Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
5 maanden. 1 probleempje gehad met airbaglampje, wat gratis een nieuwe stoel en gratis vervangend vervoer opleverde. En een mooie tesla weekendtas die precies in het onderste gedeelde van de achterbak past. En een Tesla thermos koffie beker... Ik klaag niet....
 
Op een forum zoals dit worden dan meestal ook alleen maar louter positieve verhalen geplaatst en de meeste mensen zijn meestal ook echt fan van een merk.
Op een Apple site zoals Macrumors vind je natuurlijk ook weinig negatieve verhalen, dus ik denk niet dat Teslamotorsclub een maatstaaf is.

Ik heb inmiddels drie nieuwe drive-units gehad en meer dan 15 werkorders, alleen ben wel een fan van het bedrijf en de insteek die ze hebben: zolang alles zonder problemen wordt opgelost vind ik het prima!
Echter, ik heb inmiddels van twee mensen gehoord dat ze de auto inruilen vanwege talloze problemen; dit zijn mensen die puur een auto hebben gekocht vanwege de fiscale voordelen (2013) maar geen zin hebben in het gedoe. Hetzelfde geldt voor de Schiphol taxi's denk ik: de auto moet gewoon rijden zonder problemen.

Ik ga binnenkort m'n P85 van de hand doen omdat ik bang ben voor de kosten buiten de garantie en extreem veel problemen heb, maar ik koop wel een nieuwe 85D omdat ik Tesla een vooruitstrevend merk vind en hoop dat de kwaliteit anno 2015 veel beter is, maar zal de gemiddelde leaserijder dat ook doen? Ik denk het niet.

Het artikel van de Volkskrant is wel iets over de top; maar het is niet voor niets van consumer reports de aanbeveling intrekt. De problemen zijn er wel degelijk, een mooi moment om iets aan de garantievoorwaarden te doen...
 
Ik ga binnenkort m'n P85 van de hand doen omdat ik bang ben voor de kosten buiten de garantie en extreem veel problemen heb, maar ik koop wel een nieuwe 85D omdat ik Tesla een vooruitstrevend merk vind en hoop dat de kwaliteit anno 2015 veel beter is, maar zal de gemiddelde leaserijder dat ook doen? Ik denk het niet.

Zelf heb ik nog geen enkele keer terug moeten gaan na de levering maar ik maak me echt wel zorgen over de drivetrain issues. Ik rij een wagen graag "op" en voel me helemaal niet comfortabel dat met mijn Model S te proberen gezien de astronomische tarieven die ze hanteren bij herstellingen buiten garantie. Dat kunnen ze oplossen door prepaid extended warranty te voorzien. In de US bestaat het, bij ons (nog) niet.
 
Zelf heb ik nog geen enkele keer terug moeten gaan na de levering maar ik maak me echt wel zorgen over de drivetrain issues. Ik rij een wagen graag "op" en voel me helemaal niet comfortabel dat met mijn Model S te proberen gezien de astronomische tarieven die ze hanteren bij herstellingen buiten garantie. Dat kunnen ze oplossen door prepaid extended warranty te voorzien. In de US bestaat het, bij ons (nog) niet.
De Amerikaanse Tesla-eigenaren zijn niet bijster enthousiast over de prepaid extended warranty van Tesla...
 
vandaag ben ik 5 keer aangesproken over negatieve artikels in de pers. (zowel over de aandelen als over de onbetrouwbaarheid van een Tesla)

Telkens antwoorde ik:
Wat erg he, dat ik zo een miskoop heb gedaan...
Want dat is toch wat je zo graag zou horen hé.
Alle andere dingen die ik je zou kunnen vertellen zouden toch niet tot u doordringen.


Na enkele seconden stom te staren, begonnen ze over iets anders.
 
vandaag ben ik 5 keer aangesproken over negatieve artikels in de pers. (zowel over de aandelen als over de onbetrouwbaarheid van een Tesla)

Telkens antwoorde ik:
Wat erg he, dat ik zo een miskoop heb gedaan...
Want dat is toch wat je zo graag zou horen hé.
Alle andere dingen die ik je zou kunnen vertellen zouden toch niet tot u doordringen.


Na enkele seconden stom te staren, begonnen ze over iets anders.

Tsja, zo heb ik er ook een paar die me regelmatig proberen te bewijzen dat elektrische auto's toch echt vervuilender zijn dan vertrouwde brandstofauto's. Of dat het nooit een succes wordt omdat ze alleen maar op subsidie rijden.
zucht.
 
Na enkele seconden stom te staren, begonnen ze over iets anders.

Ik dacht dat ze toen vertrokken in hun VW. :rolleyes:

In de survey van Consumer Reports haalt Tesla een score die 43% lager is dan het gemiddelde.
Maar dit moet genuanceerd worden. Ze zijn daar in goed gezelschap want Mercedes presteert het om een nog slechtere score te halen.
Langs de andere kant zou de "complexiteit" van de elektrische drivetrain eerder een beter dan gemiddelde betrouwbaarheid moeten opleveren.
Werk aan de winkel dus.
 
Tsja, zo heb ik er ook een paar die me regelmatig proberen te bewijzen dat elektrische auto's toch echt vervuilender zijn dan vertrouwde brandstofauto's. Of dat het nooit een succes wordt omdat ze alleen maar op subsidie rijden.
zucht.

Tja, die mensen luisteren nooit naar feiten en/of goede argumenten. Ze slaan die volledig in de wind omdat hun mening al muurvast staat.
 
Last edited:
Zelf heb ik nog geen enkele keer terug moeten gaan na de levering maar ik maak me echt wel zorgen over de drivetrain issues. Ik rij een wagen graag "op" en voel me helemaal niet comfortabel dat met mijn Model S te proberen gezien de astronomische tarieven die ze hanteren bij herstellingen buiten garantie. Dat kunnen ze oplossen door prepaid extended warranty te voorzien. In de US bestaat het, bij ons (nog) niet.

Ik heb nog nooit een nieuwe drivetrain gehad, Tesla ruilt deze om bij de minste klacht, mocht de drive unit janken dan begrijp ik het wel, mijn drive train hoor bij het rijden op de snelweg op de achtergrond maar echt niet storend.
Verder, Tesla's uit 2013 en nog begin 2014 zullen wat meer problemen hebben dan de huidige.
Ik vind de service inderdaad uitmuntend en ik betwijfel echt ooit een ander merk te gaan rijden, misschien ooit maar dan moet er veel fout gaan.
 
Dank je Maarten, had het zeker gemist!
Als het maar niet zo'n filmpje wordt met missers!
Op ConnectT wordt soms ook zo negatief bericht over Tesla Autonomous driving waarbij wordt verwezen naar YouTube filmpjes met titels zoals "Tesla allmost killed me".
De Pers maakt of breekt een product in een paar minuten tijd dus ik hoop echt dat het een positief programma is!
 
Ook in Zuid Frankrijk staat in de Var-Matin van vandaag zelfs 2 stukjes over Tesla
a2243d46baab38178246da508acc244c.jpg
 
En een positieve insteek vanuit het programma. Mooi om te zien dat een idee waar wij als Tesla rijders al aan gewend zijn (en op zitten te wachten), gepresenteerd wordt als een noviteit van de bovenste plank (wat het natuurlijk ook is) waar waarschijnlijk veel mensen maar moeilijk van kunnen geloven dat het in de praktijk morgen al zou kunnen.