Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De foto in het stuk is wel geen standaard S (grill, lichten,... zijn anders)

Och, Autoweek. Die hebben er nooit zoveel moeite mee om via creatief werk in Photoshop de indruk te geven dat ze iets nieuws te tonen hebben. In dit geval hebben ze de lampen van de X op de S gezet en de grill wat aangepast. Voila, een Model III.

En de vertaling "Volgens Musk - niet vies van stellige uitspraken - zullen volledig autonome auto's 'minimaal 10 keer veiliger zijn' dan auto's die door een mens worden bestuurd." is wat kort door de bocht. Elon heeft gezegd dat autonome auto's 10 keer veiliger *moeten* zijn voordat ze worden geaccepteerd.
 
Zojuist in vroege vogels NPO1 Radio een aantal EV's en een PHEV. Ze mochten de merken niet noemen echter er was overduidelijk een Tesla bij. Maar ze vroegen aan de mensen die mee mochten rijden wat ze nu rijden en Volkswagen golf en Renault twingo mochten blijkbaar wel genoemd worden? Wat een kul rapportage zeg.

Ja, ook gehoord. En ze mochten niet zo hard optrekken van de boswachter. :tongue:
 
Deze week in Trends.
ImageUploadedByTapatalk1411405526.800376.jpg
 
Het is dan wel geen artikel uit onze NL/BE pers maar ik wil het jullie toch niet onthouden. Een vriend ontdekte dit afgelopen week in de pers in Slovakije. Dit is nieuws voor mij omdat ik nooit eerder hoorde dat Tesla van plan zou zijn in Europa wagens te gaan bouwen. Blijkbaar zou dat aan de orde zijn vanaf het ogenblik dat er 160.000 Tesla's zouden verkocht worden per jaar in Europa. Nog niet voor morgen dus...

Artikel in Slovaakse pers.png


Slovensko usiluje o nový závod výrobce elektromobilù Tesla | auto.cz
 
Tja, ik denk dat het allemaal wel 'contendors' zijn. Op het moment dat een overheid lucht krijgt van een bedrijf wat wil investeren, komen zo als vliegen op de stroop af....
Ik zou in zo'n geval (als overheid) ook alle middelen inzetten om zo iets binnen te halen, mist het voldoende oplevert, uiteraard.

Ik ben bijvoorbeeld nog wel benieuwd hoe het ROI model van Nevada er uitziet, wat $1.3 Miljard dollar aan tax benefits heeft toegezegd voor de Gigafactory..... Volgens dit artikel Nevada Approves $1.3 Billion in Tax Breaks for Tesla Factory - Bloomberg levert het over 20 jaar meer dan $100 miljard op. Ik lees nooit berichten dat dit soort optimistische macro-modellen achteraf worden nargerekend c.q. dat de schattingen ook klopten. Ach ja, 20 jaar... Dat is 5 regeringen verder. Ook de staat Nevada is natuurlijk enig opportunisme niet vreemd :)