Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Importeren (Uit Noorwegen)

This site may earn commission on affiliate links.
Dag allemaal

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een model 3, maar vindt de huidige tweedehands prijzen nog wat aan de hoge kant.

Echter zijn de prijzen van dit model in Noorwegen een stuk lager. Logisch omwille van de vele maatregelen die hun overheid neemt om elektrische wagens te stimuleren.

Ik heb interesse in het importeren van een tesla model 3 naar België. Het transport en bijkomende papierwerk om de wagen tot hier te krijgen is geen probleem. Maar ik zit met de vraag, welke taksen/kosten hier nog bij komen? Want hierover kan ik nergens duidelijkheid vinden.

Betaal ik enkel 10% invoerkosten aan de douane?
Of komt hier ook nog 21% btw bij, omdat ze deze in Noorwegen niet moesten betalen?
Of moet de verkoper een deel van zijn verkregen subsidie terug betalen aan de staat?

Als er iemand hier een sluitend antwoord op kan geven, ben ik hem/haar erg dankbaar :)
Voor de duidelijkheid, het gaat om een tweedehands voertuig. Dus ouder dan 6 maand, of 6000+ km gereden.
 
Het hangt van de verkoper af: particulier of niet?
Thanks voor de reactie!
Zit hier dan een verschil tussen? Aangezien de wagen niet als "nieuw" verkocht wordt?


@horta, dat heb ik inderdaad eens gelezen, maar vond het wat verwarrend aangezien verschillende mensen andere antwoorden gaven.
Het is natuurlijk een groot verschil of de btw al dan niet nog betaald moet worden.