Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Owners Club Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Het ging verder met de lakafdeling, maar daar was er niet zoveel te zien

IMG_0516.jpeg
IMG_0519.jpeg
 
Rond kwart voor zes kwam Elon dan op het podium voor een toespraak waarbij hij Duits heeft gesproken en heel wat vragen heeft beantwoord. Hij heeft niet echt nieuwe dingen vermeld, maar deed wel een oproep naar werknemers, want om de fabriek op volle toeren te laten draaien zijn er zo'n 12.000 werknemers nodig. En hij verwacht tegen eind volgend jaar de productie op volle toeren te laten draaien a rato van 10.000 auto's per week. Hij vermeldde ook nog een dat een prototype bouwen gemakkelijk is, het opschalen van de productie is supermoeilijk.


IMG_0655.jpeg


IMG_0458.jpeg
IMG_0638.jpeg
 
Samengevat: zeer leuke dag, erg interessante tour door de fabriek en leuke en entertainende avond. Ik denk dat de Duitse industrie zich schrap mag gaan zetten voor Tesla, ondermeer door hun Agile manier van werken.
Dag DimiVdB,

we plannen een passage in Berlijn ergens in april 2022; enige suggestie wie we kunnen contacteren om ook eens in Brandenburg te kunnen langsgaan ?
 
Dag DimiVdB,

we plannen een passage in Berlijn ergens in april 2022; enige suggestie wie we kunnen contacteren om ook eens in Brandenburg te kunnen langsgaan ?
Dag Kwenix, het bezoek aan de fabriek in oktober was een tot nu toe eenmalig georganiseerd evenement waarop de omwonenden waren uitgenodigd evenals leden van Tesla Owners Clubs. Daarnaast is de fabriek nog steeds in opbouw en gaat de productie dit jaar nog van start en hopen ze tegen eind 2022 op te schalen naar ongeveer 10.000 auto's per week. (dat is wat Elon 's avonds in zijn toespraak vermeldde)

Of het mogelijk zou zijn om de fabriek te gaan bezoeken, daar heb ik geen idee van. Enerzijds weet ik niet of ze dat gaan toestaan in de Duitse fabriek (in Fremont doen ze het, maar ik weet niet of ze het ook in Shanghai toestaan) en anderzijds, stel dat ze het toestaan, wat de manier zou zijn om het te regelen.

Dus een contactpersoon, daar kan TOCNL je helaas niet mee helpen, maar als je in de buurt bent in april, ga zeker eens een kijkje nemen en wie weet wat er gebeurt als je je als grote fan daar aanmeldt.
 
  • Like
Reactions: Maarten and job-lek