Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook een iPhone12 mini en de plaatsing is erg kritisch. Als ik hem ongeveer 1cm naar boven schuif en helemaal tegen het randje in het midden van de charging pad leg dan laadt hij goed. Anders niet of nauwelijks.

Bij mij doen de USB-C poorten in de console het ook niet (geen voeding), kabeltje werkt wel met netadapter. Dacht eerst dat het aan mijn iPhone7 lag (geen ondersteuning van USB Power Delivery Protocol) maar met de iPhone 12 mini werkt het ook niet.
Zonder hoesje gaat het beter, maar laden start nog steeds niet altijd. Ook niet als ik de telefoon hoger hou (in een test vanmiddag).

USB-C poorten blijken het toch wel te doen.. Recent aangeschafte USB-C naar Lightning plug bleek rommel te zijn..
 
Vanmiddag naar de Profile geweest: kreeg, na de linkervoorband een week geleden te hebben opgepompt na een melding, vanmorgen weer een melding.. Dus ik dacht die loopt dus langzaam leeg. Niet dus. Was niets aan de hand met de band. Wel apart aangezien ik wel meende dat de automatische pomp een week geleden heeft gepompt want duurde redelijk lang voordat ik piepje hoorde. Maar goed, dus toch zeer waarschijnlijk de sensor. Als ik weer een melding krijg maak ik een service afspraak.
 
Vanmiddag naar de Profile geweest: kreeg, na de linkervoorband een week geleden te hebben opgepompt na een melding, vanmorgen weer een melding.. Dus ik dacht die loopt dus langzaam leeg. Niet dus. Was niets aan de hand met de band. Wel apart aangezien ik wel meende dat de automatische pomp een week geleden heeft gepompt want duurde redelijk lang voordat ik piepje hoorde. Maar goed, dus toch zeer waarschijnlijk de sensor. Als ik weer een melding krijg maak ik een service afspraak.
Als er effectief aan dezelfde pomp, met dezelfde target druk, dan is er wel degelijk een lek, zou ik denken. Probeer eens en zo hoef je niet te wachten op een nieuwe melding.
Mocht de sensor kapot zijn, dan zou de melding na het oppompen ook blijven.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Als er effectief aan dezelfde pomp, met dezelfde target druk, dan is er wel degelijk een lek, zou ik denken. Probeer eens en zo hoef je niet te wachten op een nieuwe melding.
Mocht de sensor kapot zijn, dan zou de melding na het oppompen ook blijven.
Goeie, die laatste opmerking. Sensor gaf 35psi aan (flink zacht), maar normaliter zie en voel je dat aan een band en zeker bij Profile hadden ze dat wel opgemerkt. Dus wellicht een sensor die verkeerd bevestigd is dus verkeerd meet? Even afwachten maar wat er nu gaat gebeuren en ondertussen denk ik na over de volgende stap.. ;)
 
Klopt inderdaad. Het is niet constant.

Ben ermee naar tesla service center gegaan.
Ze zeiden dat het in de firmware van de auto zit. Oftewel een eigenschap van de auto.
Ik vind het Wel vreemd dat je weinig tot geen verschil voelt tussen de verschillende stuur modussen.

Voorheen bekende auto’s van VAG Renault etc gereden. Vond die persoonlijk fijner sturen.
Kwestie van wennen misschien.
Dacht al dat ik de enige was die dit ervaren had. Is inderdaad een eigenschap van de afstelling van de wagen, maar geen goede vind ik.
Heb het vorig jaar de eerste keer gemerkt tijdens het back-to-back testrijden met de model Y Performance en Long Range. Performance had er geen last van, Long range wel. Mijn 2019 M3 heeft er overigens ook geen last van, stuurt als een mes door boter, lijkt dus effectief wel een bewuste keuze van Tesla te zijn, of een programmeerfout in de firmware. 't Zou ook niet de eerste keer zijn. :rolleyes:

Nu hebben we onze Short Range even aan de tand kunnen voelen tijdens het retourtje Oostenrijk en die heeft er ook last van, vooral kleine stuurcorrecties op de snelweg/hogere snelheid zijn hierdoor zeer vermoeiend. Stuurbekrachting op comfort zetten maakt wat dat betreft geen enkel verschil tov. normaal of sport. Het lijkt me alsof de mate van stuurbekrachtiging rond de rechtuitstand nogal laag staat.

Moet over een paar weken toch binnen voor een afstelling van de voorlichten, misschien daar toch ook maar eens iets van zeggen. 😁
 
Nu hebben we onze Short Range even aan de tand kunnen voelen tijdens het retourtje Oostenrijk en die heeft er ook last van, vooral kleine stuurcorrecties op de snelweg/hogere snelheid zijn hierdoor zeer vermoeiend.
Ik stuur bijna nooit meer. En al zeker niet op een retourtje Oostenrijk. Enkel nog om in druk verkeer van rijstrook te veranderen als AP dat niet wil, maar dat zijn geen kleine stuurcorrecties en helemaal niet vermoeiend.
 
Dacht al dat ik de enige was die dit ervaren had. Is inderdaad een eigenschap van de afstelling van de wagen, maar geen goede vind ik.
Heb het vorig jaar de eerste keer gemerkt tijdens het back-to-back testrijden met de model Y Performance en Long Range. Performance had er geen last van, Long range wel. Mijn 2019 M3 heeft er overigens ook geen last van, stuurt als een mes door boter, lijkt dus effectief wel een bewuste keuze van Tesla te zijn, of een programmeerfout in de firmware. 't Zou ook niet de eerste keer zijn. :rolleyes:

Nu hebben we onze Short Range even aan de tand kunnen voelen tijdens het retourtje Oostenrijk en die heeft er ook last van, vooral kleine stuurcorrecties op de snelweg/hogere snelheid zijn hierdoor zeer vermoeiend. Stuurbekrachting op comfort zetten maakt wat dat betreft geen enkel verschil tov. normaal of sport. Het lijkt me alsof de mate van stuurbekrachtiging rond de rechtuitstand nogal laag staat.

Moet over een paar weken toch binnen voor een afstelling van de voorlichten, misschien daar toch ook maar eens iets van zeggen. 😁
Idd vermoeiend. Wel een goede rede om veel op autopilot te rijden 😅

Laat maar even weten of tesla er iets aan kan doen. Bij mij zeiden ze dat het een eigenschap van de auto is.
Ben benieuwd
 
Auto(lak)kenners, even een vraagje. Vandaag opeens een vervelende ontdekking. Een klein stukje lak lijkt te zijn afgebroken. Geen schade eromheen, geen deuk. Er lijkt een bobbelige rand te zitten. Het doet mij denken aan een luchtbel onder de lak, of vocht dat er nu is uitgekomen met de eerste vorst.

Ik heb alleen nul verstand van lak.

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Foto is met strijklicht genomen om de structuur goed in beeld te krijgen. Werkelijke grootte is zo’n 5mm.

14D94CB5-7B7D-413B-92D9-114F5956B9EF.jpeg
 
  • Like
Reactions: Jobbeke
Ik merk trouwens dat mijn LFP behoorlijk lang dat tekentje in beeld laat zien dat de regeneratie beperkt is en dat merk je dan ook tijdens het vertragen, dan moet je soms de rem erbij gebruiken.

Met dezelfde buitentemperatuur en de leen MY LR die ik meehad was dit helemaal niet het geval.

Klopt het dat een LFP minder snel op temperatuur komt door het rijden alleen ? Het gaat dus puur om het geval ik 'koud' wegrij, in beide auto's

EDIT: in beide gevallen gaat het om een accupercentage van 70-80%, dat kan m.i. dus niet de limiterende factor zijn dat ik niet kan regenereren.
 
Last edited: