Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Een vraagje aan de Model Y bezitters. Als je de achterbank neerklapt past er dan een racefiets in?
Ik heb er net de elektrische fiets van mijn vrouw in gestoken. Is wel veel nipter dan in de MS. Het is een vrouwenmodel, het stuur is veel hoger dan van een racefiets en dat is de bottleneck.
Maar met een racefiets zou ik het voorwiel uithalen en de fiets verticaal zetten. Veel veiliger voor de fiets én de wagen. Er bestaan zelfs bevestigingen voor die je op de achterkant van de achterbank monteert (niet mijn foto).
1673377948091.jpeg
 
Ik heb het idee dat de twee USB-C poorten in het middenconsole niet werken (geen voeding) in mijn MY. Zal morgen voor de zekerheid nog eens testen met een kabel die zeker weten werkt, maar de gebruikte kabel werkte wel met een andere voeding dus denk dat ik de uitkomst wel weet. Iemand anders ervaring mee? Meende zoiets eerder gelezen te hebben.

Na een heerlijke rit naar werk te hebben gehad vanmorgen (de auto is zoooo stil t.o.v. Model 3 uit 2019) stoorde ik me op de weg terug aan de wireless charger die zo zwak is dat laden van een iPhone in hoes slechts af en toe werkt. Toen ik uitweek naar een kabel bleek dat dus ook niet te werken. Arggggghhh! En tot slot belandde ik ook nog eens op het Autopilot strafbankje… Dat mogen ze van mij afschaffen. Beschouw feit dat bestuurder het stuur (hoewel net te laat) beweegt / overpakt simpelweg als bewijs dat er niks aan de hand is, en geef de bestuurder weer de mogelijkheid de AP in te schakelen. Vaak mis ik de waarschuwing juist omdat ik op de weg let en mijn hand op het stuur blijkbaar niet zwaar genoeg is om geregistreerd te worden.
 
Ik heb het idee dat de twee USB-C poorten in het middenconsole niet werken (geen voeding) in mijn MY. Zal morgen voor de zekerheid nog eens testen met een kabel die zeker weten werkt, maar de gebruikte kabel werkte wel met een andere voeding dus denk dat ik de uitkomst wel weet. Iemand anders ervaring mee? Meende zoiets eerder gelezen te hebben.

Na een heerlijke rit naar werk te hebben gehad vanmorgen (de auto is zoooo stil t.o.v. Model 3 uit 2019) stoorde ik me op de weg terug aan de wireless charger die zo zwak is dat laden van een iPhone in hoes slechts af en toe werkt. Toen ik uitweek naar een kabel bleek dat dus ook niet te werken. Arggggghhh! En tot slot belandde ik ook nog eens op het Autopilot strafbankje… Dat mogen ze van mij afschaffen. Beschouw feit dat bestuurder het stuur (hoewel net te laat) beweegt / overpakt simpelweg als bewijs dat er niks aan de hand is, en geef de bestuurder weer de mogelijkheid de AP in te schakelen. Vaak mis ik de waarschuwing juist omdat ik op de weg let en mijn hand op het stuur blijkbaar niet zwaar genoeg is om geregistreerd te worden.
USB C Charging zou moeten werken, Data overdracht is eruit gehaald. Enige USB met Data is in het dashboard kastje. Mocht je meer data overdracht poorten nodig hebben kan je twee dingen doen. Of een USB hubje in dashboard kastje, of je kan de controller achter de USB C poorten in de midden console veranderen en een extra kabel van deze hub naar je MCU onder dashboard kastje trekken.
Kan original (uit ouder model tesla die dit wel had) of met after market spullen.

PS welke Iphone heb je? Als je een mini heb moet je hem circa 2 CM verhogen dan laad deze wel op. https://fcc.report/FCC-ID/2AEIM-WC4/5120615.pdf Hier een linkje naar deel van stralingsrapport van de charging pad. Hier kan je zien waar de coils zitten die zorgen voor het draadloos opladen.
 
Ik heb het idee dat de twee USB-C poorten in het middenconsole niet werken (geen voeding) in mijn MY. Zal morgen voor de zekerheid nog eens testen met een kabel die zeker weten werkt, maar de gebruikte kabel werkte wel met een andere voeding dus denk dat ik de uitkomst wel weet. Iemand anders ervaring mee? Meende zoiets eerder gelezen te hebben.

Bij mij werken ze prima. Enige jammere is dat er geen 'data' over deze poorten loopt. Enige poort die dit wel doet is de poort linksboven in je dashboardkastje (daar waar de USB stick voor de dashcam zit).
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik heb het idee dat de twee USB-C poorten in het middenconsole niet werken (geen voeding) in mijn MY. Zal morgen voor de zekerheid nog eens testen met een kabel die zeker weten werkt, maar de gebruikte kabel werkte wel met een andere voeding dus denk dat ik de uitkomst wel weet. Iemand anders ervaring mee? Meende zoiets eerder gelezen te hebben.

Na een heerlijke rit naar werk te hebben gehad vanmorgen (de auto is zoooo stil t.o.v. Model 3 uit 2019) stoorde ik me op de weg terug aan de wireless charger die zo zwak is dat laden van een iPhone in hoes slechts af en toe werkt. Toen ik uitweek naar een kabel bleek dat dus ook niet te werken. Arggggghhh! En tot slot belandde ik ook nog eens op het Autopilot strafbankje… Dat mogen ze van mij afschaffen. Beschouw feit dat bestuurder het stuur (hoewel net te laat) beweegt / overpakt simpelweg als bewijs dat er niks aan de hand is, en geef de bestuurder weer de mogelijkheid de AP in te schakelen. Vaak mis ik de waarschuwing juist omdat ik op de weg let en mijn hand op het stuur blijkbaar niet zwaar genoeg is om geregistreerd te worden.
Bij ons werken de USB poorten in de middenconsole goed zowel ook als de draadloze laders. Heb een Samsung met een leder Wallet case en laad gewoon op zonder onderbrekingen.

Wat betreft de AP vind ik het geen fijn systeem in de files zelfs in chill modus remt ie vaak laat en leest vaak snelheden die er niet zijn of van een parallel weg en gaat dan in de ankers. Dit was bij mijn vorige auto veel stabieler... eigenlijk helemaal geen last gehad van dit soort onverwachte acties.
 
Ik heb een Tesla Wall charger(connector heet die tegenwoordig volgens mij), met mijn Model 3 kan ik netjes het laadklepje openen door op de knop te drukken, dit lijkt alleen voor de Model Y niet te werken?
Hebben meerdere mensen hier last van?
Bij een Supercharger gaat het klepje van de Y wel netjes open.

Ik heb een redelijk oude versie van de Wall Connecter, rond 2018 al gekocht en geinstalleerd. Is er iets veranderd aan het protocol?
Update hierover:
Zojuist was Tesla Mobile Service hier, en we hebben de auto nagelopen. Het probleem zat hem in het "te snel" uitstappen, waardoor de auto nog met andere dingen bezig is en niet gereed is om de laadklep te openen via de kabel.

Naar mijn inzicht moest ik de knop gewoon langer ingedrukt houden, maar probeerde die het op een beleefde manier te vertellen.

Bij de Model 3 hoefde ik te klikken.
Bij de Model Y moet ik hem 1 sec vast houden voor de poort open gaat.

Het is dus een klein verschil, maar wellicht hebben de andere leden die er ook last van hadden wat aan. Voor mij is het probleem in ieder geval opgelost (er was eigenlijk geen probleem, maar een gebruikersfout)
 
Gisteren mijn auto terug gekregen van de Wrapper.
Heb een full body wrap erop laten zetten, en iets andere zomer velgen(Yota YP1).
Voorruit en zijruiten voor heb ik ook laten tinten.
Zie resultaat:

Ik ben er super tevreden mee! Over 2 weken worden koplampen en achterlichten nog ge-smoked.
 

Attachments

  • 6f9cf598-dbb5-46e0-af39-e3bda8cd6d85.jpg
    6f9cf598-dbb5-46e0-af39-e3bda8cd6d85.jpg
    457.8 KB · Views: 135
  • 0bf8545b-ec59-412e-86cd-fe0a9bd91ace.jpg
    0bf8545b-ec59-412e-86cd-fe0a9bd91ace.jpg
    525 KB · Views: 137
Gisteren mijn auto terug gekregen van de Wrapper.
Heb een full body wrap erop laten zetten, en iets andere zomer velgen(Yota YP1).
Voorruit en zijruiten voor heb ik ook laten tinten.
Zie resultaat:

Ik ben er super tevreden mee! Over 2 weken worden koplampen en achterlichten nog ge-smoked.
Nice, ik wil ook de zijruiten laten tinten om het wat meer te laten matchen met de achterruiten, hoeveel % zit je nu, doe je wel tot de grens?

En voorruit nooit over nagedacht eigenlijk, maar die kan je dus ook tinten, hoeveel % zit je daar ?
 
Nice, ik wil ook de zijruiten laten tinten om het wat meer te laten matchen met de achterruiten, hoeveel % zit je nu, doe je wel tot de grens?

En voorruit nooit over nagedacht eigenlijk, maar die kan je dus ook tinten, hoeveel % zit je daar ?
% weet ik niet precies, er zit HP65 folie op.
Ik heb op de voorruit nog 60% licht doorlating, en op de zijruiten 56,8%.
Wettelijk gezien moet je meer dan 50% licht doorlating hebben, en daar zit ik netjes aan.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Gisteren mijn auto terug gekregen van de Wrapper.
Heb een full body wrap erop laten zetten, en iets andere zomer velgen(Yota YP1).
Voorruit en zijruiten voor heb ik ook laten tinten.
Zie resultaat:

Ik ben er super tevreden mee! Over 2 weken worden koplampen en achterlichten nog ge-smoked.
zeer bijzondere kleur! Heb je de binnenkant van de deuren/instaplijsten ook laten doen?
 
  • Love
Reactions: Patatman