Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model 3 ingebroken ondanks sentry mode

This site may earn commission on affiliate links.
Er zit een verschil tussen verbonden zijn en de deuren kunnen openen. Als er in de app "verbonden" staat, betekent het niet dat je dan o ook de deuren kan openen. Op kantoor heb ik dat namelijk ook op 10 meter afstand, maar de deuren gaan niet open.

Wat je dus eigenlijk hiermee zegt is dat de TS of de deur opgelaten heeft of er is een relay attack geweest.
In het laatste geval was het waarschijnlijker dat ze heel de auto hadden meegenomen.
 
Er zit replay protection op de app en de auto. Je zult dus de telefoon op dat moment op afstand opdracht moeten geven om de auto te openen. Je kunt niet een opening opnemen en die later afspelen. Bluetooth hack is dus een onwaarschijnlijk scenario omdat dan de telefoon ook gehackt moet zijn. Dan kun je net zo goed de hele auto stelen en strippen, dat levert een hoop meer op.
 
Het is ook niet nodig. Zoals ik al schreef heb je een dubbele hack nodig om dit te misbruiken. Dan kun je makkelijker de telefoon stelen. Je maakt je onnodig zorgen.

Klopt ja, daarom zei ik ook 'als je dit zou willen doen'. ;) Maak me zelf geen zorgen erom, mijn mening is ook dat het via bluetooth gewoon nog niet mogelijk is. Of in ieder geval zo lastig dat zeker niet iedere dief dit zomaar kan doen. En ook al zou het lukken, weg komen ze er toch niet mee dankzij pin-to-drive. :)
 
Dan is het bij een andere Tesla rijder in zijn account terechtgekomen waarbij die andere Teslarijder ten eerste een dief is, ten tweede zich focust op stelen van kleine spullen, ten derde weet waar de Tesla woont en ten vierde niet geïnteresseerd is in diefstal van de hele auto.

Wat denk je wat de kans daarop is? Ik zeg: nihil. Auto niet op slot gedaan is nog steeds veruit de favoriet.
 
  • Like
Reactions: Mars2020