit Tesla hierop. Iemand al toevallig met ditzelfde bijltje gehakt? Het liefste zou ik natuurlijk een vervanging van deze chip willen dan wel een nieuwe MCU – maar hoe bewerkstellig je dit binnen de garantieperiode?
 
als je een bugreport aanmaakt, kunnen ze dat op die manier terugvinden, dan hoef je geen tijd te onthouden.
Op scherm linksonder auto 3 tellen op drukken
Heb onderstaand bericht gehad van Tesla, het is dus wachten tot de software ge-update is.
Goedemorgen, we zijn bezig met uw diagnose en hebben een bekende software fout aangetroffen. Doordat er een lange route berekend word heeft de computer veel denk vermogen nodig, dit in combinatie met ver ingezoomed op de map en een route via superchargers resulteerd dit in een reset. Als tijdelijke work-around wil ik u adviseren de route in kleinere delen te navigeren en niet ver ingezoomed. De oplossing voor dit probleem word in een toekomstige software update opgelost, er is hiervan helaas nog geen release date.
Met vriendelijke groet,
 
Ik heb vorige week een soortgelijk probleem gehad toen ik de auto van de SuC wou halen: geen reactie, SoC stond op 0%, en dit zowel in de auto als via de app. Heb dan maar een hard reset gedaan en dat hielp, maar enkele uren later (lange trip, ook) gebeurde hetzelfde tijdens het rijden.

Ik dacht dat het simpelweg een bug was met de laatste software, maar weet nu niet welke MCU ik heb. De auto dateert van september 2018.
 
Ik heb nu eindelijk een analyse gehad bij Sec Amsterdam. Hun conclusie : volgens hen ligt het probleem bij de memory stick die ik gebruik voor de dashcam. De memory stick is nota bene exact het type wat ze adviseren (SanDisk) ! Nu kan het theoretisch natuurlijk zo zijn dat de stick default is. Maar dat daar je hele systeem op crasht... ik vind het een moeilijk te geloven verhaal; (met onderzoekskosten 195 euro voor deze conclusie )...
@LuckyLuke : kunnen jullie een second opinion doen of het niet toch een mmc probleem is?
(Ik heb meerdere gekke issues, die niet opgelost zijn: linker spiegel klapt soms niet uit, auto uitzetten lukt niet en spontane reset/zwart scherm tijdens rit)
E6D58342-D64A-4027-88EA-EA888C8AAE9A.jpeg
 
Tesla bellen / mailen / langsgaan en vragen voor de emmc health, dat is een getal/percentage wat ze meteen zien zodra ze de auto opvragen in hun systeem (0 minuten werk dus).
Als die waarde richting de 100% gaat (3000 schrijfacties) dan wordt het hoog tijd daar iets aan te doen.

Die spiegels zal niet daaraan gerelateerd zijn, maar het uitvallen/zwart scherm vrijwel zeker wel.
 
  • Like
Reactions: Patrick 023