Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Uit de reacties:
Electrische aandrijving : men heeft daarbij vergeten te zeggen dat electrische wagens na drie tot vier jaar goed zijn om vervangen te worden hun batterijen moeten vervangen worden zie Tesla duur in aankoop en na enkele jaren duur om (40.000-60.000 euro) deze te vervangen.

Ach, niet gehinderd door enige kennis natuurlijk... Zelfs zeer conservatief gerekend 250Wh/km is 340.000km voor (zeer conservatief) 1000 cycles met een S85. En de prijs per kWh ligt binnen een paar jaar ook weer tientallen procenten lager, het zal eerder 15.000-20.000 euro als bovengrens worden. Ik rij gelukkig geen 80.000km per jaar meer ;-)
 
Een artikel in "The Washington Post" over de grote opkomst van Tesla's in Nederland die laden met elektriciteit welke uit het vervuilende kolen gewonnen wordt. Zie: https://www.washingtonpost.com/worl...869240-734b-11e5-ba14-318f8e87a2fc_story.html. Zelfs aan de andere kant van de wereld zijn we "nieuws". Het is alleen maar hoe je het uitlegt. Kan me toch niet helemaal in het artikel vinden.

Helaas is er wel een kleine waarheid in het artikel. Nederland kan veel schoner met de elektriciteit en dat er drie nieuwe kolencentrales worden geopend is ook waar. Zie deze bron voor de mix van stroom in 2013: CE Delft

Hier zie je de productiemix en leveringsmix van de afgelopen jaren: http://www.ce.nl/art/uploads/20141120%20CE%20Delft%20Stroometikettering%20in%20Nederland%203c86%20Maarten%20Afman.pdf

Helaas kan ik nog geen stroommix van 2014 voor Nederland vinden. Maar dat de elektriciteit veel schoner kan mag duidelijk zijn. Als je een EV rijdt, gebruik dan vooral groene stroom. De "gewone" grijze stroom geeft maar een kleine verbetering ten opzichte van ICE-auto's.
 
In een stress situatie ga je daar echter niet aan denken om te wachten tot de auto helemaal onder water is. Dan neemt de paniek het over.

Daarnaast verbruik je in dat soort situaties veel meer lucht (als je duikt dan weet je wat ik bedoel) dus ga je niet lang de adem kunnen inhouden tenzij je daar specifiek op getraind bent.

Je ziet in het filmpje dat hij ondanks het vooraf briefen en het kunnen voorbereiden toch echt even de ademautomaat nodig heeft. Ook bij hem slaat de paniek een beetje toe ondanks dat het een gecontroleerde situatie is.
 
Ja begrijp het. Ik vraag me alleen of de hendels vanuit buiten wel te openen zijn als je zo'n ongeluk, zoals in de eerdere post te zien was, ziet gebeuren.
Goede vraag. Er zou dan iets ingebouwd moeten zijn dat herkent dat er een noodsituatie is. Niet alleen moeten de hendels dan naar buiten komen, ook moet de auto dan vanzelf van 't slot af. Ik probeer het liever niet uit :tongue:
 
Voor zover ik heb gezien hebben de beide voordeuren een mechanisch systeem om de deur te openen. Er loopt een kabel van de hendel naar het slot. De achterdeuren daarentegen zijn wel elektronisch. Hoewel je er mogelijk niet veel aan hebt wanneer er meer water buiten de auto is dan in de auto (te groot drukverschil) lijkt daar wel over nagedacht te zijn. Ik zag dit in de filmpjes van lightharmonic waar ze de speakers vervangen voor een audio upgrade.