Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Ben zelf nu ook eindelijk sinds 2 dagen de dolgelukkige bezitter van een MY RWD; wat een fantastische auto!

Wel een vraagje over Autopilot… We hebben afgelopen zomer getoerd in Noorwegen in een ID.3 die een fijne cruisecontrol had die vrijwel perfect afremde voor bochten en rotondes. Ik had dit ook verwacht te krijgen met Autopilit/TACC maar die van mij vliegt werkelijk op scherpe bochten en rotondes af zodat ik toch zelf flink moet bijremmen. Heel irritant. Is dit normaal?
 
Kunnen de foto's van de lenzen worden gedeeld?
Gisteren opgehaald, kwam van Hoegh Shanghai. Zijn gewoon de oude camera’s
CA6B6DE5-D96B-4A28-A1E1-F22F68773125.jpeg
.
 
Gisteren opgehaald, kwam van Hoegh Shanghai. Zijn gewoon de oude camera’s
Ben zelf ook erg sceptisch over die “nieuwe” camera’s, maar onze foto’s zeggen enkel iets over de gebruikte lenzen; niets over de gebruikte sensoren die er achter zitten natuurlijk. De lens is belangrijkste component voor potentiële lichtinname (f-getal; grootte van de lensopening) en de sensor erachter bepaalt met name de resolutie van het beeld en in mindere mate (minder dan de lens notmaliter) ook hoeveel licht er verwerkt kan worden.

Dus theoretisch zou het nog steeds kunnen dat de sensoren wel ge-update zijn, maar dat betwijfeli ik…
 
Ben zelf nu ook eindelijk sinds 2 dagen de dolgelukkige bezitter van een MY RWD; wat een fantastische auto!

Wel een vraagje over Autopilot… We hebben afgelopen zomer getoerd in Noorwegen in een ID.3 die een fijne cruisecontrol had die vrijwel perfect afremde voor bochten en rotondes. Ik had dit ook verwacht te krijgen met Autopilit/TACC maar die van mij vliegt werkelijk op scherpe bochten en rotondes af zodat ik toch zelf flink moet bijremmen. Heel irritant. Is dit normaal?
De Autopilot is er wat op achteruit gegaan na de introductie van Vision only helaas. Overigens denk ik dat het op bochtige (en eventueel heuvelachtige) tweebaanswegen sowieso verstandiger is niet te vertrouwen op de Autopilot; mijn ervaring met mijn Model 3SR+ (voor Vision only) was 3 jaar onder veel verschillende omstandigheden een hele goede, tot het moment de auto besloot in Noorwegen in een flauwe bocht toch flink over de streep te gaan.. Ik zat gelukkig op te letten en er was geen tegenligger, maar anders kan zo’n zeldzaam foutje van het systeem je flink opbreken.
 
  • Like
Reactions: eddythepeddy
Beste wensen allemaal!
Heeft er iemand al geprobeerd een telefoon op te laden met een kabeltje?
Mijn telefoon lijkt (via een USB-C naar Lightning kabeltje) niet te laden....Zowel voorste als achterste poorten geprobeerd. En kabeltje getest middels een powerbank.

Edit: het probleem zou kunnen zijn dat ik een iPhone7 heb, die ondersteund nog niet het USB-C power delivery protocol en dan laadt de iPhone waarschijnlijk alleen op "standaard" snelheid (traag dus).
 
Last edited:
De Autopilot is er wat op achteruit gegaan na de introductie van Vision only helaas. Overigens denk ik dat het op bochtige (en eventueel heuvelachtige) tweebaanswegen sowieso verstandiger is niet te vertrouwen op de Autopilot; mijn ervaring met mijn Model 3SR+ (voor Vision only) was 3 jaar onder veel verschillende omstandigheden een hele goede, tot het moment de auto besloot in Noorwegen in een flauwe bocht toch flink over de streep te gaan.. Ik zat gelukkig op te letten en er was geen tegenligger, maar anders kan zo’n zeldzaam foutje van het systeem je flink opbreken.
Dank voor je snelle en heldere uitleg! 👍🏻

Toch blijf ik het opmerkelijk vinden aangezien die ID.3 het op basis van navigatie-info doet. Die geeft heel netjes ruim van tevoren aan dat er een bocht aankomt en hij dus vaart zal gaan minderen. Via gps weet Autopilot toch ook dat t raar is om nog met 80 km/u tot op 10 mr van een rotonde te blijven rijden? Daar heb je geen Vision of radar voor nodig. Allemaal prachtig die verhalen over hoe Tesla zoveel data gebruikt om de “machine te leren” en de basics niet voor elkaar heeft? Ik ben me er terdege van bewust dat ik niet de eerste Autopilot-klager ben maar dit is wel een beetje teleurstellend… Helemaal als je ziet hoe ver FSD in de US al is waar dit wel allemaal echt al vrij goed lijkt te werken!
 
Dank voor je snelle en heldere uitleg! 👍🏻

Toch blijf ik het opmerkelijk vinden aangezien die ID.3 het op basis van navigatie-info doet. Die geeft heel netjes ruim van tevoren aan dat er een bocht aankomt en hij dus vaart zal gaan minderen. Via gps weet Autopilot toch ook dat t raar is om nog met 80 km/u tot op 10 mr van een rotonde te blijven rijden? Daar heb je geen Vision of radar voor nodig. Allemaal prachtig die verhalen over hoe Tesla zoveel data gebruikt om de “machine te leren” en de basics niet voor elkaar heeft? Ik ben me er terdege van bewust dat ik niet de eerste Autopilot-klager ben maar dit is wel een beetje teleurstellend… Helemaal als je ziet hoe ver FSD in de US al is waar dit wel allemaal echt al vrij goed lijkt te werken!
This is the second day I drove my MY RWD. So a very little experience so far, but I can definitely say even though my MY does not slow down in a very large radius turns like highway roads, it definitely slows down in narrow radius turns significantly while on adaptive cruise control.
 
  • Like
Reactions: eddythepeddy
This is the second day I drove my MY RWD. So a very little experience so far, but I can definitely say even though my MY does not slow down in a very large radius turns like highway roads, it definitely slows down in narrow radius turns significantly while on adaptive cruise control.
Thx for this, will try with TACC tomorrow then to see if that works better in these usecases than AP! 🙏🏻
 
  • Like
Reactions: eadrea
in mijn RWD hoor ik bij rijden afhankelijk van windrichting een fluittoon die van achteren komt. Wat zou dit kunnen zijn? Deurrubbers, dakrubbers kleine lekkage en even bijstellen? Moeilijk te bepalen waar het precies zit. Graag reactie of er nog meer RWD rijders hier last van hebben en mogelijke oplossing.
Verder auto in topstaat..alles heel strak en goed in de lak. Brouwkwaliteit prima. Rijdt super ( mijn 1e ev en prive aankoop).
 
in mijn RWD hoor ik bij rijden afhankelijk van windrichting een fluittoon die van achteren komt. Wat zou dit kunnen zijn? Deurrubbers, dakrubbers kleine lekkage en even bijstellen? Moeilijk te bepalen waar het precies zit. Graag reactie of er nog meer RWD rijders hier last van hebben en mogelijke oplossing.
Verder auto in topstaat..alles heel strak en goed in de lak. Brouwkwaliteit prima. Rijdt super ( mijn 1e ev en prive aankoop).
Exactly the same experience here. First day depending on the wind direction (I guess it happens when there is a side wind) there was a clear whistling noise. Today it was not there because of the wind direction.
 
  • Like
Reactions: Solex
in mijn RWD hoor ik bij rijden afhankelijk van windrichting een fluittoon die van achteren komt. Wat zou dit kunnen zijn? Deurrubbers, dakrubbers kleine lekkage en even bijstellen? Moeilijk te bepalen waar het precies zit. Graag reactie of er nog meer RWD rijders hier last van hebben en mogelijke oplossing.
Verder auto in topstaat..alles heel strak en goed in de lak. Brouwkwaliteit prima. Rijdt super ( mijn 1e ev en prive aankoop).
Yep, hier ook fluittoon, met meerdere snelheden en verschillende windrichtingen. Kan er niet de vinger op leggen, maar serviceafspraak is gemaakt.
 
  • Like
Reactions: Solex