You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is wel een test om te zien of de model3 iets wordt om naar over te schakelen.
Bloomberg onderbouwt de penibele toekomst van Audi en dergelijke.
Why Tesla’s Mass-Market Car Should Scare Mercedes and BMW
Het maken van Duitse verbrandingsmotoren wordt binnen 5 jaar van imago juweel tot molensteen.
Men spreekt altijd over BMW, Mercedes, Audi en Porsche, maar kijk eens in die tabel: op nummer 2 staat Toyota! Als (ex-)Prius rijder kan ik bevestigen dat met een Prius rijden je enorm veel goesting geeft om 100% electrisch te gaan.
Hmm, ik heb de sterke overtuiging dat de meeste Teslarijders nu in een 2x zo dure auto rijden dan hun vorige. Dat is de meest gemaakte fout vanuit welk marktsegment de concurrentie verwacht wordt. Op hetzelfde prijsniveau vergelijken is dom...Hmmja. Ware het niet dat in die tabel naar huidige Tesla kopers gekeken wordt, die dus een dure model S of X kopen in plaats van een dure Porsche of topmodel BMW of Mercedes. Wat heeft dat nu te maken met het type koper dat een model 3 bestelt?
Daarmee is dus de basis van het artikel niet meer geldig en kan ik er alleen nog uithalen dat mensen die een Tesla kopen geen ander merk auto zullen kopen...duh.
Hmm, ik heb de sterke overtuiging dat de meeste Teslarijders nu in een 2x zo dure auto rijden dan hun vorige. Dat is de meest gemaakte fout vanuit welk marktsegment de concurrentie verwacht wordt. Op hetzelfde prijsniveau vergelijken is dom...
Idem bij mij. MIjn Prius was de duurste auto die ik ooit gekocht heb (voor mijn Model S)Dat zou wel eens kunnen kloppen - de duurste auto die ik ooit zelf gekocht heb was een hybride Toyota... aan 25% van de prijs van de Tesla die ik besteld heb; de andere was een Leaf als bedrijfswagen. Een Porsche of BMW met verbrandingsmotor van die prijsklasse zou ik gewoon geen seconde overwegen.
Hmm, ik heb de sterke overtuiging dat de meeste Teslarijders nu in een 2x zo dure auto rijden dan hun vorige. Dat is de meest gemaakte fout vanuit welk marktsegment de concurrentie verwacht wordt. Op hetzelfde prijsniveau vergelijken is dom...
Dat is precies wat ze in het artikel doen, daarom gaat het mank...
Het gaat niet om het prijsniveau van de auto, het gaat om het te bedrag dat de consument te besteden heeft, en dat is niet hetzelfde, namelijk:
Als er geen belastingvoordelen waren geweest, had iedereen hier dan ook een model S gekocht? Ik denk het niet, en de outlander was in NL dan ook zeldzaam geweest... Voor de meesten hier zal het daarom netto zeker geen factor 2 duurder zijn dan wat ze anders gekocht hadden, eerder vergelijkbaar of goedkoper (qua TCO).
Daarom denk ik niet dat men op basis van de verkopen van model S en X kan beweren dat vooral de Duitse premium automerken de komst van de model 3 gaan voelen (zoals in het artikel wordt gezegd).
Jouw redenering volgend, lijken het me dan ook eerder de goedkopere middenklassers die het zullen merken (GM bijv.), want men is bereid meer voor de model 3 te betalen. Of eigenlijk gaat gewoon iedereen het een beetje voelen, want ik verwacht dat er van allerlei soorten mensen een model 3 hebben besteld, en niet alleen Audi, Porsche, BMW en Mercedes klanten...
Eerlijk gezegd is 500k auto's per jaar niet heel erg spannend vergeleken met de aantallen die de rest maken, maar o wee als Tesla verder kan opschalen, dan wordt het leuk.
Niet echt in de pers maar duidelijk genoeg. Wie zei dat een Tesla duur is?
Still a complete family, thanks to our Tesla!
Ik zal niet zeggen dat je ongelijk hebt, het moet allemaal nog maar blijken, maar dat leaserijders die nu tot 30k mogen gaan i.g.v. een Model 3 in een hogere prijsklasse mogen zitten, geloof ik zomaar niet, ook al zou de TCO beter zijn. De kale leaseprijs zou het dan moeten gaan doen; ben daar wel benieuwd naar.Ik denk dat de model 3 zowel met de drie serie, C, A4 klasse auto's als de middenklasse tussen de 20 en 30 k klasse zal concurreren. Ongeveer wat nu ook het geval is bij de model S (in de daaraan gerelateerde prijsklassen).
Juist dat zou moeten maken dat de alle mainstream merken erg ongerust zouden moeten worden.
Niet echt in de pers maar duidelijk genoeg. Wie zei dat een Tesla duur is?
Still a complete family, thanks to our Tesla!
Heerlijke betutteling. Moet ik straks twee uur een stoffige ambtenaar gaan aanhoren die er minder verstand van heeft dan ik? en dat voor iets wat je binnen vijf minuten onder de knie hebt?Onlangs las ik dat er van de BMW 3 serie 300k en de Audi A4 400k per jaar verkocht worden. Als Tesla dergelijke aantallen van de model 3 gaat produceren denk ik dat ze het daar zeker merken in Duitsland.
Naar mijn mening worden de fiscale voordelen van een EV fors overschat in de BV. Niet zeggende dat t er nog wel is. Het grootste voordeel is de bijtelling in privé.
Binnenkort moeten we eerst met z'n allen bijgeschoold worden lees ik net...
View attachment 176511