Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Ik parkeer zelf op m’n oprit, maar kom regelmatig in garages in het centrum. En ik ben 1m95, dus standaard lager heb ik geen zin in haha. Tis meer een beveiliging voor als ik ‘m per ongeluk laat openen in zo’n garage.
Ik denk dat je eigen lengte weinig rol speelt. Eerder je lenigheid. Hoe denk je dat M3 eigenaars iets bereiken wat diep in de koffer ligt?
Misschien door eerst eens goed op te trekken? 🙂
 
Ik wil vooral m’n hoofd niet stoten aan de klep zoals ik bij de Niro had haha.

Nog een foto bij daglicht:
F1E19EA8-A947-4D98-B49A-35A0E59386FA.jpeg
 
The car is indeed very beautiful. The black spoiler makes it very pretty on the red.
I have ordered the carbon fiber look to go on my car, and am also seriously thinking of getting a pillar delete kit.
18 more days to go........
 
De goedkoopste ABS lip die ik kon vinden. Waar ik woon hebben we parkeergarages van minder dan 2m20 hoog. De klep opent tot 2m40…

Deze in mat zwart match de trim best goed (en heb ik dus gekocht). De Tesla trim zit tussen mat en glans in (zijdeglans? xD).


Ik heb de lak goed gepoetst en ontvet en hij lijkt erg goed te plakken. Met deze temperaturen moet je het geheel wel even wat opwarmen vermoed ik.
Ik heb ook lopen zoeken (blijkbaar niet goed genoeg) en heb uit eindelijk het dubbele betaald 😪
Maar ziet er heel mooi uit! Hoelang heb jij het laten "drogen/hechten" alvorens je weer ging rijden? Ik moet de mijne nog opplakken.

Verder deel ik de mening dat AP best schokkerig kan zijn. En is sommige situaties levensgevaarlijk. Als ik zie dat het drukker wordt op sommige stukken (veel invoegend verkeer of file rijden) neem ik het rijden weer even over. Remmen doet het soms zo hard.. Maar misschien dat een kalibratie dit verbeterd. Maar tot nu toe vind ik de Adaptive Cruisecontrol van Audi veel relaxter.
 
Last edited:
– Install the spoiler before bedtime, so the spoiler can adhere to the car during night.
– Do not install this if your car is outside and it is going to rain in the hours after installation.
– Use tape that doesn’t damage the car’s paint.
 
  • Like
Reactions: Spencer_
Verder deel ik de mening dat AP best schokkerig kan zijn. En is sommige situaties levensgevaarlijk. Als ik zie dat het drukker wordt op sommige stukken (veel invoegend verkeer of file rijden) neem ik het rijden weer even over. Remmen doet het soms zo hard.. Maar misschien dat een kalibratie dit verbeterd. Maar tot nu toe vind ik de Adaptive Cruisecontrol van Audi veel relaxter.
Ik ben benieuwd naar de AP op de MYRWD. Die op de Model 3 was prima op de steeds incidenteler wordende ghost brakes na (bij afslagen nog vooral af en toe). Zijn er hier al mensen die van een M3 komen en de AP in de MYRWD al hebben kunnen testen?
 
Last edited:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn model Y RDW zwart 19" opgehaald in Tilburg.
Mooie ervaring, apple achtige marketing grote hal met 100 teslas :)

Bouwkwaliteit en rijgedrag vind ik zeer goed, wel stug geveerd maar voor mij geen probleem.
Moest wel even wennen aan alle veiligheids systemen, veel drama als je even de rijstrook aan tikt enzo.
Infotainment, app, en navigatie zijn brilliant en mis android auto totaal niet.
Range bij 2C is ongeveer 350km met lange stukken snelweg (max 105kph)
Acceleratie meer dan voldoende voor NL, met name de tussensprint zeer snel

TACC is wat mij betreft perfect en beter dan mijn vorige auto (audi A3 etron).
Nog geen phantom brake kunnen ontdekken (300km gereden)

Maar met de autopilot ben ik echt aan het worstelen, zie de meerwaarde tov TACC niet echt.
Vaak waarchuwing dat ik het stuur moet wiebelen, maar dat is echt gevoelig en wordt ik vaak uit de AP gegooid.
Rijstrook wisselen ook elke keer weer uit en aanzetten, dus bij druk verkeer met veel inhalen best irritant.

Kan me voorstellen dat bij lange rechte stukken snelweg en dan handsfree rijden het een verademing is, maar niet als je elke 2min aan het stuur moet rommelen.

Verder dik tevreden, mooie bak!
 
Ik heb ook lopen zoeken (blijkbaar niet goed genoeg) en heb uit eindelijk het dubbele betaald 😪
Maar ziet er heel mooi uit! Hoelang heb jij het laten "drogen/hechten" alvorens je weer ging rijden? Ik moet de mijne nog opplakken.
Ik heb klep gepoetst met ruitenreiniger, toen met alcohol. De zon scheen, dus met klep open (en in de zon) even laten drogen.
Toen was het metaal ook wat opgewarmd, dus spoiler erop geplakt en elke centimeter aangedrukt. Tape erop gezet. Klep weer omhoog, zo een half uurtje laten staan, lip was lekker opgewarmd van de zon. Alles nog een keer elke centimeter aandrukt, toen met klep dicht uurtje laten staan.
Alles nog een keer aangedrukt en tape eraf gehaald en weer aangedrukt. Hij zit tot nu toe goed 😅

Het is wel koud op het moment, dus je moet vooral zorgen dat je er wat warmte in krijgt zodat die dubbelzijdige tape goed gaat plakken denk ik.
 
  • Like
Reactions: Spencer_
Ik heb afgelopen vrijdag mijn model Y RDW zwart 19" opgehaald in Tilburg.
Mooie ervaring, apple achtige marketing grote hal met 100 teslas :)

Bouwkwaliteit en rijgedrag vind ik zeer goed, wel stug geveerd maar voor mij geen probleem.
Moest wel even wennen aan alle veiligheids systemen, veel drama als je even de rijstrook aan tikt enzo.
Infotainment, app, en navigatie zijn brilliant en mis android auto totaal niet.
Range bij 2C is ongeveer 350km met lange stukken snelweg (max 105kph)
Acceleratie meer dan voldoende voor NL, met name de tussensprint zeer snel

TACC is wat mij betreft perfect en beter dan mijn vorige auto (audi A3 etron).
Nog geen phantom brake kunnen ontdekken (300km gereden)

Maar met de autopilot ben ik echt aan het worstelen, zie de meerwaarde tov TACC niet echt.
Vaak waarchuwing dat ik het stuur moet wiebelen, maar dat is echt gevoelig en wordt ik vaak uit de AP gegooid.
Rijstrook wisselen ook elke keer weer uit en aanzetten, dus bij druk verkeer met veel inhalen best irritant.

Kan me voorstellen dat bij lange rechte stukken snelweg en dan handsfree rijden het een verademing is, maar niet als je elke 2min aan het stuur moet rommelen.

Verder dik tevreden, mooie bak!
Zelf met AP moet je je handen op het stuur houden. Anders wordt je inderdaad er uit gegooid. Het is niet gemaakt om handsfree te rijden.
 
Maar met de autopilot ben ik echt aan het worstelen, zie de meerwaarde tov TACC niet echt.
Vaak waarchuwing dat ik het stuur moet wiebelen, maar dat is echt gevoelig en wordt ik vaak uit de AP gegooid.
Rijstrook wisselen ook elke keer weer uit en aanzetten, dus bij druk verkeer met veel inhalen best irritant.
Ja, niet wiebelen maar gewoon een beetje druk uitoefenen 1 kant op.
Rijstrookwisselen, wat ik nu doe is richting aangeven, dan hoor je een bong dat hij eraf gaat en kun je sturen, dan op de nieuwe rijstrook niet zelf de richtingaanwijzer uit doen, maar gewoon AP erop zetten, dan gaat de richtingaanwijzer vanzelf uit. Dan is het best goed te doen.
 
Beste mensen, zijn er nog meer MY RDW eigenaren die vibraties ervaren door de banden die te lang stil hebben gestaan op de boot? Ik vraag me af of de problemen zelf gaan verdwijnen na het lang doorrijden. Als mijn banden gecupt zijn, lost het probleem zich ook niet zelf op. Daarnaast vraag ik mij ook af, waarom de ene wel, de andere er geen/ weinig last van heeft? En heeft het verhogen van de bandenspanning ook effect en indien ja, hoe hoog moet de banden spanning dan minimaal zijn?
 
Beste mensen, zijn er nog meer MY RDW eigenaren die vibraties ervaren door de banden die te lang stil hebben gestaan op de boot? Ik vraag me af of de problemen zelf gaan verdwijnen na het lang doorrijden. Als mijn banden gecupt zijn, lost het probleem zich ook niet zelf op. Daarnaast vraag ik mij ook af, waarom de ene wel, de andere er geen/ weinig last van heeft? En heeft het verhogen van de bandenspanning ook effect en indien ja, hoe hoog moet de banden spanning dan minimaal zijn?
Hoeveel KM heb je al gereden? Normaliter zou dit na enkel 100 tal KM verdwenen moeten zijn.
 
Beste mensen, zijn er nog meer MY RDW eigenaren die vibraties ervaren door de banden die te lang stil hebben gestaan op de boot? Ik vraag me af of de problemen zelf gaan verdwijnen na het lang doorrijden. Als mijn banden gecupt zijn, lost het probleem zich ook niet zelf op. Daarnaast vraag ik mij ook af, waarom de ene wel, de andere er geen/ weinig last van heeft? En heeft het verhogen van de bandenspanning ook effect en indien ja, hoe hoog moet de banden spanning dan minimaal zijn?
Wat is het precies wat je ervaart? Is het trilling in de cabine of ook echt in het stuur? Ik merk wel iets van een lichte trilling bij 130+ maar niet in het stuur. Problemen met banden voel je vaak ook in het stuur.
 
Deze ochtend de E19 van Antwerpen naar Brussel met de gebruikelijke files volledig op AP gedaan. De auto zigzagt soms wel wat tussen de lijnen en de sweetspot tussen aan het stuur komen en eruit gegooid worden moet ik nog vinden maar voor de rest vind ik het wel heel relax pendelen.
Gisteren had ik even kort vibratie van de banden maar vandaag niet meer opgevallen. Ook de ophanging is prima alleen op sommige landwegen voelt het iets harder aan maar dat kan ook aan de wereldberoemde Belgische wegen liggen. 😎
 
Beste mensen, zijn er nog meer MY RDW eigenaren die vibraties ervaren door de banden die te lang stil hebben gestaan op de boot? Ik vraag me af of de problemen zelf gaan verdwijnen na het lang doorrijden. Als mijn banden gecupt zijn, lost het probleem zich ook niet zelf op. Daarnaast vraag ik mij ook af, waarom de ene wel, de andere er geen/ weinig last van heeft? En heeft het verhogen van de bandenspanning ook effect en indien ja, hoe hoog moet de banden spanning dan minimaal zijn?
I also have the same issue. Driven around 450 kms by now. Went to Tesla Utrecht last week Friday but they didn’t have time to look. Made an appointment for this Friday at Den Haag to have a check. Tesla Utrecht mentioned that this should disappear around 1000 kms but with these temperatures not sure how long will it take so better if they have a look. @Spencer_ mentioned in another thread that he was able to get two tires replaced, so hope for something similar in my case.