Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn god wat een zeikwijf van dat artikel zeg, je zou 'die vrouw' maar thuis hebben zitten... Ook zielig voor 'zoon' overigens, die had geen keuze wie hij als ouders kreeg. 'De man' kan (beter laat dan nooit) tenminste nog gewoon vluchten.

Als je je zo'n zorgen maakt over reistijd boek dan lekker een vliegticket, of pak een andere auto als je graag kortere stops wilt maken (zelfs al is anderhalf uur stoppen zoals hierboven genoemd op een rit van 9 uur vrij normaal). Dit artikel heeft een beetje het niveau van 'ik probeerde een spijker in te slaan met een schroevendraaier, en dat kan wel maar met een hamer is het toch handiger'. Maargoed, van de telegraaf hoef je ook niet echt niveau te verwachten..

Niet dat 'de vrouw' dit leest, maar ik vind het persoonlijk echt heel bijzonder dat je het met een Tesla gewoon voor elkaar krijgt om op vakantie te kunnen gaan. Wat mij betreft is de auto primair voor woon-werk-prive-fun verkeer, waarin Tesla veel beter is dan de concurrentie (maar dan ook echt veel beter). Daarbij is een Tesla zoals iedereen hier weet in prijs/kwaliteit over een lange periode krankzinnig goed. Dat het ook nog gewoon lukt om ermee op vakantie te gaan is een hele unieke en bijzondere bonus.
Je laatste alinea begrijp ik niet. Er zijn hier massa mensen die aangetoond hebben dat alle tesla modellen prima vakantie auto's zijn. (zeker voor degene die ook nog gratis onderweg kunnen laden). Naar alle uithoeken van Europa liggen de bewijzen op tafel dus zo ' echt heel bijzonder' is het echt niet
 
Je laatste alinea begrijp ik niet. Er zijn hier massa mensen die aangetoond hebben dat alle tesla modellen prima vakantie auto's zijn. (zeker voor degene die ook nog gratis onderweg kunnen laden). Naar alle uithoeken van Europa liggen de bewijzen op tafel dus zo ' echt heel bijzonder' is het echt niet
Ik ook niet helemaal...
Voor ons is een vakantie tegenwoordig 7-9 dagen met de hond in Italië, Zwitserland en Kroatië boodschappen halen is speciaalzaken... De S is al jaren een perfecte reisauto gebleken met een zee aan bergruimte, onthaast reizen door verplicht te stoppen iedere 2-3 uur en hotelletjes zoeken waar en de hond mag komen en de Tesla kan laden. Ook de vrijheid om je plannen aan te passen en niet op één plek te hoeven vertoeven zijn grandioos. Als je van de all-inclusive resorts bent of van de prijsvechter vluchten dan ja.. Uiteraard zijn er ook genoeg die op kwalitatieve locaties gaan zitten maar ik moet er niet aan denken om dan ter plekke een ICE of ander merk EV te moeten gaan huren...
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Je laatste alinea begrijp ik niet. Er zijn hier massa mensen die aangetoond hebben dat alle tesla modellen prima vakantie auto's zijn. (zeker voor degene die ook nog gratis onderweg kunnen laden). Naar alle uithoeken van Europa liggen de bewijzen op tafel dus zo ' echt heel bijzonder' is het echt niet
Volledig mee eens, gewoon de beste reisauto die ik ooit had (vooral dankrij AP natuurlijk). Vorige week Brussel-Vittel (400 km) en terug gedaan, was éénmaal tien minuten laden in Metz op de heenweg, laden op bestemming (@13km/u, TMC), en opnieuw tien minuten laden in Aarlen op de terugweg (met een S75D; natuurlijk kan een S100D die reis zelfs aan zonder laden). Een kennis en bijna-buurman was een half uur eerder vertrokken met zijn benzinewagen en kwam een half uur later aan in Vittel... Tja, hij wilde per se tanken in Luxemburg (om 20 EUR of zo te besparen) en had er een uur verloren in de file aan het tankstation.

Heb hem fijntjes verteld dat mijn cash-out gedurende de rit 4,6 EUR was, aan péage. Toen begon zijn vrouw hém scheef te bekijken. Dus er zijn duidelijk ook andere, meer rationele, soorten vrouwen blijkbaar :)
 
Ook free unlimited supercharging op occasies gaat binnenkort verdwijnen.
Tesla removes 'free unlimited Supercharging' from its used cars - Electrek

Denk prima. Als je via Tesla koopt krijg je weer over de komende 80.000 garantie en maakt de markt voor mensen die hun Tesla niet via Tesla zelf willen verkopen (lage inkoopsprijs) weer dat hun auto een sterkere marktwaarde heeft. Maakt immers het "unlimited life time on the Car Super Charger" steeds exclusiever. Dus, koop via Tesla en je hebt 80.000 km garantie of weer 3 jaar (wat eerder komt) of je koopt een Tesla met gratis laden en wat minder garantie of zelfs géén.
 
Dus, koop via Tesla en je hebt 80.000 km garantie of weer 3 jaar (wat eerder komt) of je koopt een Tesla met gratis laden en wat minder garantie of zelfs géén.
In relatieve zin ben ik het daarmee wel eens. Alleen kan met een classic MS het niet-hebben van garantie bij reparaties heel kostbaar zijn. De garantie heeft dus veel waarde. Je moet heel wat gratis km willen superchargen om dat liever te hebben dan garantie.
 
  • Like
Reactions: Gtech
In relatieve zin ben ik het daarmee wel eens. Alleen kan met een classic MS het niet-hebben van garantie bij reparaties heel kostbaar zijn. De garantie heeft dus veel waarde. Je moet heel wat gratis km willen superchargen om dat liever te hebben dan garantie.

Tja, ik heb nu ook een Classic al 5 jaar en 4 maanden dus ook géén garantie meer behoudens drive train en accu. Tot en met 8 jaar blijft dat gewoon zo, ook als je hem 2de hands koopt. Pas december 2021 zullen de eerste Classics in BE/NL uit deze garantie gaan raken.

En ik moet nog één Classic Tesla tegenkomen die niet al een nieuwe drive train (of meerdere) heeft gehad, dak vervangen, handels vervangen, verlichting aangepast/vervangen van verlichtingsunits ivm vocht, etc etc... Praktisch alles is al een keer vervangen op die dingen :)
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Tja, ik heb nu ook een Classic al 5 jaar en 4 maanden dus ook géén garantie meer behoudens drive train en accu. Tot en met 8 jaar blijft dat gewoon zo, ook als je hem 2de hands koopt. Pas december 2021 zullen de eerste Classics in BE/NL uit deze garantie gaan raken.

En ik moet nog één Classic Tesla tegenkomen die niet al een nieuwe drive train (of meerdere) heeft gehad, dak vervangen, handels vervangen, verlichting aangepast/vervangen van verlichtingsunits ivm vocht, etc etc... Praktisch alles is al een keer vervangen op die dingen :)
Hoe classic is classic voor jou? M.a.w. tot welke datum reken jij classic?

Van mijn "classic" is alleen een deurhendel vervangen ;). Do you want to meet :p.
oeps kleine aanvulling: - passagiers airbag ook.
 
Je laatste alinea begrijp ik niet. Er zijn hier massa mensen die aangetoond hebben dat alle tesla modellen prima vakantie auto's zijn. (zeker voor degene die ook nog gratis onderweg kunnen laden). Naar alle uithoeken van Europa liggen de bewijzen op tafel dus zo ' echt heel bijzonder' is het echt niet

Ik snap wat je zegt, en ik wilde niet de indruk wekken dat Tesla's geen vakantieauto's zijn. Ik gaf alleen aan dat ik een auto in het algemeen zie als een middel van woon-werk-fun verkeer, en ik daarop mijn auto heb uitgekozen. Dan vind ik het een bijzondere bonus dat het met een elektrische auto (ondanks dat deze meer afhankelijk is van infrastructuur) toch makkelijk mogelijk is om met de auto op vakantie te gaan. Persoonlijke mening en mede een compliment naar de infrastructuur toe :)
 
  • Like
Reactions: Sijsje