Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Fabel of gerucht. Er zijn daadwerkelijk panelen gespot met een lichtere kleur blauw die in Berlijn vermoedelijk gemaakt gaan worden. Zelfs een Tesla medewerker knipoogde dit. En er zijn altijd geruchten maar een fabel is helemaal fantasie.
Als de levertijd voor Midnight Cherry al maanden vooruit ligt, kun je er wat mij betreft van uit gaan dat er op dit moment geen nieuwe kleuren gelanceerd zullen worden.
 
Hier is toch echt al te zien dat ze er mee bezig zijn. Met Tesla weet je het gewoon nooit.
Helemaal eens dat je met Tesla het nooit weet haha

Had dat plaatje op verschillende EV sites gezien, maar dit kan natuurlijk ook gewoon een mislukte 'normale' blauwe zijn die halverwege het spuitproces eruit is gehaald. Kijk bijvoorbeeld naar de auto's ernaast, die hebben ook missende onderdelen zoals een frunk en een voorruit. Het kunnen gewoon kapotte "pak er maar onderdelen uit" auto's zijn bijvoorbeeld.

Maar inderdaad, je weet het nooit! Ik beweer ook zeker niet dat er géén of wél nieuwe blauw komt, maar de berichtgeving waarop dit gerucht gebaseerd was, vond ik wel erg dun.
 

Abyss Blue Multicoat​

Tesla already offers a Deep Blue Metallic paint option, but based on this render the new blue will be quite different. (click to enlarge)

Ik voorzie dat ze een andere blauw zullen gaan maken in Berlijn.
 
Is natuurlijk een verrassing, omdat ik de auto nog niet heb, Ik ga vanuit het dubbele verbruik en vertrek thuis met 100%. Dan zal ± 200 km toch wel moeten lukken.
Ik heb alle overige merken en modellen ook bekeken, maar dan ben je al snel 80-90K kwijt en blijft het rijbereik het zelfde.
ehh, ja dat zijn weinig km, maar op dit moment geen andere optie als je toch elektrisch wilt rijden met een caravan.

Beter zo zijn om een paar jaartjes te wachten, maar dan kan ik wachten tot ik een ons weeg en heb je nog niets wat je graag wilt.
Kopen en rijden, we zien wel:)
Maar ja, moet ik wel eerst een Tesla hebben.....

ps; snap dat veel mensen naar een RWD gaan qua prijsverschil, zonder sleurhut zou ik dat ook doen, maar die extra kWh in het accupakket en 4 wd 'was' mij die 16K waard. Nu is het verschil nog 7K.
Ook ik verwacht binnenkort een MYLR te kopen en er een caravan, Kip van 1500kg) achter te hangen. Ga uit van 200km bereik.
 
  • Like
Reactions: Twan123
Nu een dikke maand in de MY RWD te hebben gereden ben ik nog zeer tevreden.

Maar er zijn twee punten waar ik me wel aan erger.
1. De automatische ruitenwissers. Daar zit echt geen logica in... Soms gewoon vervelend.
2. Gebruik autopilot/ adaptieve cruisecontrol in een file waar je af en toe stilstaat. Trekt te snel op en remt dan weer fors. Zelfs in chill modus.

Hoop dat het ea met vision only (update) beter gaat worden in de files.
 
Las vandaag in Autoweek een review van iemand met een MYRWD. Twee keer per dag aan de lader in deze kou en slechts feitelijk 200 km bereik. Deed me denken aan mijn MS75. Ben toch blij dat ik 2 jaar geleden voor een M3LR heb gekozen.
 
Las vandaag in Autoweek een review van iemand met een MYRWD. Twee keer per dag aan de lader in deze kou en slechts feitelijk 200 km bereik. Deed me denken aan mijn MS75. Ben toch blij dat ik 2 jaar geleden voor een M3LR heb gekozen.
Met mijn MYP heb ik ook niet heel veel meer bereik. Na 275 is het wel klaar... Gemiddeld 22,5 kWh/100km.
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
Las vandaag in Autoweek een review van iemand met een MYRWD. Twee keer per dag aan de lader in deze kou en slechts feitelijk 200 km bereik. Deed me denken aan mijn MS75. Ben toch blij dat ik 2 jaar geleden voor een M3LR heb gekozen.
Zeker weten dat het geen BMW-verkoper is ? :)

200 km is wel extreem weinig, zeker als ie 2 keer laadt, rijdt ie dus blijkbaar lange stukken en geen stukjes rond de kerk en zou ie toch veel meer moeten halen.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: djerro1234
Nee hoor. Ik rijd altijd de maximum toegestane snelheid. Dus dat is bijna altijd 100. In Duitsland vaak rond de 110.
Dan zit er of iets fout in de auto, of je geeft de hele tijd gas bij en remt vervolgens weer hard.

Anders kan je volgens mij bij veel snelweg gebruik nooit op dat soort gemiddelden komen. Met mijn p85 uit 2015 zit ik bij een snelheid van max + 10km/u zelfs lager.
 
Dan zit er of iets fout in de auto, of je geeft de hele tijd gas bij en remt vervolgens weer hard.

Anders kan je volgens mij bij veel snelweg gebruik nooit op dat soort gemiddelden komen. Met mijn p85 uit 2015 zit ik bij een snelheid van max + 10km/u zelfs lager.
Ik denk dat het met de buitentemperatuur te maken heeft. Zodra het rond de 10 graden is zakt het verbruik naar 18 kWh/100 km. Wat zou er fout kunnen zijn?
 
Nee, snelweg?
image.jpg


MY RWD max 105 cruise