Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Telefoonsleutel

This site may earn commission on affiliate links.
Opvallend dat er zoveel problemen zijn met de telefoonsleutel, ik wil dit stukje luxe voor geen meter meer kwijt. Heerlijk zo zonder na te denken de auto kunnen openen en wegrijden. Ik heb hem in mijn voorste linkerbroekzak en de auto gaat altijd netjes open (aangezien ik ook linkshandig ben, staat het linkerbeen eigenlijk altijd het dichtste bij de auto). Ik merk wel dat de auto er meer problemen mee heeft als ik de telefoon in mijn kontzak doe. De connectie met mijn lichaam tussen telefoon en auto is niet gewenst.. hij vindt mij dik o_O
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
862577CA-6D71-4B45-ADC9-6FBEC4F831B0.png
kijk eens of iphone locatie toestaan voor de Tesla app op Altijd staat
 
  • Informative
Reactions: Tuhhje
Opvallend dat er zoveel problemen zijn met de telefoonsleutel, ik wil dit stukje luxe voor geen meter meer kwijt. Heerlijk zo zonder na te denken de auto kunnen openen en wegrijden. Ik heb hem in mijn voorste linkerbroekzak en de auto gaat altijd netjes open (aangezien ik ook linkshandig ben, staat het linkerbeen eigenlijk altijd het dichtste bij de auto). Ik merk wel dat de auto er meer problemen mee heeft als ik de telefoon in mijn kontzak doe. De connectie met mijn lichaam tussen telefoon en auto is niet gewenst.. hij vindt mij dik o_O

Een hele handige feature: als ik uit de Kia e Niro stap vergeet ik iedere keer de fysieke start/stop knop in te drukken wanneer ik parkeer en uitstap. Dat levert een vervelende piep op, teruglopen, en het besef dat Kia nog wat traditioneler denkt.
 
View attachment 515414 kijk eens of iphone locatie toestaan voor de Tesla app op Altijd staat

Dit is zeker geen verplichting om het goed te laten werken. Ik heb geen één app die altijd gps gebruikt op mijn telefoon. Ik heb heel af en toe dat ik de telefoon moet ontgrendelen voordat de auto opent, maar dit kan ik in mijn 14k aan kilometers op 1 hand tellen.
Ik heb overigens ook "ververs op achtergrond" uit staan.

Telefoon zit altijd in mijn broekzak voorzijde rechts.
 
Wat ik nog steeds vreemd vind aan de telefoonsleutel in de Tesla-app, is dat je niet een soort hoofdgebruiker kan aanwijzen, waarbij alleen de hoofdgebruiker de locatie van de Tesla ziet in zijn/haar Tesla-app. Ik wil mijn M3 gerust uitlenen aan mijn partner, familie etc. en het hebben van de app op hun telefoon is gemakkelijker dan de sleutelkaart. Echter ik ben er principieel op tegen dat anderen mijn locatie kunnen tracken in hun Tesla app.

Bespaar me de grappen over waarom ik mijn locatie niet zou willen delen :) Het is een meer principieel punt. Heb ik een mogelijkheid over het hoofd gezien hoe je dit kan vermijden?