Iemand deze al gezien. Schijnt met 1500 dollar budget gemaakt te zijn, door paar Tesla Fans
http://youtu.be/KKbRAazkiWc
Erg leuk! Ben benieuwd wanneer Tesla echt gaat beginnen met reclames. Vooralsnog genoeg free publicity.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Iemand deze al gezien. Schijnt met 1500 dollar budget gemaakt te zijn, door paar Tesla Fans
http://youtu.be/KKbRAazkiWc
Ik zie geen keuze?! :tongue:
Plug-in Hybrides (en de Tesla model S) kosten de belastingbetaler 500 miljoen euro!
De Volkskrant ontdekt een groot schandaal en besteedt er in de krant van vandaag bijna 4 volle pagina's aan.
View attachment 46041View attachment 46042View attachment 46043View attachment 46044View attachment 46045View attachment 46046View attachment 46047View attachment 46048
Ik had me voorgenomen er niet op te reageren.... Maar wat n onzin!
A. Dit is het meest gunstige plaatje (voor de journalist)
B. Ik zou mijn 5 jaar oude Lexus ( 0% bijtelling want ik schreef mijn kms) nooit hebben ingeruild anders
C. Die half miljard blijft niet in een sok zitten maat wordt besteed aan loon (IB), aan consumptie (Btw) of als winst genomen (VPB of IB )
D. Wat zijn de baten? NL heeft de meeste CO2 reductie bereikt, mede door dit beleid. Wat was het equivalent in CO2 certificaten geweest?
E. Etc
Ik had me voorgenomen er niet op te reageren.... Maar wat n onzin!
B. Ik zou mijn 5 jaar oude Lexus ( 0% bijtelling want ik schreef mijn kms) nooit hebben ingeruild anders
De voorloper van de Tesla was een toen nog MRB-vrije Benz uit 1986 die 52% van 35% van € 10.000,00 per jaar aan bijtelling voor de staat opbracht. Daar is een vergelijkbaar rumoer omheen ontstaan en inderdaad heeft dat tot een slechtere regeling (voor mij) geleid.
Exact ook mijn dilemma bij dergelijke eenzijdige artikelen: ingezonden stuk sturen o.i.d. of voor de zoveelste keer de schouders maar weer ophalen
Probleem is dat als we onze tegenstem niet laten horen de politiek dit onmiddellijk oppakt om stemmen te winnen bij de slecht geïnformeerde kiezers.
De kosten van 0% bijtelling voor de belastingbetaler zijn in dit geval dus NUL. Je betaalde niets en met de Tesla betaal je ook niets.
Ik veronderstel dat er op die manier heel wat zelfstandigen zijn die hun auto in privé hebben ingeruild voor een 0% plug-in.
In mijn omgeving ken ik er in ieder geval al een aantal.
Even ter verdediging van de MB 560SL. Het is het eco model met de 5,6 liter 8-cilinder met katalysator. Speciaal voor de US markt aangepast t.o.v. de 500SL 5 liter zonder kat....
In jouw geval zijn de werkelijke kosten voor de belastingbetaler (verminderde opbrengst) echter 5 jaar x 52% x 35% x € 10.000 = € 9.100
Dat is dan weer een koopje om van een monsterlijk vervuilende MB uit 1986 af te komen.
Maar terug naar de artikelen in de VK. Kloppen die berekeningen wel? Het gaat nog wel eens fout met de KIA en MIA. Dat is geen BELASTINGkorting, maar een WINSTaftrek. De besparing voor de ondernemer (=kosten van de belastingbetaler) is dus voor een BV maar 20% van die aftrek. (Kan 25% zijn als je meer dan 200K€ winst maakt.) En VAMIL is slechts het in de tijd naar voren halen van een afschrijving die anders toch plaats zou vinden. Het voordeel van de ondernemer (=kosten van de belastingbetaler) is dus slechts de betere cash flow positie c.q. het afbouwende rentevoordeel over dat bedrag over vijf jaar.
En de 2,7% BTW-correctie voor het privégebruik wordt geloof ik ook maar vergeten. Is ook weer een koele 3 K€ per jaar (terug) naar de belastingbetaler...
Ze gaan uit van een zzp-er die de auto + mia/Kia volledig kan aftrekken in de 52% schaal.