Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Oh zei ik velgen, wieldoppen inderdaad. ;)
Ben trouwens die laatste (kerst?) update aan het doorvoeren en klopt het dat je lichten voor en achter (die zijn nu weer uit) aan gaan? Hij zit nu op 60%.
Nice! Heb nu de holiday update op de 3. Meestal na ontvangst krijg je de eerste 4 weken geen updates, dus een stap terug met wat ik nu heb. Fijn om te lezen dat ze dit keer hem wel snel door pushen.
 
Ik was online even aan het zoeken waar ik mijn SSD nu moet aansluiten, en kwam toen dit filmpje van ‘EV Dave’ (..) tegen:


Die Tesla USB stick heb hier nog niemand over gehoord. Ben benieuwd of ik die tegenkom in mijn MY straks..

Ander puntje: de wireless charger leek niet te werken toen ik mijn telefoon (in een case) erop legde. Moet ik hem ergens activeren misschien of is probleem met oude interieur ingebouwde wireless chargers (te weinig kracht) nog niet verholpen?
Wat een gedoe met zo een externe ssd... Heb zelf een 512gb stickje in handschoenkastje en klaar is kees.
 
Wat een gedoe met zo een externe ssd... Heb zelf een 512gb stickje in handschoenkastje en klaar is kees.
Ooit genomen in mijn Model 3 om dat er destijds wat problemen waren met data transfer naar USB sticks. Overigens lijkt me zo’n uitstekende USB stick in het handschoenkastje een risico omdat daar -bij ons althans- nog wel eens wat in gestouwd wordt. Overigens is die SSD niet veel groter dan een USB stick hoor. En waar moet ik anders die bakken met ruimte in Tesla mee vullen..
 
Die Tesla USB stick heb hier nog niemand over gehoord. Ben benieuwd of ik die tegenkom in mijn MY straks..

Ander puntje: de wireless charger leek niet te werken toen ik mijn telefoon (in een case) erop legde. Moet ik hem ergens activeren misschien of is probleem met oude interieur ingebouwde wireless chargers (te weinig kracht) nog niet verholpen?
USB stick voor de dashcam is inderdaad netjes meegeleverd. Wireless charger werkte toch wel; duurde alleen even voor telefoon ging laden. Algehele afwerkingsniveau is wel een stuk beter dan in de Model 3 van 2019. Auto is een stuk stiller ook, heerlijk. Stoelen zijn ook beter: bieden veel meer support. Overigens waren die in de Model 3 niet slecht, maar deze zijn wat sportiever.
 
  • Like
Reactions: JanV23
..voorstoelen lijken wel meer support te hebben dan die ik in mijn Model 3 uit 2019 had maar ik kan niet direct vergelijken of dat echt zo is. Niemand had in z'n MYRWD uit China de nieuwe voorstoelen zoals die in Duitse MY's zijn gesignaleerd volgens mij, dus zal bij mij niet anders zijn. VIN is in serie PC57.
Voorstoelen zijn wel echt beter heb ik geconcludeerd, en vrouwlief is het met mee eens.. Ze geven meer support (diepere kuip).
 
USB stick voor de dashcam is inderdaad netjes meegeleverd. Wireless charger werkte toch wel; duurde alleen even voor telefoon ging laden. Algehele afwerkingsniveau is wel een stuk beter dan in de Model 3 van 2019. Auto is een stuk stiller ook, heerlijk. Stoelen zijn ook beter: bieden veel meer support. Overigens waren die in de Model 3 niet slecht, maar deze zijn wat sportiever.
Waar bevindt deze USB stick zich? Heb hem niet apart ontvangen
 
Het is Spotify op CarPlay allll over again!

Apple Music op Tesla laad alleen de bovenste X nummers in van je playlist (dat is wat Spotify 3 jaar geleden deed), dus ik kan gewoon niet normaal al mijn muziek luisteren :(.


Al die Gen Z'ers (ik ben een millenial :+) luisteren alleen nog maar naar automatisch gecureerde muziek ipv playlists die ze zelf opbouwen blijkbaar ;(
Laat staan het feit dat ik 6 taps en 2 swipes nodig heb om m'n muziek te starten 😅
Op CarPlay roep je slechts: "Speel al mijn muziek". Done.

Hopelijk in v23.1/2/3/4.0 beter.
 
Last edited:
Nice! Heb nu de holiday update op de 3. Meestal na ontvangst krijg je de eerste 4 weken geen updates, dus een stap terug met wat ik nu heb. Fijn om te lezen dat ze dit keer hem wel snel door pushen.
Over de update gesproken. Daarvoor heb je een aparte WiFi verbinding (hotspot IPhone??) nodig toch? Is dat niet raar als de rest van de auto wel connectivity heeft of mis ik iets? Groet van een beginnende tesla rijder
 
Over de update gesproken. Daarvoor heb je een aparte WiFi verbinding (hotspot IPhone??) nodig toch? Is dat niet raar als de rest van de auto wel connectivity heeft of mis ik iets? Groet van een beginnende tesla rijder
Tesla spaart natuurlijk liever data, dus je gaat hem ook krijgen over connectivity, maar veel later (en minder vaak) dan als je gewoon op wifi zit.
 
  • Like
Reactions: JWTheKING
Die Tesla USB stick heb hier nog niemand over gehoord. Ben benieuwd of ik die tegenkom in mijn MY straks..
Zat er bij mij in (20 juni MIC MYLR)
Ander puntje: de wireless charger leek niet te werken toen ik mijn telefoon (in een case) erop legde. Moet ik hem ergens activeren misschien of is probleem met oude interieur ingebouwde wireless chargers (te weinig kracht) nog niet verholpen?
Werkt perfect bij mij. Zelfs met ID card tussen telefoon en hoesje.
Misschien wel niet gezond voor de ID card chip, maar dat zien we wel.
 
  • Like
Reactions: NielsA
vraag voor alle ervaren eigenaren. Als u naar het Verenigd Koninkrijk reist, slaagt de AP er dan in om aan de goede kant van de weg te rijden en te sturen in de stad? verandert hij op de snelwegen van rijstrook naar de juiste kant?
 
OKe, nog steeds de vlakke achterbank (links)?

1671616694545.jpeg