Ik reageer toch even aangezien ik een Taycan Turbo S rij uit 2020. Fenomenale auto, maar te duur voor wat hij kan. Zit erg goed in elkaar. Rijdt beter dan de Model S van mijn vrouw op alle fronten. Voelt gewoon degelijker aan en ik vind het design meer bijzonder. Een scherpe bocht nemen met 150 km/u, lukt in de Taycan zonder moeite en is onmogelijk in de Model S. Maar ja wanneer doe je dat nou?
Software technisch ligt Porsche lichtjaren achter op Tesla. Mijn achteruitrij camera is kansloos in de Taycan. Apple carplay vind ik wel handig maar dat is een kwestie van smaak.
Ook denk ik dat de Plaid versie van de model S en de X, de Taycan uit de markt prijst. De Taycan is gewoon te duur ook al zit het nog zo goed in elkaar.
We kijken nu naar een Model X LR of Plaid voor mijn vrouw. Rijdende computer, maar daardoor erg gaaf en cult in mijn ogen. Ook al zag ik in de showroom dat de naden en spatborden scheef zaten. Ook de rubbers waren matig gemonteerd.
De Taycan houd ik voor mijzelf. Maar na meerdere 911’s, inclusief de GT3 touring, denk ik stiekem dat Porsche beter is in het produceren van 911’s dan electrische Porsches. Het geluid en die auto’s maakt het merk bijzonder. Nu is de Taycan ook de eerste electrische auto van Porsche natuurlijk en komt er genoeg aan, maar door de prijs van een Model S/X plaid kun je bijna niet goedpraten dat de Taycan duurder is.
Overigens vind ik 2 model Y’s voor 1 model X plaid ook bezopen. De X is niet 2x zo goed. Derhalve wacht ik ook op de prijsdaling van de model X.