Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model 3 ingebroken ondanks sentry mode

This site may earn commission on affiliate links.
Goede dag.

Ik werd vanmorgen verrast gezien er in mijn tesla is ingebroken.
De deur vd bestuurders kant stond op een kier (en raam stond een stukje naar beneden) en mijn kofferbakdeksel was open.
Gelukkig heeft de dader (daders) enkel mijn zonnebril,iphone laadkabel en het sleutelbos meegenomen van mijn kantoor.
De auto stond voor mijn huis, op slot nog wel.
Helaas was de memorykaart vol, dus heb ik de dader(s) niet op beeld.
Ik heb meteen het cylinderslot van kantoor vervangen en mijn smartphone als key verwijderd.
Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt?
ik snap er werkelijk niks van hoe iemand erin geslaagd is mijn auto te openen zonder dat het alarm is afgegaan....
ik hoor het graag...
 
Stond het alarm wel aan? Je sentry mode werkt voor zover ik weet onafhankelijk van het alarm.

Als je sentry mode aanzet gaat het alarm ook vanzelf aan. Je kunt het alarm niet uitzetten zonder eerst sentry mode uit te zetten. Dus als sentry mode aan stond en de auto echt op slot was had het alarm eigenlijk af moeten gaan.

Ik vermoed dus ook dat de auto mogelijk toch niet op slot was of de telefoon te dicht bij de auto in de buurt lag. Zou niet weten hoe ze hem anders open kunnen krijgen. Je had wel pin-to-drive aanstaan neem ik aan? Vrij bekend dat auto's met keyless entry makkelijk in te breken zijn met de juiste apparatuur. Alleen bij de Model 3 is dit anders aangezien dit met Bluetooth via je telefoon werkt. Geen idee of ze dit signaal inmiddels ook al kunnen klonen. Maar als ze op die manier je auto binnen zijn gekomen en je hebt geen pin-to-drive aan staan dan was je auto ook gewoon weg geweest. Dus als dat zo is, is het nog aannemelijker dat die toch niet op slot was of telefoon toch net te dichtbij. Maar gelukkig dan niet dichtbij genoeg om er ook mee weg te kunnen rijden.

En dus ook belangrijk, gebruik een USB stick/drive of SD kaart die groot genoeg is en wis regelmatig oude beelden zodat je altijd je sentry/dashcam beelden kunt terug kijken. ;)

Blijft toch altijd zuur zoiets wanneer mensen aan andermans spullen komen. Blijven helaas altijd mensen die op een niet eerlijke manier geld of spullen willen krijgen.
 
Weet je 100% zeker dat hij op slot was? Ik heb al 2x gehad dat hij niet op slot ging bij het weglopen.

ja 100% zeker dat hij op slot is gegaan.
ik heb via mijn ringdoorbell nog teruggekeken zover het kon, de spiegels waren ingeklapt.
echter, nu ik terug denk zag ik vanmorgen in de app dat de voordeur links en kofferbak open stonden.
op dat moment heb ik er niet bij stilgestaan dat er iets mis was...
 
Stond het alarm wel aan? Je sentry mode werkt voor zover ik weet onafhankelijk van het alarm.
Lag je telefoon misschien in het bereik van de de auto, zodat de auto ontgrendeld kon worden?

zowel het alarm als sentry mode stonden aan. telefoon lag wel binnen een bereik van 10-20 meter van de auto vandaan. echter heb ik via ringdoor waargenomen dat de spiegels waren ingeklapt... dus het was vergrendeld.. hoe de daders hem hebben opengekregen is mij een raadsel... heb nu mijn telefoon ontkoppels als sleutel.. even kijken of dit helpt..
 
mocht je hem toevallig de laatste keer met de kaart geopend hebben, dan zal hij niet vanzelf sluiten bij het weglopen. mijn echtgenote heeft dit al verschillende malen gehad. Gelukkig staat hij dan bij ons gewoon op de oprit. Het alarm staat dan ook niet aan.

ik heb altijd met telefoon als sleutel gebruikt zonder problemen.. snap er even niks meer van... ga morgen Tesla even bellen of zij hiervan op de hoogte zijn...
 
Als je sentry mode aanzet gaat het alarm ook vanzelf aan. Je kunt het alarm niet uitzetten zonder eerst sentry mode uit te zetten. Dus als sentry mode aan stond en de auto echt op slot was had het alarm eigenlijk af moeten gaan.

Ik vermoed dus ook dat de auto mogelijk toch niet op slot was of de telefoon te dicht bij de auto in de buurt lag. Zou niet weten hoe ze hem anders open kunnen krijgen. Je had wel pin-to-drive aanstaan neem ik aan? Vrij bekend dat auto's met keyless entry makkelijk in te breken zijn met de juiste apparatuur. Alleen bij de Model 3 is dit anders aangezien dit met Bluetooth via je telefoon werkt. Geen idee of ze dit signaal inmiddels ook al kunnen klonen. Maar als ze op die manier je auto binnen zijn gekomen en je hebt geen pin-to-drive aan staan dan was je auto ook gewoon weg geweest. Dus als dat zo is, is het nog aannemelijker dat die toch niet op slot was of telefoon toch net te dichtbij. Maar gelukkig dan niet dichtbij genoeg om er ook mee weg te kunnen rijden.

En dus ook belangrijk, gebruik een USB stick/drive of SD kaart die groot genoeg is en wis regelmatig oude beelden zodat je altijd je sentry/dashcam beelden kunt terug kijken. ;)

Blijft toch altijd zuur zoiets wanneer mensen aan andermans spullen komen. Blijven helaas altijd mensen die op een niet eerlijke manier geld of spullen willen krijgen.


beide stonden aan. pin to drive stond uit.. ze hebben enkel middenconsole waar mijn sleutelbos en briellenkoker zaten meegenomen en mijn iphonelaadkabel. voor de rest hebben ze de laadkabels die in de kofferbak zaten niet meegenomen... ik heb mijn lesje wel geleerd.
voortaan elke zondag mijn memory kaart legen voor het geval dat...
 
beide stonden aan. pin to drive stond uit.. ze hebben enkel middenconsole waar mijn sleutelbos en briellenkoker zaten meegenomen en mijn iphonelaadkabel. voor de rest hebben ze de laadkabels die in de kofferbak zaten niet meegenomen... ik heb mijn lesje wel geleerd.
voortaan elke zondag mijn memory kaart legen voor het geval dat...

Als ik je een advies mag geven, zet pin-to-drive meteen aan. Je auto stond dus blijkbaar gewoon op slot en telefoon op 10-20 meter. Dat is normaal ver genoeg om hem niet te laten ontgrendelen. Dan hebben ze dus toch een manier gevonden om erin te kunnen komen en was het ook vast de bedoeling om er mee weg te rijden en is dit mogelijk niet gelukt. Kans dus dat ze het nog eens gaan proberen. Met pin-to-drive ingeschakeld kunnen ze gewoon niet weg rijden ermee.

Inderdaad Tesla even inlichten, mogelijk kunnen zij nog iets uit de logs halen of eventueel Sentry beelden terug halen. Worden volgens mij ook naar Tesla verstuurd. Moet je wel binnen 72 uur opvragen meen ik ergens gelezen te hebben, anders zijn de beelden weg.

Bedenk me net, er is nog een manier als ze op de een of andere manier je Tesla credentials hebben. Mogelijk heb je ergens via een open wifi netwerk je Tesla credentials gebruikt? Of bij een telefoon app die niet van Tesla zelf is? Daarmee kunnen ze je auto mogelijk wel open krijgen. Zou voor de zekerheid dus ook meteen je wachtwoord wijzigen van je Tesla account.


Opzich trouwens best grappig dat ze wel een iPhone laadkabeltje meenemen maar niet de laadkabel van de auto die juist veel meer waard is. Gelukkig dat er verder niets in de auto lag, alleen lastig met die sleutelbos natuurlijk.
 
Als ik je een advies mag geven, zet pin-to-drive meteen aan. Je auto stond dus blijkbaar gewoon op slot en telefoon op 10-20 meter. Dat is normaal ver genoeg om hem niet te laten ontgrendelen. Dan hebben ze dus toch een manier gevonden om erin te kunnen komen en was het ook vast de bedoeling om er mee weg te rijden en is dit mogelijk niet gelukt. Kans dus dat ze het nog eens gaan proberen. Met pin-to-drive ingeschakeld kunnen ze gewoon niet weg rijden ermee.

Inderdaad Tesla even inlichten, mogelijk kunnen zij nog iets uit de logs halen of eventueel Sentry beelden terug halen. Worden volgens mij ook naar Tesla verstuurd. Moet je wel binnen 72 uur opvragen meen ik ergens gelezen te hebben, anders zijn de beelden weg.

Bedenk me net, er is nog een manier als ze op de een of andere manier je Tesla credentials hebben. Mogelijk heb je ergens via een open wifi netwerk je Tesla credentials gebruikt? Of bij een telefoon app die niet van Tesla zelf is? Daarmee kunnen ze je auto mogelijk wel open krijgen. Zou voor de zekerheid dus ook meteen je wachtwoord wijzigen van je Tesla account.


Opzich trouwens best grappig dat ze wel een iPhone laadkabeltje meenemen maar niet de laadkabel van de auto die juist veel meer waard is. Gelukkig dat er verder niets in de auto lag, alleen lastig met die sleutelbos natuurlijk.


in principe is er niks aan de hand mbt tesla credentials.. al met al vond het erg vreemd dat ze juist die dure laadkabels hebben gelaten voor een zonnebril/telefoonlaadkabel/sleutelbos. mbt de beelden zal ik morgen wel even contacten met tesla, hopelijk kunnen ze iets achterhalen..
 
Als ik je een advies mag geven, zet pin-to-drive meteen aan. Je auto stond dus blijkbaar gewoon op slot en telefoon op 10-20 meter. Dat is normaal ver genoeg om hem niet te laten ontgrendelen. Dan hebben ze dus toch een manier gevonden om erin te kunnen komen en was het ook vast de bedoeling om er mee weg te rijden en is dit mogelijk niet gelukt. Kans dus dat ze het nog eens gaan proberen. Met pin-to-drive ingeschakeld kunnen ze gewoon niet weg rijden ermee.

Inderdaad Tesla even inlichten, mogelijk kunnen zij nog iets uit de logs halen of eventueel Sentry beelden terug halen. Worden volgens mij ook naar Tesla verstuurd. Moet je wel binnen 72 uur opvragen meen ik ergens gelezen te hebben, anders zijn de beelden weg.

Bedenk me net, er is nog een manier als ze op de een of andere manier je Tesla credentials hebben. Mogelijk heb je ergens via een open wifi netwerk je Tesla credentials gebruikt? Of bij een telefoon app die niet van Tesla zelf is? Daarmee kunnen ze je auto mogelijk wel open krijgen. Zou voor de zekerheid dus ook meteen je wachtwoord wijzigen van je Tesla account.


Opzich trouwens best grappig dat ze wel een iPhone laadkabeltje meenemen maar niet de laadkabel van de auto die juist veel meer waard is. Gelukkig dat er verder niets in de auto lag, alleen lastig met die sleutelbos natuurlijk.

Pin -to-drive is ook een eis van een aantal verzekeringsmaatschappijen om dekking te krijgen tegen diefstal.
 
Met een bluetooth repeater zou het kunnen in theorie (alleen nog geen geval van bekend). Doen ze ook bij "gewone" keys, signaal oppikken bij de voordeur en doorsturen naar de auto (daarom had ik die sleutels altijd in een metalen doosje liggen).

Simpele oplossing, slapen gaan bluetooth uit zetten.....
 
Maar sinds een half jaartje geleden (of zo) overschrijft hij toch de oudste bestanden als de drive vol is? Weet je zeker dat er niets anders met die memory card aan de hand is?
En overigens blijf ik van mening dat je beter een SSD kunt gebruiken (vrij naar senator Cato)

Alleen recente bestanden. Als je veel saved of sentry clips hebt en die niet regelmatig verwijderd kan die alsnog vol raken. ;) En inderdaad, SSD of USB adapter voor SD kaart (met high endurance SD kaart erin) is altijd beter dan een normale USB stick.
 
Met een bluetooth repeater zou het kunnen in theorie (alleen nog geen geval van bekend). Doen ze ook bij "gewone" keys, signaal oppikken bij de voordeur en doorsturen naar de auto (daarom had ik die sleutels altijd in een metalen doosje liggen).

Simpele oplossing, slapen gaan bluetooth uit zetten.....

Bluetooth repeaters zijn simpel te krijgen, dus dat is een potentiele bron van gevaar (The 5 Best Bluetooth Range Extenders – [Reviews & Rankings]), dus het advies om Bluetooth 's nachts uit te zetten is bijzonder zinvol.

Een klasse 1 repeater versterkt het signaal zodanig dat het bereik 100 m wordt (zie de link), ik neem daarbij aan dat die ontvangers ook nog eens erg gevoelig zijn en dus relatief makkelijk het signaal van binnen oppikken.

Wel ontzettend balen voor TS, sterkte.
 
Bluetooth repeaters zijn simpel te krijgen, dus dat is een potentiele bron van gevaar (The 5 Best Bluetooth Range Extenders – [Reviews & Rankings]), dus het advies om Bluetooth 's nachts uit te zetten is bijzonder zinvol.

Een klasse 1 repeater versterkt het signaal zodanig dat het bereik 100 m wordt (zie de link), ik neem daarbij aan dat die ontvangers ook nog eens erg gevoelig zijn en dus relatief makkelijk het signaal van binnen oppikken.

Wel ontzettend balen voor TS, sterkte.

zal idd kijken of ik bluetooth kan uitzetten in de nacht. krijg je wel een melding via je app indien er wat mankeert aan de auto of wanneer het alarm afgaat als je bluetooth uitstaat?
 
Wat ontzettend balen!

De pin-to-drive is de beste diefstalpreventie. Alle andere Tesla opties zijn onbetrouwbaar.
De Sentry mode videokwaliteit is slecht en de dief neemt makkelijk je USB / SSD mee. Ook de cloud back-up van Tesla is helaas onbetrouwbaar. Het wordt pas geactiveerd als het alarm afgaat (bij jou en anderen waar bv een ruit ingetikt is niet altijd het geval, dus helaas ook onbetrouwbaar) en je moet dit ook expliciet activeren (gaat niet automatisch aan als je Sentry mode activeert). Pin-to-drive is dus je beste optie maar doet uiteraard wel afbreuk aan de user experience (maar een gestolen auto nog veel meer...)

Succes met de afwikkeling.