Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De ongemakkelijke waarheid over Dieselgate'Volkswagen is niet het probleem: 90 procent van de dieselwagens voldoet niet aan de norm' - Humo: The Wild Site

Wat een losers zeg! nu gaat het over het VW fraude schandaal en toch moeten ze tesla daarin op een negatieve manier betrekken.
heb al een reactie geplaatst,(wel per ongeluk onder mijn echtgenote haar naam:redface:)

ik zat dit deze morgen in de Humo te lezen.
verder in het artikel lees je dat een elektrische auto ook veel fijn stof uitstoot door de slijtage van banden, remmen en wegdek...(ik dit dan met een conventionele auto niet soms:confused:)
 
Maar in eerste deel is al te lezen mbt Tesla (en combi snel en zuinig)

Elke ing / ir weet dat dat niet kan...

Bij klassieke motoren idd maar.... we hebben het hier over electromotoren die alleen dan wanneer het gevraagd wordt vermogen leveren (en dus ook verbruiken)

Wellicht dat een hoogleraar deze ing's / ir's dan maar een extra uitleg moet geven?
 
Afbeelding 1425.jpg
 
Inventive Tesla Model S owner uses waterfall to recharge EV

Kwam dit tegen - als ik de mogelijkheid had zou ik het direct installeren... weinig kans op bij ons in Heemstede -;)
Maar iemand enig idee of dit ook werkelijk kan ? 1200 liter/seconde, 3,5 meter val. Levert dat voldoende op ?

 
Last edited by a moderator:

We hebben er al heel wat gezien.. de verbazing blijft leuk..
Ultieme stoplichtsprint: Elektrische auto maakt gehakt van supercar



Leuk filmpje, met wat humor en ook de nadruk op eenvoud tegenover gecompliceerde voorbereiding op een sprintje.

- - - Updated - - -

Kwam dit tegen - als ik de mogelijkheid had zou ik het direct installeren... weinig kans op bij ons in Heemstede -;)
Maar iemand enig idee of dit ook werkelijk kan ? 1200 liter/seconde, 3,5 meter val. Levert dat voldoende op ?

Eigenlijk geen idee. Wel weer een mooie "Fan-commercial". Wat een prachtige auto :)
 
Kwam dit tegen - als ik de mogelijkheid had zou ik het direct installeren... weinig kans op bij ons in Heemstede -;)
Maar iemand enig idee of dit ook werkelijk kan ? 1200 liter/seconde, 3,5 meter val. Levert dat voldoende op ?

Schatting van de capaciteit bij 75% efficiente omzetting van de energie (met zaterdagnacht disclaimer):

0.75% x 1200kg/s x 9.81m/s2 x 3.5m = 30.9kW