Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S occasion aanschaffen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Ik overweeg een 'net niet nieuwe' Long Range Model S aan te schaffen. Deze auto is geleverd en op naam gezet in februari dit jaar. Een autohandelaar tipte mij dat deze binnen enkele dagen te koop wordt aangeboden en geeft mij de kans om deze nog aan te schaffen voordat deze online komt.

Maar ik heb een aantal vragen en hopelijk kunnen jullie mij helpen:

1) De verkoper zegt dat de auto 'grijs' is maar hoe groot is de kans dat dit 'stealth grey' is? De auto is dus geleverd in februari dit jaar (voor het eerst op naam gezet volgens RDW).

2) Hoe herken ik of deze auto HW4 heeft?

3) Hoe herken ik of deze auto de nieuwe lampen heeft? De auto heeft nog wel het yoke-stuur met toeter als knopje (niet op de airbag)

4) De auto is dus van februari dit jaar en heeft slechts 11.000 km gelopen. Er zit dus nog volledige garantie op. Loop ik dan nog enigszins risico op andere zaken? De auto wordt aangeboden voor 18.000 euro onder de nieuwprijs.

5) Zijn er nog andere zaken waarbij ik misschien rekening mee moet houden of straks op moet letten als ik de auto ga kopen (behalve natuurlijk de uiterlijke inspectie).

Thanks alvast :)
 
HW4 zit er al geruime tijd op, nieuwe lampen vanaf het begin van de productie van de nieuwe S. Stealth Grey is pas aangekondigd op 26 oktober 2023, dus da's misschien nog een risico, maar auto's geleverd in november waren al beschikbaar in Stealth Grey. Vraag is dus of die auto voor of na 1 november is geproduceerd.
 
Dank voor de reacties. Zijn er nog risico’s die ik loop omdat ik een occasion koop (ondanks dat de auto slechts enkele maanden oud is en de oorspronkelijke Tesla garantie er nog op zit)?
Ik kocht in 2016 een 3 maanden oude demowagen met 4000km bij Tesla. De wagen voelde na 6 jaar en 200000 km nog steeds als nieuw aan. Nooit gevoeld dat hij niet nieuw gekocht is. Prijsvoordeel toen was ongeveer 10k (of full option-behalve audio upgrade- voor de prijs van standaard in die tijd)
Enige puntje: als ik op peer comparison grafieken met degradatie keek, zat ik aan de onderste rand van wat anderen nog aan capaciteit over hadden voor dezelfde km-stand (maar wel nog binnen de mainstream). Ik stak het op het feit dat na elke demorit bij Tesla de wagen waarschijnlijk ingeplugd werd om het laden te demonstreren en dus vaak tot 100% geladen is. Ook schijnt voor degradatie het aantal laadbeurten nadelig te zijn, niet de hoeveelheid dat er geladen wordt.
Maar met minder dan 10% degradatie op 200000km was er zeker geen issue.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Ik heb mei vorig jaar een MS LR+ gevonden uit dec 2020 met 20k op de teller voor een mooi prijsje bij een handelaar die niet wist wat ermee te doen. Is inmiddels een paar keer bij SEC geweest voor diverse reparaties onder garantie. Met name de assen en lagers. Rijdt prima, nooit gezeur of wat dan ook.

Ik zeg vooral doen, heb er geen spijt van gehad.