Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gaat 4G connected in abonnement vorm aanbieden

This site may earn commission on affiliate links.
Mocht het al ergens gepost of bekend zijn, excuus dan heb ik het gemist. Let me know en dan kan dit draadje weer offline of gesloten worden.

Ik was vandaag in het service center en stond wat te babbelen met een medewerker. Tesla gaat een wijziging aanbrengen in het always connected verhaal. De 4G sim die nu voor rekening van Tesla komt, zal in de nabije toekomst een abonnement gaan worden. De hoeveelheden data wordt te duur voor het hele wagenpark, en een van de stappen naar winstgevendheid van Tesla is .... kosten schrappen, en dus het 4G connected systeem in abonnement vorm te gaan aanbieden.

Het 4G abbo zal ongeveer 100,- EUR per jaar gaan kosten. Alle bestaande auto’s met 3G/4G blijven gratis gebruik maken van het network, dat gaat dus niet veranderen en is goed nieuws voor iedereen die al een Tesla heeft. Echter toekomstig verkochte modellen worden verkocht met apart connected abbonement. Wanneer dit precies doorgevoerd gaat worden was NNB.

Echt jammer, ik vind het hele always connected (free) verhaal toch best wel een selling point.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
All current Tesla owners and those who order a Model S, Model X, or Model 3 before July 1st will never have to pay to maintain the current level of internet connectivity in their cars.

Ik zal dus waarschijnlijk niet gaan betalen.
Mocht hje nog twijfelen: snel bestellen voor 1 juli;)
 
Lijkt toch echt te gaan gebeuren, zie deze toevoeging in de car configurator, ze vertellen alleen nog niet erbij wat het dan na 1 juli gaat worden:



Untitled-1.png
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB