Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi dat er een artikel over is geschreven, maar het is wel pijnlijk duidelijk dat Autoweek niet bekend is met Tesla / elektrische auto's. Wat een flapdrollen. Uitspraken komen ook niet overeen met conclusie. Het is duidelijk dat ze nog niet gecharmeerd zijn van elektrische auto's. Gelukkig weet de goede lezer hoe de Tesla presteert en kan hij over de vreemde opmerkingen heen lezen.

Misschien is het een troost om te weten dat dit niet aan de onwetendheid van Autoweek over Tesla ligt. Er lijkt daar een algemene onwetendheid te heersen... Ik heb dat blad jarenlang elke week gelezen en elke week ergerde ik me weer aan de onwaarheden, tegenstrijdigheden, dommigheden, etc-heden. Waarom ik het las? Omdat mijn vader er een abonnement op had. (Even mezelf indekken :D)

Dus als Autoweek rare dingen schrijft hoeft dat niet perse aan de onwetendheid over elektrische auto's te liggen... dat is gewoon hun stijl :p
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
thialf.JPG
oeps Schietpartij op parkeerterrein Thialf
 
  • Like
Reactions: HWS
Wel grappig dat hij niet wist dat er geen twee "gigantische" motoren achter waren, maar een motor en een inverter. Nou ja... Die voorband zag er best wat "gecupt" uit. Was de rechterband ook zo? Komt dat door "slijtage" van de ophanging, of is dat standaard voor een S? In het begin had Joep het over "kit". Zou dat de (later) toegevoegde titanium plaat geweest zijn? Die is toch bij de vroege modellen achteraf nog eens toegevoegd nadat er een auto in de VS een accupack doorboord kreeg door een freak ongeluk?

Blijft mooie auto...
 
Goed verhaal geworden. Wat ik er wel van leer is dat het goed is minstens eens per jaar of elke 40k Km een onderhoudsbeurt te laten plaatsvinden. Als dat met deze auto was gebeurd had hij weinig gevonden waarschijnlijk.
Ik vind dat ze weinig hebben gevonden na zoveel kilometers. Een versleten rubber van de draagarm, een scheef zittend ruitensproeiertje en een cuppende band. Dat laatste had ik al na 7000 km en zegt dus niks.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
De vorige onderhoudsbeut was 39.000km geleden...
Al dik boven 10.000views! Goh, dat ik zo fotogeniek ben! :D
Veel lieden hadden gehoopt dat de Tesla na 270.000 km rijp voor de schroothoop zou zijn.
Tandenknarsend moeten ze constateren dat er na die kolossale afstand nog steeds een heel gezonde auto staat.
Ze realiseren zich dat de huidige kleine turbomotoren de 150.000 km zonder ernstige motorschade vaak al niet meer halen.
 
Interessant interview over de hyperloop.

Hyperloop One is getting ready to go

Youtube is ook media natuurlijk, dus even een aantal kritische filmpjes van een wetenschapper wiens kanaal ik op zijn minst gelijkwaardig waardeer dan die van Bjorn Nyland.


Korte samenvatting vanaf zijn perspectief....Je haalt met de hyperloop de problemen van ruimtereizen naar de aarde binnen een systeem dat onderhevig is aan vele krachten (krimpen, uitzetten van de buis) en waarbij het verlies van het bijna vacuum catastrofale gevolgen zal hebben.

Het idee is geweldig (al was het niet bedacht door Elon) en de ambitie om iets beters te verzinnen dan te duur en te traag spoor vind ik een goede. Toch vraag ik me dan af hoe haalbaar en veilig dit systeem zal zijn wanneer het concept dergelijke intrinsieke (first principle) problemen en risico's heeft.