Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een hoop YT filmpjes bekeken/gezocht voor aanschaf maar dat deze doppen een hoger verbruik zouden hebben, die video heb ik dan gemist. We gaan het zien wat het verbruik gaat worden.
Kan video zo snel niet meer vinden. Maar het gemeten "meerverbruik" was gering. Geen zorgen. Ook vraag ik me of de metingen en meetmethoden van die youtubers echt 100% waterdicht zijn.
 
Last edited:
I'm also hesitant to buy this one. Be sure to avoid fingerprints and sun reflection. But I read on many reviews that the matte version gives the impression that the resolution of the screen has gone down. Do you have the same feeling/impression?
my Matte screen is great. Yes it is dull, but thats the idea of matt. Especially driving at night or bright sun, there is no reflection on the glass.
plus if you have kids with greasy hands, you dont see too many finger prints
 
  • Like
Reactions: pjke_39
418 kms with full charge. Same as all others I believe.
BB10C38C-7C58-4D28-B34F-2FE07BFB69D8.jpeg
 
Ik ben ook aan het twijfelen om deze aan te schaffen. Zeker om vingerafdrukken en weerspiegeling van zon te vermijden. Maar ik las op veel reviews dat de mat versie de indruk geeft dat resolutie van het scherm naar beneden is gegaan. Heb jij hetzelfde gevoel/indruk?
Nee, absoluut niet, ik vind de aanrakingen ook prettiger. Je kunt de pixels tellen, scherpte:

9D71AE48-7647-4535-99C8-2EFA08C0277D.jpeg


Enige nadeel is dat er een soort waas over het scherm zit. Omdat het mat is, denk aan melkglas, maar dan transparant.
Ik heb hier een foto onder een extreme hoek genomen om het effect te overdrijven (je ziet de witte stoel, de vlek is de reflectie van de middenconsole). Wat er in feite gebeurd is dat weerspiegelingen die eerst scherp en fel waren worden verspreid over een onregelmatig oppervlak. Aka, reflecties worden extreem difuus.

0A055E60-3345-4DFF-9A7E-102A52998AA8.jpeg


Onder het rijden heb ik hier geen last van, het is het meest zichtbaar bij zeer veel zonlicht dat direct op het scherm valt, hier met een zaklamp:

7AA76F76-B37D-42F2-84A4-31AE291F6CC2.jpeg


Maar de zon komt natuurlijk nooit van dezelfde plek als waar je ogen zijn (en dan ook nog zo fel als een zaklamp).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: AGNL
Nee, absoluut niet, ik vind de aanrakingen ook prettiger. Je kunt de pixels tellen, scherpte:

View attachment 882766

Enige nadeel is dat er een soort waas over het scherm zit. Omdat het mat is, denk aan melkglas, maar dan transparant.
Ik heb hier een foto onder een extreme hoek genomen om het effect te overdrijven (je ziet de witte stoel, de vlek is de reflectie van de middenconsole). Wat er in feite gebeurd is dat weerspiegelingen die eerst scherp en fel waren worden verspreid over een onregelmatig oppervlak. Aka, reflecties worden extreem difuus.

View attachment 882767

Onder het rijden heb ik hier geen last van, het is het meest zichtbaar bij zeer veel zonlicht dat direct op het scherm valt, hier met een zaklamp:

View attachment 882768

Maar de zon komt natuurlijk nooit van dezelfde plek als waar je ogen zijn (en dan ook nog zo fel als een zaklamp).
WoW, bedankt voor de uitgebreide review!!
 
Zag net zeer matige video op YT over laadsessie van Model Y RWD, maar toch met een paar interessante weetjes.

  1. Laadsessie vond plaats bij 3 graden Celsius.
  2. Start SoC is 7%, start laadsnelheid 176 kW, tijd niet in beeld.
  3. Tijd bij 10% SoC is 8:21, laadsnelheid 169 kW
  4. Tijd bij 60% SoC is 8:37, laadsnelheid 89 kW. 50% geladen in 16 minuten.
  5. Tijd bij 85% SoC is 8:49, laadsnelheid is 52 kW, 75% geladen in 28 minuten.
Ik keur het goed :)
TESLA MODEL Y RWD STANDARD POSTERIORE RICARICA 7-100% SUPERCHARGER PICCO POTENZA E COSTO RICARICA - YouTube
 
  • Like
Reactions: Stijn_NL and AGNL
€ 140,45 37% Off | 4Pcs Hub Cap Prestaties Vervanging Wheel Cap 19 Inch Auto Wieldop Volledige Velg Cover Accessoires Voor Tesla Model Y 2018-2023

Bij deze de link. Het loont om contact op te nemen met de shop en om extra korting te vragen.

Zelf heb ik deze liggen, dan zijn de vakken nog net iets meer verdeeld.
Als je contact opneemt stuurt hij de mat zwarte tesla logo's los op.
 
Komt door de invloed van de temperatuur. Het bereik is in de winter altijd minder dan in de zomer. Zie grafiek van mijn oude SR+ (2019)
Loopt vanaf maart weer omhoog. (ik heb dat helaas niet verder gemeten, omdat op 20-4-2020 de auto total loss is gereden)
Blauwe lijn is het maximale bereik na een laadsessie, oranje lijn is de gemidddelde temperatuur tijdens die laadsessie.
Koudste dag in de winter -0,8 graden, bereik toen maar 353 km. in april lag de temp al weer boven de 10 graden, bereik boven de 360 km.
Die auto had overigens slechts een accu van 50 kWh
1670580617816.png
 
Last edited: