Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
OK, geen BE/NL pers, maar er mag ook eens goed nieuws zijn:

Munro Teardown Shows Tesla Model 3 Solidly Profitable
Misschien, heel misschien heeft iemand bij Tesla een hint opgepakt
Gratis advies aan de top van Tesla:
- Betaal die gasten van Munro een paar ton om hun bevindingen te komen toelichten in Fremont.
- Maak er desnoods een paar miljoen van, als ze zich ter plekke verdiepen in het verbeteren van de negatieve bevindingen
Paulus deBoskabouter on Twitter
 
  • Funny
  • Love
Reactions: Carl and fivari
Hoe Daimler daar bovenaan staat begrijp ik niet. Zelfs BMW vind ik twijfelachtig. Of meten ze op basis van "geclaimde modellen in de toekomst" zonder te kijken naar effectieve investeringen en geproduceerde concepten? Ik schat VW namelijk het hoogst in.
 
<off topic> PA Consulting; dat bracht mij meteen aan het lachen.
In de aanloop naar de 2000 ging de wereld vergaan door de millennium bug, volgens velen. Vliegtuigen gingen uit de lucht vallen, kerncentrales gingen ontploffen, kortom : de mensheid was doomed. Ook volgens PA.
Ik was uit nieuwsgierigheid eens naar één van hun seminaries getrokken waarop zij hun diensten zouden voorstellen welke dé ramp van het millennium zouden afwenden.
Uiteraard gestoffeerd met talrijke voorbeelden.
Eerste case study ging over 'een Belgische distributeur welke zijn parkings beveiligd met slagbomen' (wie zou dat toch zijn ?:p).
Volgens de speaker was dank zij het grondige werk van de consultants van PA een ramp vermeden, want de slagbomen gingen niet meer werken na 31.12.99.. "Beeld je in, de klanten kunnen niet meer binnen. Miljoenen aan omzetsverlies. Wat met de verse producten etc..."
Toen liet hij een stilte vallen om de ernst van de zaak tot iedereen te laten doordringen.
De stilte werd verbroken toen ondergetekende vroeg of die dure consultants gemerkt hadden dat zo'n slagboom ook manueel open gedaan kon worden.:D:D:D
Hilariteit alom en een speaker die de kluts helemaal kwijt was. Zulke reactie stond duidelijk niet in het script .
 
Er zijn wel wat wettelijke problemen... Vanuit GB (of Thailand) kan je niet aan de bezittingen van een Amerikaan. Hij moet dus al een libel zaak in de VS openen, maar daar zit je met het 1st Amendment. En dan kan je er ook niet omheen dat die duiker ook geen vriendelijke woorden had voor Musk en het zaakje veroorzaakte.

British cave diver considering legal action over Elon Musk's 'pedo' attack

Ik heb het niet helemaal gevolgd tijdens mijn vakantie maar die duiker had toch zelf iets gezegd als dat Musk die submarine in zijn achterste kon steken ofzo?

Held zijn moet je misschien in stilte doen maar het is toch wel schofterig hoe diverse pers en individuen Tesla als Kop van Jut gebruikt. En nu de produktie van de M3 op gang komt en duidelijk wordt dat er in Q3 enorm veel geld binnen gaat komen verschuift de campagne van de shorts naar Musk persoonlijk. Heel begrijpelijk en terecht dat de man van zich afbijt, Tesla is zijn kindje.
Juist dat de CEO zo persoonlijk verbonden is met het bedrijf is een welkome afwisseling op bedrijven waar de directie zich niet rechtstreeks verantwoordelijk voelt voor de gang van zaken, en dan maar dieselgate laten gebeuren.
 
Schermafbeelding 2018-07-18 om 09.45.46.png


Case closed, I suggest.
 
Het zal wel koelen zonder blazen, kijk naar Trump die doet dagelijks zo'n uitspraken en niemand die er nog vanop kijkt.

Maar het toont toch de kracht van Musk: bereid om zijn eigen fouten in te zien, niet te beroerd om ze toe te geven en er op terug te komen, en er snel van te leren.

Trump had gereageerd met "Where I said pedo, I meant to say hero"
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Duitsland blijft er maar alles aan doen om Tesla dwars te zitten en te vertragen.
Tesla buyers are asked to pay back €4,000 EV incentive in Germany, Tesla says it will cover cost and fight decision
Ook -kennelijk- de verplichting om snelladers op publieke locaties te voorzien van een CCS aansluiting.

Wellicht dat die Gigafactory toch net over de grens in Frankrijk of in de Benelux komt te staan.

Dat met die CCS aansluiting valt wel mee. Dit is juist extra vreemd vanwege steeds wisselend beleid. Nu was het goed en dan toch....
Uiteindelijk loont zich deze soort protectie toch nooit. En Tesla maakt goede PR hiermee, bedoel ik.