Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het nog steeds bizar dat Kamp bij dit soort gelegenheden mag komen. Als iemand duurzaamheid tegen houd is hij het wel. Gisteren zijn optreden gezien over de klimaatzaak in de tweede kamer.
Bij een discussie zouden Musk en Kamp volgens mij ruzie krijgen.

Tja, ik stemde een lange tijd VVD, maar sinds de VVD alleen nog maar aan de Euro's denkt en duurzaamheid 'duur' vind krijgen ze mijn stem niet meer.

Milieu & Duurzaamheid > Geld
 
Eens, maar heb helaas niet geen echt alternatief op rechts, waarin ik vertrouwen heb en waarbij duurzaamheid (of in ieder geval zorgen voor kansen voor duurzaamheid) in het programma staat. Ik denk dat duurzaamheid op zich op dit moment al een dermate grote groei kent, en ook al rendabel is, dat stimulering nauwelijks nodig is, mits de vervuilende alternatieven op de juiste manier belast worden (gerelateerd aan de mate van vervuiling) in plaats van gesubsidieerd (zoals oliemaatschappijen). Een dergelijke middenweg zie ik nu eigenlijk nog niet.
 
In de praktijk zou dit betekenen: laat de overheid bedrijven als Tesla subsidiëren. Wat eigenlijk niet mogelijk is, want onze overheden gaan toch geen Amerikaans bedrijf steunen? Of welk bedrijf moeten we dan in onze contreien centen toeschuiven?

En als er geen financiële steun komt voor die innovatie én de potentiële kopers krijgen geen financieel voordeel door elektrisch te gaan rijden, dan koopt quasi niemand een elektrische wagen wegens verhoudingsgewijs veel te duur. De overtuigde groenen gaan dan wel fietsen ;-). De meerderheid van de mensen willen wel best wat groener zijn, mits dat ook betaalbaar is, en daar is het dus aan de overheid om dit te stimuleren, met centjes.

En hoe komt de (R)overheid aan z'n centen?
6e15e09a076c6fc482731e249e9683dd.jpg


Overheid is enkel overhead die we kunnen missen als kiespijn.
En ja Tesla heeft ook geld geleend van de overheid (lekker goedkoop geroofd geld)
 
En hoe komt de (R)overheid aan z'n centen?

Overheid is enkel overhead die we kunnen missen als kiespijn.
En ja Tesla heeft ook geld geleend van de overheid (lekker goedkoop geroofd geld)


Per ongeluk op het verkeerde forum gepost?

Dit is het Tesla forum. Bovenstaande was neem ik aan bedoeld voor je vrienden van GeenStijl of Telegraaf...
 
Last edited:
Nee hoor (heb geen vrienden enkel lotgenoten)
Tesla maakt gebruik van het gunstige belastingklimaat in NL dat is mooi nu jij en ik nog...

Even over dat gunstige belastingklimaat van je;
Het is m.i. maar normaal dat er eindelijk een auto is die omdat deze groener dan andere en gaf recht op;
- een fatsoenlijke bijtelling,
- Vrijstelling van BPM en wegenbelasting.
- een aanschaf subsidie wat gewoon inhield verkort afschrijven.

Dat laatste wordt tenietgedaan als de auto wordt verkocht, maw hij brengt meer op dan de boekwaarde dus wordt er belasting over de winst betaald, dat laatste is gewoon uitstel van belasting!
Dat is echt geen vetpot!
De andere subsidie valt in qua geld in het niet,

Subsidie stelt dus niets voor en versnelde afschrijving ook niet, behalve eerste twee jaren minder betalen en bij verkoop derde jaar gewoon terug betalen.

Ik reed voor de Tesla een Audi en betaalde me rot aan belasting op die wagen, aan wegenbelasting etc.
Als ik die auto prive zou rijden werd je ook gepakt alsof je die voor een vergoeding van €0,19ct per km kon rijden.

Dus buiten het progressieve belastingstelsel op inkomen ook nog eens elk jaar meer dan 1/8 van de waarde van de auto NETTO te moeten afdragen?
Zelfs als deze ouder wordt!

Als groene auto's zoals de Tesla dan worden gesubsidieerd worden deze massaal gekocht.

Dat er dan vervolgens een Tesla belasting wordt ingevoerd is weer een gevolg van het succes van de Tesla.
De auto die er voor zorgt dat elektrisch rijden in NL serieus werd genomen.

Ik betaal nu 4% en betaal dat met liefde.
Vind het daarnaast ook juist dat de breedste schouders de zwaarste lasten dragen maar netto 4% onder de 50K en er boven 22% bijtellen is m.i. pure afgunst!
 
Ik ben even ingedoken in wat lopende discussies.

Uiteraard ben ik benieuwd naar reacties.

Disqus - Some Non-Tesla EVs To Finally Get Tesla Supercharger Access

- - - Updated - - -

Vind het daarnaast ook juist dat de breedste schouders de zwaarste lasten dragen maar netto 4% onder de 50K en er boven 22% bijtellen is m.i. pure afgunst!

Ze hadden alle problemen kunnen voorkomen door aan te geven dat men in 2019, afhankelijk van de situatie dan (waaronder het aanbod en de keuze in vergelijkbare EV's en de prijzen) het recht wil hebben om de hoogte van het vrijstellingsbedrag te herzien.

Punt uit. Geen discussie nodig en geen ergernis en geen negatief effect op de zo hard nodige bereidheid om elektrisch te gaan rijden. Maar men heeft de oren laten hangen naar de belangen van de "auto-organisaties" die graag zien dat er wat mist ontstaat rondom de enige echt voor hen bedreigende EV.
 
Ik ben even ingedoken in wat lopende discussies.

Uiteraard ben ik benieuwd naar reacties.

Disqus - Some Non-Tesla EVs To Finally Get Tesla Supercharger Access

Alles zal afhangen van de uiteindelijke detailsvan de deal. Een aantal punten die ik van belang vind:
  1. We weten dat in de aanschafprijs van een Tesla er ongeveer 2000 euro aan opslag zit om de Superchargers te kunnen realiseren. Indien andere deelnemende autobedrijven per auto eenzelfde bedrag bijdragen en dit wordt gebruikt om het netwerk van superchargers verder uit te breiden dan kan het juist zorgen voor verdere groei (meer locaties met superchargers), idealiter op 20 minuten rijden van elkaar.
  2. Indien er zowel voor Tesla als andere merken er duidelijke (en nageleefde) spelregels worden gemaakt. Bijvoorbeeld, bij onnodig lang blijven hangen aan een supercharger, wordt bij een 2e keer, je de toegang tot het supercharger netwerk voor een bepaalde periode ontzegd
  3. Indien de beschikbaarheid van superchargers wordt ondersteund met de juiste functionaliteiten en apps. Bijvoorbeeld, het tonen van de beschikbaarheid van superchargers op de verschillende locaties, waarbij de navigatie rekening houdt met deze beschikbaarheid, sterker nog, waarbij deze ook rekening houdt met de geplande navigatie van alle auto's onderweg. Op deze manier kan het doel van de superchargers, "Long Distance" traveling, behouden blijven. Eventueel zouden daarbij superchargers automatisch gereserveerd worden, op basis van navigatie. Indien, zoals bij punt 1 benoemd, de superchargers ca. 20 minuten van elkaar liggen, kan de navigatie in een auto er makkelijk voor kiezen om een volle of vol gereserveerde (auto's die binnen 10 minuten binnen gaan komen, met beperkte resterende actieradius) er voor kiezen om een reservering te doen op een supercharger die 20 minuten verderop te vinden is.
 
Ik wil gewoon van alle belastingen en subsidies af Niet alleen moreel gezien (belasting is roof) maar vooral omdat het innovatie tegen gaat. Mijn stelling is dan ook als bestaande belangen niet langer worden beschermd door overheden Maar leven in een echte vrije markt dan was de mensheid veel verder geweest in ontwikkeling op alle vlakken...
 
Ik wil gewoon van alle belastingen en subsidies af Niet alleen moreel gezien (belasting is roof) maar vooral omdat het innovatie tegen gaat. Mijn stelling is dan ook als bestaande belangen niet langer worden beschermd door overheden Maar leven in een echte vrije markt dan was de mensheid veel verder geweest in ontwikkeling op alle vlakken...

Ik ben het er a) absoluut niet mee eens en vooral b) denk dat er wel andere fora zullen zijn waar deze discussies beter een plek kunnen zoeken.
Laten we maar gauw weer on-topic gaan met berichten over Tesla in de pers!