Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tarief kWh Tesla Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Hi allemaal,

Al een week rij ik met plezier rond in mijn Model 3.

Vorige week kostte de stroom bij Tesla Supercharger 0,20 cent per KWh. Sinds begin van deze week 0,25 cent per KWh.

Een vraag aan de langere Tesla rijder: Hoevaak veranderd het tarief? Is dat net zoals benzine bijna wekelijks of zelden?
 
Hi allemaal,

Al een week rij ik met plezier rond in mijn Model 3.

Vorige week kostte de stroom bij Tesla Supercharger 0,20 cent per KWh. Sinds begin van deze week 0,25 cent per KWh.

Een vraag aan de langere Tesla rijder: Hoevaak veranderd het tarief? Is dat net zoals benzine bijna wekelijks of zelden?
Afgelopen woensdag in Horst (A73) de supercharger (120kW) gebruikt. Voor ca 43kWh is iets van €8,40 in rekening gebracht (ca 20 eurocent/kWh).

Denk dat prijzen afhankelijk zijn van het land, maar ook misschien tijdstip? Maar.... deze week was mijn eerste keer superchargen dus meer ervaring heb ik nog niet

Zie ook hier Supercharging
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Je kunt het ook zien in je Tesla account via internet. Kijk bij 'Geschiedenis'. Zie mijn laatste charge gisteren met de Model 3. 20 cent per kwh:


upload_2019-6-27_8-3-28.png
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Afgelopen dinsdag rond 17:00 uur betaalde ik €0,28 per kWh bij de Gouda supercharger. Het is allemaal nieuw voor me (was de eerste supercharge sessie), dus dat verbaasde me wel, omdat op de Tesla website staat dat het tarief €0,25 is. Blijkbaar varieert de prijs nogal dus.
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Afgelopen dinsdag rond 17:00 uur betaalde ik €0,28 per kWh bij de Gouda supercharger. Het is allemaal nieuw voor me (was de eerste supercharge sessie), dus dat verbaasde me wel, omdat op de Tesla website staat dat het tarief €0,25 is. Blijkbaar varieert de prijs nogal dus.

Ik heb nog gratis SuC maar als de prijslijst zegt € 0,25 dan zou ik toch echt geen € 0,28 gaan betalen.
Dat doe je in de winkel toch ook niet. Ik zou er dan ook een berichtje aan wagen als ik jou was.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Ik heb nog gratis SuC maar als de prijslijst zegt € 0,25 dan zou ik toch echt geen € 0,28 gaan betalen.
Dat doe je in de winkel toch ook niet. Ik zou er dan ook een berichtje aan wagen als ik jou was.

Heb de pagina nog een keer goed bekeken en een stukje boven de prijs staat dat het een gemiddelde prijs is. Blijkbaar is in de spits de Gouda supercharger erg duur.

Supercharging
De prijzen voor het gebruik van een Supercharger kunnen variëren afhankelijk van de locatie en tijd. Alle prijzen zijn inclusief belastingen en toeslagen. Hieronder wordt informatie over de gemiddelde prijzen weergegeven. De specifieke prijzen voor elke Supercharger-locatie worden weergegeven in de navigatietoepassing op het touchscreen van de auto.
 
Ook eens even gekeken naar de afrekening, elke keer nog ander tarief gehad. Begrijp trouwens niet echt wat ze nu bedoelen met die 80 cent per min. Gaan we straks ook nog per min betalen? Of is dit de eventuele boete tijd?

Dat is de “idle fee”. Dit betaal je indien je de SuC na het laden bezet houdt. Zo voorkomt men dat SuC plaatsen bezet blijven terwijl de wagen reeds volgeladen is.