Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
In je hele betoog valt me regelmatig op dat je geen rekening lijkt te houden met tekorten. Er is een tekort aan tijd, personeel en materieel om iedereen vlot te testen. Net zoals er in de meest pessimistische scenario's ook tekorten zijn aan personeel, materieel en ruimte om iedere patient in ICU te krijgen of aan beademing te leggen. En het zijn nu niet onbekende dingen: Noord-Italië kent de laatste weken niks anders dan tekorten.

En dan spreek je ook over anticiperen, maar wat heb je daarvoor over? Hoe groot wil je je voorraad van materiaal op stock houden? Welke budgetten wil je er jaarlijks tegenaan gooien om de vervallen stock te vervangen? Welke kosten wil je maken om pandemie-teams on call te houden? Allemaal kosten die met jaren gebrek aan dergelijke pandemie overdreven lijken. Ik ben er zeker van dat de meeste Europese landen en de VS nog aan SARS dachten toen het in China weer eens prijs was, en dus nauwelijks onder de indruk waren. Dat is nu een foute inschatting, maar hindsight 20/20... De enkele pandemie-viroloog zal het wel hebben zien aankomen, maar je moet ook nog de politiek overtuigen en een politicus heeft vele meesters.

Natuurlijk heb ik achteraf makkelijk praten. Maar bv in Duitsland kan het wel. Dus dan kun je niet zeggen dat de juiste keuze niet gemaakt kon worden.
 
Nou daar kan ik het volledig mee eens zijn, behalve dat Nederland drie weken eerder in actie had moeten komen. Dan was het niet zo uit de hand gelopen. Zullen we samen, Devils son en Mergoscia, de hoop op meer tests houden? Alleen moet ik het nog maar zien...... En dan kunnen we ook hopen dat de hoeveelheid beschikbare IC bedden op tijd geregeld is.

Want de cijfers lijken, en dat in mijn interpretatie, geen afvlakkende lijn aan. 1172 nieuwe gevallen en 112 nieuwe doden. Weet nu nog niet hoeveel mensen er de afgelopen 24 uur op de IC zijn beland, maar het totaal aan kritische gevallen 761 in Nederland stemt niet vrolijk. En nog steeds is dit geen paniekzaaierij, maar naast mijn interpretatie het delen van feitelijke cijfers.

Nog een kleine toevoeging welk ik zojuist heb vernomen. Moet nog factchecken, maar het verhaal gaat dat Boris Johnsson besmet is........Heeft hij geen onderonsje met Prins Charles gehad? En natuurlijk hoop ik dat niemand het virus krijgt, maar als Trump het krijgt, dan zal hij de volgende keer wel iets eerder in actie komen, lijkt mij.

Boris is inderdaad besmet, maar kan gewoon doorwerken.

En Duitsland stelt als het kan IC capaciteit beschikbaar.

Daarnaast vandaag in het nieuws dat vanaf maandag meer tests beschikbaar komen.

En die tests blijken belangrijk bij het onder controle houden (Zuid Korea, Duitsland).
 
Er komen alweer nieuwe virussen aan.........Doordat toeristen wegblijven komen wilde dieren de stad in om naar eten te zoeken.


Voor diegenen die op zoek zijn naar een business-oportunity................... Bied iets aan, bv take- away maaltijden, en doe er een gratis WC rol bij. Dan lopen je zaken als een TGV uhh, als een model S P100D in stellar mode, hahaha.
 
Last edited:
Boris is inderdaad besmet, maar kan gewoon doorwerken.

En Duitsland stelt als het kan IC capaciteit beschikbaar.

Daarnaast vandaag in het nieuws dat vanaf maandag meer tests beschikbaar komen.

En die tests blijken belangrijk bij het onder controle houden (Zuid Korea, Duitsland).
Maar ook bij de analyse hoe ver het virus al is doorgedrongen in de bevolking. Ook niet onbelangrijk.
 
Die 20% is echt lager. Gelukkig maar.

Dat er toch zoveel jongeren in Nederland besmet zijn heeft waarschijnlijk ook te maken met dat het coronavirus in Nederland een boost lijkt te hebben gekregen door carnaval.
Kijk nou even naar jouw tekst. Jij bent behoorlijk stellig en lijkt niet van plan om er van af te wijken. Met net iets andere tekst krijg je meer acceptatie. Het is maar een tip, joh.
 
Om een idee te krijgen van de mortaliteit van dit virus.

In het stadje Nembro, één van de absolute hotspots in Lombardije, zijn er 120 mensen gestorven in maart, op 11500 inwoners...Maar dat is dus in een systeem waar de gezondheidszorg in mekaar is gestort.
Dat is misschien een dorp met veel oudere inwoners en 't is een kleine steekproef, maar 't geeft volgens mij een goed idee hoe dodelijk dit virus wel kan zijn.

bron: burgemeester Claudio Cancelli van Nembro, in The Washington Post
 
  • Funny
Reactions: JanG007
  • Like
Reactions: Hbrink and horta
"een tragische onderschatting van een ramp van bijbelse omvang". Hoe ziet ook al weer de Nederlandse geschiedenis eruit? Met het zwaard en de bijbel in de handen, toch. Het is nu niet anders. Als het maar om geld verdienen gaat, zelfs ten tijde van een ramp nietsontziend. Op wat voor walgelijke en wrede manier dan ook, want de bijbel is er alleen voor zondag. De rest van de week mag je moorden, stelen en bedriegen.
 
Ik geef niet gauw en niet graag disagrees, maar deze verdien je @Mergoscia

Eerst geld eisen om economie te redden (waar je zelf als een dwaas geld uitgeeft), en dan vervolgens eisen dat je geld krijgt als je wederom in moeilijkheden komt? Dubbele moraal, en dan vooral in de zuidelijke landen.
 
Ik geef niet gauw en niet graag disagrees, maar deze verdien je @Mergoscia

Eerst geld eisen om economie te redden (waar je zelf als een dwaas geld uitgeeft), en dan vervolgens eisen dat je geld krijgt als je wederom in moeilijkheden komt? Dubbele moraal, en dan vooral in de zuidelijke landen.
Je zit teveel in de Hollandse pot. Een vogelperspectief zal licht werpen.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: wooter and horta
Even het grotere perspectief van voor de Coronacrisis: alles wat nu wordt uitgegeven door de EU moet door latere generaties worden opgebracht. Zuid-Europa heeft bewezen dat niet te snappen, Italië min of meer failliet, Griekenland failliet, Frankrijk in grote problemen. De Fransen willen alles behalve ook maar enigszins minder geld uitgeven (pensioen leeftijd omhoog, dat kan echt niet, we moeten toch wel met 60 met pensioen kunnen). Wie gaat dat betalen? We moeten echt toe naar een circulaire economie, wat nu gebeurt is niet op lange termijn houdbaar. Daar is Zuid-Europa totaal niet gevoelig voor.

Nederland heeft heel stevig bezuinigd, en wat gebeurt er? Juist....

Hoezo vogelperspectief?
 
Status
Not open for further replies.