TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Tesla gaat 4G connected in abonnement vorm aanbieden

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Guru3D, Jun 26, 2018.

1. Guru3D

Guru3D Member

Mocht het al ergens gepost of bekend zijn, excuus dan heb ik het gemist. Let me know en dan kan dit draadje weer offline of gesloten worden.

Ik was vandaag in het service center en stond wat te babbelen met een medewerker. Tesla gaat een wijziging aanbrengen in het always connected verhaal. De 4G sim die nu voor rekening van Tesla komt, zal in de nabije toekomst een abonnement gaan worden. De hoeveelheden data wordt te duur voor het hele wagenpark, en een van de stappen naar winstgevendheid van Tesla is .... kosten schrappen, en dus het 4G connected systeem in abonnement vorm te gaan aanbieden.

Het 4G abbo zal ongeveer 100,- EUR per jaar gaan kosten. Alle bestaande auto’s met 3G/4G blijven gratis gebruik maken van het network, dat gaat dus niet veranderen en is goed nieuws voor iedereen die al een Tesla heeft. Echter toekomstig verkochte modellen worden verkocht met apart connected abbonement. Wanneer dit precies doorgevoerd gaat worden was NNB.

Echt jammer, ik vind het hele always connected (free) verhaal toch best wel een selling point.

• Informative x 1
  2. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

3. schonelucht

schonelucht Active Member

95% kans dat die medewerker het gewoon ook van Electrek heeft.

• Like x 1
  4. Dr Oetker

Dr Oetker Member

All current Tesla owners and those who order a Model S, Model X, or Model 3 before July 1st will never have to pay to maintain the current level of internet connectivity in their cars.

Ik zal dus waarschijnlijk niet gaan betalen.
    Mocht hje nog twijfelen: snel bestellen voor 1 juli;)

5. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

De vraag is dan of ze dit wel echt doorzetten. Zie het gedoe met de SuC's.

6. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Kon wel eens het volgende weggevertje worden voor de kopers met een referral, i.p.v. gratis SuperChargen.

7. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

Zou me idd niks verbazen. Of dit allemaal zo slim is is dan weer iets anders.

8. MaH

MaH Member

Kreeg onlangs ook een mailtje van de 'sales advisor' met dit verhaal..
    Ik zie trouwens niet zoveel reden waarom ze dit niet gewoon zouden invoeren, misschien zelfs een duurder plan met wifi hotspot in de auto?

• Like x 1
  9. grommelsch

grommelsch Supporting Member

Wat mij overigens opvalt, is dat sinds gisteren de prijs van de S 550 euro hoger is geworden... Wellicht in voorbereiding op de formele annocering..

10. Guru3D

Guru3D Member

Lijkt toch echt te gaan gebeuren, zie deze toevoeging in de car configurator, ze vertellen alleen nog niet erbij wat het dan na 1 juli gaat worden:

Untitled-1.png

• Informative x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC