Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
@Carl Mijn kantoor hangt vol met uitspraken, die ik in de loop der jaren ben tegengekomen. En dan met name uitspraken die betrekking hebben op het persoonlijke en het zakelijke vlak. Die van Einstein zijn voor mij favoriet. Briljante man. Ook Darwin kon er wat van. Maar heel eerlijk, ik heb ze nooit gecheckt. Dus Einstein is misschien niet zo briljant ... op het gebied van uitspraken.
 
Dank voor de rating Dirk, maar ik meen het wel serieus, en ik val in herhaling met mijn oproep om juist wel te blijven reageren op fora. Praten tegen een betonnen muur levert misschien ogenschijnlijk meer op, maar als we niets meer schrijven blijft op die fora alleen de domme graffiti plakken, en wordt dat vanzelf alsnog de waarheid voor wie wel leergierig bij de fora langs komt. Het is een beetje zoals praten tegen pubers, die doen ook net of ze het niet horen, maar het is een kwestie van lange adem voordat je gaat zien dat die oortjes echt wel open stonden :D. En over "revenge": je kunt best af en toe tegen een betonnen muur pissen hoor ... als je het vaak genoeg doet spoelt misschien zelfs de ondergrond weg.
 
Niet echt puur Tesla en volgens mij flink gesponsord door BMW.

Auto-industrie verliest vertrouwen in batterij elektrische auto

Ja ongelooflijk. Volgens mij hebben de onderzoekers hun huiswerk niet gedaan en de verkeerde mensen geïnterviewd. Zo kun je je afvragen in hoeverre dealers en bepaalde leveranciers belang hebben bij EV's. Ook speelt de mogelijkheid van de olielobby die FEV's voorrang wilt geven boven BEV's. Wel grappig om te lezen dat een bedrijf dat geen batterijen maakt, de leider zou zijn binnen de BEV's. Ronduit komisch.
 
flut-artikel.
vraag is wie de opdrachtgever was van deze studie. en wat het doel is.
eens je deze gegevens hebt; is het alleen maar zaak van de "juiste" mensen te ondervragen.

vergelijk het met 'bewijzen dat alle vogels zwart zijn".
Je vangt een hoop vogels; diegene die niet zwart zijn laat je maar gauw weer los.
en vervolgens kom je met je vangst naar buiten : kijk, er bestaan alleen maar zwarte vogels. ik heb lang en uitgebreid onderzocht; en hier is het bewijs.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Artikel op nu.nl met rare kop: 'verkoopt minder auto's dan verwacht'. Groei van 51 procent, en 76.230 verkochte exemplaren ipv van de door Elon geprognotiseerde 80.000. Valt -dus- reuze mee, die 'tegenvallende' cijfers (zeker alswe rekening houden met Elon Standard Time ;-)
IMG_0605.jpg
 
Even wat cijfers (van NL weliswaar) over verkopen in 2016

Audi van 17.218 naar 14.712
BMW van 19.697 naar 18.756
Citroen van 19.388 naar 13.053
Ford van 25.203 naar 21.365
Mercedes van 15.347 naar 15.409
Mitsubishi van 14.451 naar 5.629 (Outlander)
Nissan van 12.820 naar 12.244 (Leaf 663)
Opel van 25.444 naar 32.500 (Astra en Karl doen het goed)
Peugeot van 49.149 naar 28.130
Renault van 35.161 naar 35.037 (Zoe 183)
Toyota van 23.602 naar 18.509
Volkswagen van 56.272 naar 43.819 (!)
Volvo van 25.105 naar 14.470

Tesla van 1.801 naar 2.120

Dus wat is de big deal?